Hamilton volt a leggyorsabb
A Mercedes klasszisa, Lewis Hamilon volt a leggyorsabb a bahreini teszt első napján.

Nehézkesen indult az első tesztnap, a start után ugyanis szinte azonnal pirosra váltott a boxutcai lámpa, egy konténer ugyanis útban volt a box végén, így meg kellett várni, hogy a szerelők eltávolítsák azt. Ez 10 percet vett igénybe, az elveszített időt pedig a gyakorlás végén pótolták, vagyis ennyivel toldották meg az eredeti tervek szerint 17 órakor végződő tesztnapot.
A piros zászló később több alkalommal is előkerült, hiszen több pilótának is meggyűlt a baja a technika ördögével. Egyikük Lewis Hamilton volt, kinek Mercedesében az istálló jelentése szerint a kábelezéssel adódott probléma. A németek viszonylag hamar javították a hibát, versenyzőjük pedig a délelőtti és a délutáni szakaszban is megfutotta a leggyorsabb kört. Bár az eredmény hízelgő, a gárda ma nemcsak arra figyelt, Bahreinben ugyanis remek lehetőségük adódott a gumik tesztelésére.
Az abroncsok kezelésével ugyanis még mindig hadilábon állnak, a sivatagi pálya támasztotta extrém körülmények pedig pont ideálisak ennek a gyengeségnek a vizsgálatához. Hamilton ma felváltva teljesítette a rövid és a hosszú etapokat, látható tehát, hogy a csapat az időmérős és a versenykörülmények között is igyekezett megfigyelni a gumik viselkedését.
A második leggyorsabb kört a Ferrari tesztpilótája, Antonio Giovinazzi jegyezte, aki pályafutása során most először próbálhatta ki a vörösök versenygépét.
Ezzel az autóval ma nemcsak ő körözgetett, hanem Sebastian Vettel is, aki ezúttal a Pirellinek tesztelt, így csapata engedélyt kapott arra, hogy két versenygéppel képviseltesse magát. Mivel a német a gumigyártóval dolgozott (a 2018-as keverékeken) ő a riválisokkal ellentétben egy új alkatrészt sem vihetett pályára, viszont három órával tovább folytathatja a körözgetést, délelőtt ugyanis gondok adódtak a Ferrarival, így a Pirelli extra tesztidőt kapott (Bahreinben nem okozhat gondot a sötétedés, a pályát ugyanis tökéletesen ki lehet világítani).
A harmadik helyezés Daniel Ricciardóé, aki délelőtt elsősorban aerodinamikai munkát végzett, délután pedig a gumikra összpontosított. A napja azonban a tervezettnél rövidebbre sikerült, autójában ugyanis meghibásodott a Renault-erőforrás. Ezt holnapig ki is kell cserélni, hogy Max Verstappen már – az istálló reményei szerint – problémamentesen körözhessen.
Ma nemcsak neki gyűlt meg a baja a Renault-motorokkal, a Toro Rosso indonéz tesztpilótáját, Sean Gelaelt ugyanis délelőtt szintén műszaki hiba hátráltatta, sőt az autója egyszer a délutáni szakaszon is leállt. Ennek ellenére végül 78 kört teljesített és a nyolcadik helyen zárt.
Ricciardo mögé Romain Grosjean sorolt, aki ma a Carbone Industrie fékjeivel dolgozott. Elmondása szerint ezek megoldást jelenthetnek az eddigi fékproblémákra, ő tehát nem bánná, ha csapata szakítana az eddigi partnerrel, a Brembóval. A francia eredménye egyébként még akkor is megsüvegelendő, ha csak egy tesztről van szó, hiszen a Williams és a Renault versenyzőinél is sikerült gyorsabb kört futnia.
A legszorgosabb ma Marcus Ericsson volt, aki egyedüliként jutott 100 kör fölé a Sauberrel.
A legkevesebb kört pedig a McLaren-Honda jegyezte. A gondok már reggel elkezdődtek, Oliver Turvey autójában ugyanis vízszivárgást észleltek az ERS-nél, ezért elhatározták, a komplett erőforrást kicserélik a folytatásra. A brit végül csak az utolsó órában léphetett pályára, és mindössze 17 kört jegyzett a tesztnapon. Autóját holnap az egyik állandó pilóta, Stoffel Vandoorne veszi át, aki csak reménykedhet abban, hogy eredményesebb napja lesz, mint márkatársának…
A bahreini első tesztnap végeredménye:
Versenyző |
Csapat |
Idő |
Különbség |
Kör |
|
1. | Lewis Hamilton |
Mercedes |
1:31,358 |
97 |
|
2. | Antonio Giovinazzi |
Ferrari |
1:31,984 |
+0,626 |
93 |
3. | Daniel Ricciardo |
Red Bull-TAG Heuer |
1:32,349 |
+0,991 |
45 |
4. | Romain Grosjean |
Haas-Ferrari |
1:32,452 |
+1,094 |
87 |
5. | Felipe Massa |
Williams-Mercedes |
1:32,509 |
+1,151 |
56 |
6. | Nico Hülkenberg |
Renault |
1:33,624 |
+2,266 |
74 |
7. | Lance Stroll |
Williams-Mercedes |
1:33,729 |
+2,371 |
35 |
8. | Sean Gelael |
Toro Rosso-Renault |
1:33,885 |
+2,527 |
78 |
9. | Sebastian Vettel |
Ferrari |
1:33,894 |
+2,536 |
89 |
10. | Alfonso Celis Jr. |
Force India-Mercedes |
1:33,939 |
+2,581 |
71 |
11. | Marcus Ericsson |
Sauber-Ferrari |
1:34,550 |
+3,192 |
106 |
12. | Oliver Turvey |
McLaren-Honda |
1:35,011 |
+3,653 |
17 |
Forrás: M4Sport