Hivatalos nyilatkozatok az Indiai nagydíj után
15 pont a Scuderia Ferrari számára az első Indiai Nagydíjon, ez Fernando Alonso idei kilencedik dobogós helyezésének köszönhető, a harmadik helyen végzett. Sajnos csapattársa, Felipe Massa a 33. körben kiállni kényszerült, amikor bal első felfüggesztése eltört.
Fernando kétszer állt ki a boxba az első két etapban a lágy keveréket használta, utolsó etapjára a keményebb keveréket kapta meg. Felipe, aki egyel kevesebb lágy keverékű szettel kezdte a versenyt, hasonló stratégiát követett, mint csapattársa. A 2011-es szezon 17. futama után a csapat és a pilóták helyezése változatlan: Fernando még mindig harmadik, Felipe a hatodik az egyéni pontversenyben: a Scuderia a harmadik helyen áll a konstruktőri bajnokságban.
Fernando Alonso:
“Nagyszerű India bemutatkozásán a dobogóra állni és örömmel viszem haza az új kupát. Azonban, ma különleges nap volt, teli érzelemmel. Tény, a dobogós helyezés nem törli el azt a bánatot, mely néhány nappal ezelőtt ért minkét két kollégánk, két különleges ember elvesztésével – Dan Wheldon és Marco Simoncelli távozásával. A verseny után úgy tűnik, az egyéni pontversenyben még elérhető a második hely, de nagyon nehéz lesz, mert a McLaren nagyszerű formát mutat, habár a lemaradás csak 13 pont. Papíron a két Red Bull és a két McLaren mögött állunk: ám ha valami szokatlan történik, a dobogóra állhatunk. A mai nap a csapat fantasztikus volt, sikerült megoldani a problémát, mely az első szárnyat érintette, melyet 20 perccel a rajt előtt észleltek. A rajt nem sikerült jól, így Button meg tudott előzni. Majd próbáltam szorosan Webberen maradni és amikor kissé lelassított, fel tudtam rá zárkózni, néhány körrel hosszabb ideig maradtam kint a pályán és elé kerültem. A türelem kifizetődő volt. Most Abu Dhabi következik, a kissé szokatlan verseny… Talán ellátogatok a Ferrari Parkba, golfozom a verseny előtt, majd vasárnap éjszaka, próbálok egy újabb olyan kupát begyűjteni, amely még nem szerepel gyűjteményemben.”
Felipe Massa:
“Nem lehet sokat mondani egy ilyen hétvégéről. Sajnálom, hogy nem értem célba azon a versenyen, amelyen megmutattam, a dobogóra is esélyes vagyok. Ami a Hamiltonnal történt ütközést illeti, csak azt mondhatom, nem osztom a versenybírák véleményét, akik a büntetést kiosztották. Egyszerűen az ideális íven maradtam, a határon fékeztem és a pálya felgumizott részén mentem. Mi mást tehettem volna? Nem tudom hányadik alkalom már, hogy Hamilton belém hajtott az idei évben és úgy tűnik ez egy fatális vonzalom… Korábban próbáltam beszélni vele, de nem mutatott irántam érdeklődést. Most a legjobb, ha lapozok és az utolsó két versenyre készülök. Mindkettő különleges lesz, mivel Abu Dhabi a Ferrari második hazai versenye, csodálatos vidámparkkal, amely a pálya mellett található. Majd Interlagosba megyünk, amely mindig különleges számomra. A lehető leggyorsabban megpróbálom elfelejteni ezt az indiai utat, de erről az ország nem tehet!”
Stefano Domenicali, csapatfőnök:
“A verseny eredménye keserédes. Egy részről kielégítő Fernandót látni a dobogón, ez a legreálisabb cél az utolsó versenyekre. A spanyol pilóta ismét nagyszerű versenyt teljesített, körről körre küzdött és újabb kupával gazdagodott. Más részről csalódás, ami Felipével történt, aki szintén jó eredményt érhetett volna el. Ami a Hamiltonnal történt esetet illeti, a Ferrari szokás szerint elismeri a versenybírák döntését, habár ebben az esetben más a véleményünk. Igaz, nincs olyan sebességünk, mellyel a győzelemért harcolhatunk, de úgy gondolom, minden, amit az utolsó versenyeken teszünk nagy jelentőséget kap a 2012-es szezonban. Sokat tanulunk és folytatjuk az év hátralévő két versenyén. Végül, nagyon örömteli az első Indiai Nagydíjon a Ferrarit a dobogón látni, itt lehet a jövő piaca.”
Pat Fry, műszaki igazgató:
“Több mindent érdemes megjegyezni az indiai hétvégéről. Ma ismét felfüggesztés problémánk volt, most Felipe autójának bal elején: az első elemzés szerint a törés több tényező miatt történt, kezdve a Hamiltonnal történt ütközéssel. Ezt követően defektet kaptunk és a kerékvető is befolyásoló tényező volt. Ami az első szárnyat illeti Felipe autóján, amely nagy érdeklődést váltott ki, tudtuk, hogy bizonyos körülmények között a határon lehetünk és amikor ez a helyzet előállt, úgy döntöttünk egy más specifikációjúra cserélünk. A versenyen sikerült a stratégiának köszönhetően tovább a pályán maradni, mint ellenfelünknek, visszavettük Webbertől azt a pozíciót, melyet Buttonnal szemben a rajtnál elveszítettünk, így Fernando a dobogóra állhatott. Őszintén szólva, mai teljesítményünk nem engedte meg, hogy a győzelemért harcoljunk. A keményebb keveréken, mellyel Barcelona óta nem versenyeztünk, sebességünk nem volt rossz, amely jelzi, az autó javult az év során. Két területen dolgozunk és minden, amit most tanulunk hasznos lesz a jövőben.”
Forrás: F1Hungary