Hivatalos Ferrari-nyilatkozatok a Német Nagydíj után

110097_gbrEgymás után második alkalommal a Scuderia Ferrari a legtöbb ponttal távozott a versenyhétvégéről: Angliában 35, ma 28 pontot szereztek, köszönhetően Fernando Alonso második, Felipe Massa ötödik helyezésének. Tíz verseny után Fernando a negyedik az egyéni pontversenyben, Felipe a hatodik helyen áll. A csapat megerősítette harmadik helyét a konstruktőrök között.

Fernando Alonso:
“Egy ilyen második hely után könnyű azt mondani, lehetett volna jobb is, de ennek ellenére elégedett vagyok. Javulnunk kell az időmérő edzésen, mert nagyon erős a versenysebességünk és nem hiszem, hogy efelől kétség lenne. Minden jól sikerült ma: a rajt, a boxkiállások és a stratégia. Még szombaton hiányzik valami, mert tegnap három-négy tizedmásodperccel voltunk elmaradva, ám bízom benne, hogy javulni tudunk ezen a téren. Ma Hamilton gyorsabb volt, jó munkát végzett ő és csapata: amikor mögötte voltam annyira keményen nyomtam, amennyire tudtam, de nem tudtam felzárkózni rá. Habár a második boxkiállásról elé tértem vissza a pályára, nem volt tapadás és a külső íven meg tudott előzni: majd azonnal néhány másodperces előnyre tett szert. Ma jobbak voltunk a Red Bulloknál, ami a teljesítményt illeti és ez fontos, látva a világbajnokság elejét. Ez nem azt jelenti, hogy a következő versenyeken is ez lesz, a helyzet visszatér a normál kerékvágásba. A sorrend? Nem nézem, de lehet esély, ha mindig dobogón végzünk és bízunk abban, hogy Vettel ezt nem tudja megtenni. Miért állítottam le az autót a verseny végén? A csapat arra kért óvatosságból állítsam le a motort, szerencsére Mark mellém állt és felvett. Nem tudom, tudta-e, hogy megállítottam a motort; talán rádiókapcsolatban állt mérnökömmel!”

Felipe Massa:
“Jó verseny volt, amelyen több körön keresztül fej-fej melletti küzdelmet vívtam Vettellel. Csalódás az időveszteség Rosberg mögött: a Mercedes az egyik legnehezebb autó, melyet meg kell előzni, mert az egyenesekben nagyon gyors. A DRS nem volt nagy segítség, Vettelt is az egyes kanyar féktávján előztem meg, ahol nem lehet használni az állítható szárnyat. Természetesen jobban szerettem volna a világbajnok előtt maradni, de az utolsó boxkiállásnál probléma volt a bal hátsó kerékanyával, néhány másodpercet veszítettem: ilyen dolgok megtörténnek. Jól rajtoltam, de Vettel a belső ívre került, próbáltam a külsőre menni, mert nem tudtam máshová menni, ha helyezéseket akarok nyerni. Tény, egyet veszítettem Rosberggel szemben,. Most Budapestre megyünk: lágyabb gumikeverékeket kapunk, remélhetőleg sokkal nyáriasabb idő lesz, mely segíthet. Folytatni kell a munkát ezen az utón és akkor örömünket leljük benne, ez biztos.”

Stefano Domenicali, csapatfőnök:
“Pozitív eredmény a csapat szempontjából egy nagyszerű verseny végén, amely nagyon izgalmas volt, mindkét pilótánk nagyon jó teljesítményt nyújtott. Az időjárás a szempontunkból a lehető legrosszabb volt és komolyan befolyásolta győzelmi esélyeinket. Jó irányba haladunk, ezt folytatni kell, miközben tovább kell javítani a teljesítményen. Sajnálom Felipét, aki az utolsó körben veszített helyezést: ilyen dolgok megtörténhet, ahogy már korábban is láttuk az idei évben. Most néhány órát szusszanunk, majd figyelmünket a következő versenyre, Budapestre fordítjuk, ahol szeretnénk megerősíteni a fejlődést, melyet eddig mutattunk, miközben tudjuk, nagyon erős ellenfeleink vannak. Fernando az utóbbi három versenyen a pilóták közül a legtöbb pontot szerezte és a csapat az utóbbi két versenyen nagyon jól szerepelt. Ez azt jelenti, a lehető legkeményebben kell dolgozni és hinni abban, amit teszünk, anélkül, hogy feladnánk az erőfeszítéseket.”

Pat Fry, karosszéria-felelős:
“Azt hiszem, egyértelműen látszik, az ilyen pályán és számunkra a legrosszabb időjárási körülmények között is meg tudtuk erősíteni a fejlődést, melyet a korábbi versenyeken mutattunk. Tudtuk hűvös időben, és ma az volt, kissé jobban szenvedünk a gumik felmelegítésével, mint mások, a lágy és a kemény keverékek esetében is, ahogy tegnap már az időmérő edzésen láttuk. Versenysebességünk nagyon jó volt, de figyelembe kell venni, hogy ma még a DRS-szel is nagyon nehéz volt előzni: könnyebb előzni az első kanyarnál, mint abban a zónában, ahol az állítható szárnyat használni lehet. További előrelépést kell tenni, de tény, a három élcsapat sokkal közelebb van egymáshoz, mint a szezon elején. Fernando és Felipe nagyszerű versenyt futott. A brazil pilóta időt veszített a rajtnál a Mercedes mögött, amely nagyon gyors az egyenesben, majd az utolsó boxkiállásnál elveszítette megérdemelt negyedik helyét. Ez csalódás, de tudjuk, az autó bizonyos részein, mint például a kerékanyán dolgozni kell, ez problémát jelent számunkra az idei évben. Budapesten nehéz versenyre számítunk, de szeretnénk hasonló lendülettel versenyezni, mint az utóbbi néhány hétvégén: az első helyekért szeretnénk harcolni.”

Forrás: www.vezess.hu

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás