Hamilton-Rosberg, tarolt a Mercedes

hamilton2014Lewis Hamilton tripla sikerrel – pole, leggyorsabb kör, győzelem – nyerte meg a Mercedes számára a főszponzor miatt hazai versenynek számító Maláj Nagydíjat, a csapat dominanciáját pedig Nico Rosberg második helye tett teljessé Szepangban. A Mercedes gyári csapata közel 60 év után, az 1955-ös Olasz Nagydíj után ünnepelhet kettős győzelmet.

 

A címvédő Sebastian Vettel a harmadik helynek örülhetett, de a Red Bullnál messze nem volt teljes a boldogság. Daniel Ricciardo autójában megint elromlott az üzemanyagszenzor, majd egy elbaltázott kerékcsere után köröket veszített, büntetést kapott, leszakadt a szárnya, végül kiállt. A negyedik lehetett volna amúgy. Úgy tűnik, az ausztrál ifjonc megörökölte elődje, Mark Webber balszerencséjét.
A Ferrarinak is felemás versenye volt, Fernando Alonso a 4. lett, de Kimi Räikkönen egy rögtön a rajt után szerzett defekt miatt a mezőny végébe esett vissza, és csak a 12. helyig kapaszkodott a leintésig.
A Force Indiá-s Nico Hülkenberg egy 5. hellyel bizonyította újra a tehetségét, Jenson Button a 6., Kevin Magnussen 9. hellyel hozott pontokat a McLarennek. A Williamsnél balhé volt, Massát a végén csapattársa, Valtteri Bottas elengedésére utasították, de a Ferrarinál épp elégszer félreálló brazil nem engedett. Így is a 7-8. helyet hozták.
A Toro Rosso orosz újonca, Danyiil Kvjat Melbourne után második F1-es futamán is pontot szerzett, most 10. lett.
Így zajlott a verseny
Napos, száraz, meleg (32 C fok) időben indult a 2014-es Forma-1-es bajnokság második versenye, a Maláj Nagydíj.
Az első sorból a szombaton idei második pole-ját megszerző Lewis Hamilton és a címvédő, Sebastian Vettel várta, hogy a melbourne-i kiesések után most teljes versenyt futhasson. A Force Indiá-s Sergio Perez szoftveres hiba miatt nem tudta elkezdeni futamot.
Hamilton kiválóan startolt, de Nico Rosberg (3.) Vettel elé került, sőt csapattársa, Daniel Ricciardo is megelőzte a bajnokot. Hátul Jules Bianchi és Pastor Maldonado ütközött, de mindketten folytatni tudták.
A Ferrariknak nem sikerült túl fényesen a kezdés, Fernado Alonsót Nico Hülkenberg támadta az 5. helyért, míg Kimi Räikkönen bal hátsó defektet kapott, miközben a mclarenes újonccal, Kevin Magnussennel küzdött, a második körben a teljes mezőny elment mellette.
A 4. kör elején Vettel megelőzte Ricciardót, miközben a 8-9-10. helyen a két willimases, Felipe Massa és Valtteri Bottas birkózott Magnussennel.
Az 5. körben Hamilton 4 másodperccel vezetett, mögötte Rosberg, Vettel, Riciardo, Alonso, Hülkenberg, Button, Magnussen, Massa és Bottas haladt a top10-ben.
Miközben a 7. körben Maldonadót a csapat a verseny feladására utasította, a versenybírók az idén bevezetett, 5 másodperces stop&go büntetésre ítélték az első körös ütközésért.
A Red Bullnál újra beütött a krach, Ricciardo autójában felmondta a szolgálatot a hitelesített átfolyási szenzor, de a csapat az FIA-val előzetesen kidolgozott vészmegoldás alapján vitte a versenyt, árulta el a csapatfőnök.
A tervezett kerékcseréket Magnussen nyitotta a 10. körben, igaz, nem csak gumikat, hanem új orrkúpot is kapott. A dán újonc is megkapta a Bianchinak kiosztott 5 másodperces stop&gót a räikkönenes incidensért – nagyon rosszkor, ugyanis ha a bokszkiállása előtt jelentik be, akkor le is tölthette volna, így viszont egy teljes “bokszutcát” veszített, további 25 másodpercet.
Alonso a 12., Ricciardo a 13. körre cserélt, az ausztrál és a spanyol óriásit csatázott is, amikor a Red Bull-os visszatért a pályára – végül sikerült a Ferrari előtt maradnia. Utánuk Vettel, Rosberg, Hamilton is kint járt, a mezőnyt a még kint maradó Nico Hülkenberg vezette egy körig, mielőtt ő is cserélt volna a 17. körben.
A sorrend a kiállások első hulláma után Hamilton, Rosberg, Vettel, Ricciardo, Alonso, Hülkenberg, Button, Massa, Kvjat, Bottas volt a top10-ben. A williamses finn a 21. körben vette el a 9. helyet a Toro Rosso orosz újoncától.
Az élmezőny második tervezett kerékcsere-hullámát Alonso indította a 27. körben, utána Massa, Ricciardo, Vettel, Rosberg, Hamilton is kiment. Hülkenberg megint tovább maradt kint, valószínűleg két kiállásra játszott.
A 35. körben a sauberes Adrian Sutil az utolsó, hajtűkanyar kijáratánál állt le a pályán, szerencsére a belső ív szélén, nem okozott gondot. Két körrel később a csapattársa, Esteban Gutierrez a bokszba érve adta fel a futamot.

 

Közben Räikkönen jelezte, hogy a pálya hátsó részén esni kezdett.
20 körrel a vége előtt Hamilton 12 másodperccel vezetett, mögötte Rosberg, Vettel, Ricciardo, Alonso, Hülkenberg, Button, Massa, Bottas és Magnussen haladt a pontszerző helyeken.
Daniel Ricciardo futama a 41. körben omlott össze, amikor a harmadik kerékcseréjénél a bal elsőt nem rögzítették rendesen, a bokszutcában megállt, visszatolták, egy teljes kört kapott, pont az addig őt üldöző Fernando Alonso mögé ért ki. A versenybírók veszélyes kiengedésért vizsgálat alá is vonták az esetet.
Az ausztrálnak a következő körön a kerékvetőn leszakadt az első szárnya, elkezdte kivágni a jobb elsőt, mire visszaért a bokszba, újabb kört veszített. Végül megkapta a 10 másodperces stop&go büntetést is, totális katasztrófába fordult Ricciardo versenye.
Alonso még a 43. körben megejtette az utolsó tervezett kiállását, a kint maradó Hülkenberget kellett elkapnia a 4. helyért. Vettel és Rosberg az 51., Hamilton az 52. körig várt. Az 52. körben Ricciardo végleg kiállt.
A Ferrarik az utolsó öt körben indultak csatába, Alonso Hülkenbergt kezdte támadni, míg Räikkönen volt csapattársát, Romain Grosjeant kergette a 11. helyért.
Alonso az 53. kör elején futott neki, a célegyenes utáni kanyarkombinációban látványosan csatáztak, de a kétszeres bajnok végül keresztülfűzte magát.
Hátrébb, a Williamsnél szólították Massát, hogy engedje el a gyorsabb Bottast, de a brazil nem volt túl előzékeny – Szepang, csapatutasításos balhé, csak a szokásos.
Hamilton végül lazán futott be az első helyen, teljesítette, amiért érkezett, győzött a csapat hazai versenyén. Rosberg második helyet teljessé tette a sikert, míg Vettel a 3. hellyel bizonyította, hogy a Red Bullból még komoly ellenfél lehet idén.
A további pontokon Alonso, Hülkenberg, Button, Massa, Bottas, Magnussen és az egyre ígéretesebbnek látszó újonc, Kvjat osztozott.
Räikkönen a 12. maradt, míga  Caterham hatalmas eredményt ért el a Kobajasi Kamui 13. helyével, ez még eldöntheti a konstruktőri sorrendet a Marussiával vívott csatában.
A világbajnokság a jövő hétvégén a Bahreini Nagydíjjal folytatódik.
Maláj Nagydíj, Szepang, 2014.03.30.
Név Csapat Idő Kör
1 Lewis Hamilton Mercedes AMG Petronas 1:40:25,974 56
2 Nico Rosberg Mercedes AMG Petronas + 17,313 56
3 Sebastian Vettel Infiniti Red Bull Racing + 24,534 56
4 Fernando Alonso Scuderia Ferrari + 35,992 56
5 Nico Hülkenberg Sahara Force India + 47,199 56
6 Jenson Button McLaren Mercedes + 1:23,691 56
7 Felipe Massa Williams F1 Team + 1:25,076 56
8 Valtteri Bottas Williams F1 Team + 1:25,537 56
9 Kevin Magnussen McLaren Mercedes + 1 kör 55
10 Danyiil Kvjat Scuderia Toro Rosso + 1 kör 55
11 Romain Grosjean Lotus F1 Team + 1 kör 55
12 Kimi Räikkönen Scuderia Ferrari + 1 kör 55
13 Kamui Kobajasi Caterham F1 Team + 1 kör 55
14 Marcus Ericsson Caterham F1 Team + 2 kör 54
15 Max Chilton Marussia F1 Team + 2 kör 54
16 Daniel Ricciardo Infiniti Red Bull Racing kiesett 49
17 Esteban Gutierrez Sauber kiesett 35
18 Adrian Sutil Sauber kiesett 32
19 Jean Eric Vergne Scuderia Toro Rosso kiesett 18
20 Jules Bianchi Marussia F1 Team kiesett 8
21 Pastor Maldonado Lotus F1 Team kiesett 7
22 Sergio Perez Sahara Force India nem rajtolt 0
Legjobb kör: 1:43,066 Lewis Hamilton
Forrás: Vezess.hu
Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás