Hamiltoné az első indiai edzés
A délelőtti szabadedzéssel ma kezdetét vette az első Indiai Nagydíj a Buddh pályán. A délelőtti gyakorlás nagy részében úgy tűnt, hogy a Red Bullé lesz az első “menet”, de a mclarenes Lewis Hamilton az utolsó pillanatban az élre ugrott.
A pálya a tegnapi véleményekkel összhangban borzasztóan poros volt, a napfény alig-alig tört át a porból és füstből álló szmogon, de ahogy egyre több kört tettek meg az autók a pályán, tisztult a versenyív és drasztikusan – az elejétől a végéig bő 10 másodpercet – javultak a köridők.
Az elején a pályára tévedt kóbor kutyák miatt leállást követően sem volt eseménytelen az edzés, a csúszós aszfalton szinte nem is akadt versenyző, aki ne hibázott volna valahol, bőven bejáratták a bukótereket is. Komolyabb baleset szerencsére csak egy történt, Jaime Alguersuari szűk tíz perccel a vége előtt csúszott ki, és bár próbált menteni, a Toro Rosso hátulját a korlátnak csapta. A spanyolnak nem esett baja, de az autó hátuljára javítás vár.
Nem ő volt az egyetlen, aki nem jutott ez edzés végéig: Fernando Alonso alig 4 kör után búcsúzott, a Ferrarival motor- vagy sebességváltó-hiba miatt kellett félrehúzódnia, így az utolsó helyen zárt.
A williamses Pastor Maldonado autójában szintén megadta magát a motor, a venezuelai öt perccel a vége előtt szállt ki.
Alguersuari és Maldonado pálya szélén álló autói miatt az utolsó 10 percben végig lengették a sárga zászlókat, úgy tűnt, már senki nem fog javítani, de az utolsó körön Lewis Hamilton még belehúzott, a pálya utolsó szektorában a sauberes Sergio Perez szélárnyékát kihasználva egy 1:26-os időt hozott. Kérdéses azonban, hogy szabályos volt-e a kör, ugyanis míg a hivatalos időmérő rendszer és a LED-es elektromos “zászlók” szerint már szabad volt a pálya, a marshalok közül néhányan még lengették a sárgákat.
Hamiltont és Perezt is beidézték a versenybírók. Akár szabályos volt azonban a kör, akár nem, a tényt nem befolyásolja, hogy a McLaren látszólag ezen a hétvégén is bírhatja a Red Bull tempóját.
A Ferrariról egyelőre nem lehet tippelni Alonso kiszállása miatt és mert Felipe Massa elsősorban egy új első szárnnyal kísérletezett – amely egyébként igen extrém módon hajlott, konyult a pályára, néhol súrolta is az aszfaltot.
Jó hír a Mercedesnek, hogy Michael Schumacher korábbi jóslata állni látszik, az ezüst nyíl tényleg erős lehet a Buddh pályán.
Indiai Nagydíj – 1. szabadedzés végeredménye:
Hely | Versenyző | Csapat | Idő | Körök |
1 | Lewis Hamilton | McLaren | 1’26.836 | 22 |
2 | Sebastian Vettel | Red Bull | 1’27.416 | 23 |
3 | Mark Webber | Red Bull | 1’27.428 | 27 |
4 | Jenson Button | McLaren | 1’28.394 | 23 |
5 | Michael Schumacher | Mercedes-Benz | 1’28.531 | 23 |
6 | Nico Rosberg | Mercedes-Benz | 1’28.542 | 29 |
7 | Felipe Massa | Ferrari | 1’28.644 | 22 |
8 | Adrian Sutil | Force India | 1’28.705 | 23 |
9 | Sébastien Buemi | Toro Rosso | 1’29.219 | 24 |
10 | Kamui Kobayashi | Sauber | 1’29.355 | 29 |
11 | Paul di Resta | Force India | 1’29.700 | 24 |
12 | Vitaly Petrov | Renault | 1’29.705 | 22 |
13 | Bruno Senna | Renault | 1’29.799 | 20 |
14 | Sergio Perez | Sauber | 1’30.132 | 25 |
15 | Rubens Barrichello | Williams | 1’30.367 | 21 |
16 | Jaime Alguersuari | Toro Rosso | 1’30.566 | 19 |
17 | Pastor Maldonado | Williams | 1’30.669 | 22 |
18 | Jarno Trulli | Lotus | 1’30.818 | 22 |
19 | Karun Chandhok | Lotus | 1’32.487 | 24 |
20 | Timo Glock | Virgin | 1’32.771 | 24 |
21 | Daniel Ricciardo | HRT | 1’33.928 | 27 |
22 | Narain Karthikeyan | HRT | 1’34.113 | 30 |
23 | Jérome d’Ambrosio | Virgin | 1’35.796 | 19 |
24 | Fernando Alonso | Ferrari | 1’35.899 | 4 |
Forrás: vezess.hu