Hivatalos nyilatkozatok a Spanyol Nagydíj után

raikonenA Spanyol Nagydíjon a 6. helyen beérő Fernando Alonso volt az utolsó versenyző, aki még nem kapott kört a domináló Mercedesektől. Kimi Räikkönen pedig a 7. helyen végzett.

Fernando Alonso:
“Természetesen szerettem volna hazai versenyemen jobban szerepelni, de tudtam már a rajttól, hogy ez nehéz lesz. Lassabbak voltunk, mint az élen állók és ezen felül az sem segített, hogy a rajtnál nem sikerült pozíciómon javítani. A legjobbakhoz való lemaradás nem újdonság, a mai eredmény megerősíti azt a tényt, hogy riválisaink erősek a teljesítményben és a megbízhatóságban is, ugyan matematikailag lehetetlen utolérni őket, de hiszünk és próbálkozunk. A döntés a három kerékcserés stratégiáról azért történt, hogy Vettelt lefedezzük, de sajnos a kerékcserénél pozíciót veszítettem és csak Kimit tudtam megelőzni, akit lehetetlen volt akkor megelőzni, amikor azonos abroncsokon voltunk. Két hét áll rendelkezésünkre a Monacói Nagydíjig, továbbra is folytatjuk a munkát: természetesen nem számítunk új autóra, mert ilyen rövid idő alatt nem lehet forradalmi újítást bevetni, de mindent megteszünk azért, hogy minden területen javuljunk.”

Kimi Räikkönen:
“Komplikált verseny volt számomra, a fő probléma az volt, hogy hiányzott a tapadás és összességében nagyon nehéz volt a jó egyensúlyt megtalálni. A két kerékcserés stratégia rossz döntésnek bizonyult, mert a gumikopás miatt nem tudtam nyomni a végén. Összességében itt jobban szerepeltünk, mint az elmúlt versenyen, talán azért, mert a pálya karaktere nagyon eltér azoktól, amelyeken eddig versenyeztünk, de nem lehetünk elégedettek a hatodik és hetedik hellyel, mert messze vagyunk attól a pozíciótól, ahol lenni szeretnénk. Időre van szükség, de mindent megteszünk, mert tudjuk hol kell dolgozni, ha javulni szeretnénk.”

Pat Fry, műszaki igazgató:
“Ez a hétvége, amely nehéz volt a csapat és a pilóták számára, végül egy kevésbé látványos versennyel ért véget és nem volt elég sebességünk ahhoz, hogy a rajtpozíciónkon javítsunk. Figyelembe véve, hogy milyen nehéz előzni ezen a pályán, a rajtnál lehetett volna javítani, de a pozíciók többé kevésbé azonosak maradtak. Ha az üzemanyag fogyasztás nem jelentett volna problémát, akkor a gumikopás befolyásolta volt a versenyt a rajttól a célig. A két Mercedestől eltekintve a köridők a többi csapatnál hasonlóan alakultak, ezért a stratégiai döntések során az alávágást és a forgalom kezelését kellett figyelembe venni. Az élen állókkal szembeni hátrány nem meglepő és nem csüggeszt el minket, dolgozni kell az autó javításán. Most a jövő heti két tesztnapból próbálunk mindent kihozni, az F14 T fejlesztésével foglalkozunk. Cél, hogy pilótáink számára egy versenyképesebb csomagot adjunk.”

 

Forrás: F1Hungary

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás