Hamilton és a Mercedes nyerte a taktikai csatát Barcelonában

Lewis Hamilton nyerte a Spanyol Nagydíjat, miután remekül végre tudta hajtani a Mercedes két kiállásos taktikáját, kiállása után ledolgozta hátrányát a sokáig vezető Max Verstappennel szemben, akit hat körrel a futam vége előtt le is előzött. A harmadik helyen Valtteri Bottas ért célba.

A szinte tökéletes körülmények között futott edzésnap és kvalifikáció után a verseny előtt megérkeztek a felhők Barcelonába, erősödött a szél is, az előrejelzések pedig esőt is jósoltak a verseny idejére (a felvezető körén több versenyző gyenge esőt észlelt az első kanyarokban).

Ez viszont a rajt idejére nem érkezett meg Barcelonába, a futam tehát száraz körülmények között vette kezdetét. A rajtot Lewis Hamilton várta a legelőkelőbb pozícióból, miután szombaton megszerezte 2007 óta tartó pályafutása 100. pole pozícióját. A brit mellől a nagy ellenfél, Max Verstappen indult, a második sorból pedig Valtteri Bottas és Charles Leclerc.

A rajtot Verstappen kapta el jobban, aki riválisa szélárnyékát is ki tudta használni a hosszú egyenesben, annak végén pedig egy agresszív manőverrel maga mögé is utasította Hamiltont.

Mögöttük hasonló jelenet játszódott le Bottas és Leclerc között, azzal a különbséggel, hogy a monacói az egyenes végén még nem tudott előzni, később viszont kihasználva azt, hogy Bottasnak vissza kellett vennie a csata során a pálya szélére sodródó, és az ívre visszatérő Hamilton miatt.

Előzése után Verstappen tartani tudta pozícióját, ami tudva, mennyire szoros a verseny a Mercedes és a Red Bull között nem volt meglepő, ellenben azzal, hogy Leclerc is maga mögött tudta tartani Bottast.

Az élen álló kettős néhány kör alatt komoly előnyt épített ki az üldözőkkel szemben, ez azonban a nyolcadik körben semmissé vált, Cunoda Juki versenygépe ugyanis megállt a tizes kanyarnál, ami miatt pályára küldték a biztonsági autót.

Az újraindítást követően az élmezőnyben nem változott a sorrend, csupán a követőbolyban láthattunk egy bátor manővert: Lance Stroll a négyes kanyarban, kívülről előzte Fernando Alonsót, ezzel pedig beverekedte magát a pontzónába, ahol a vezető négyes és a fiatal kanadai mellett ekkor Daniel Ricciardo, Sergio Pérez, Esteban Ocon, Carlos Sainz és Lando Norris volt még benn.

A sorrend az élen kerékcserék alatt sem változott (noha Verstappen kiállása másfél másodperccel lassabb volt az optimálisnál), Hamilton viszont négy körrel később állt ki, frissebb abroncsokkal vághatott tehát neki a verseny második felének.

Hamilton tehát a kiállások alatt sem tudta átugrani Verstappent, Bottas viszont Leclerc elé került a cserék után, visszaszerezve ezzel a rajtnál elveszített pozíciót.

A címvédő a kerékcserék után néhány körrel ledolgozta hátrányát és ismét közvetlenül Verstappen mögött találta magát: lemaradása, akárcsak a kiállások előtti időszakban, folyamatosan az egy másodperces hátrány (vagyis a DRS-nyitási lehetőség) határán billegett.

Ekkor úgy tűnt, kezdetét veszi egy kiélezett, idegőrlő üldözőverseny, a Mercedes azonban úgy döntött, inkább a taktikával próbálja eldönteni a győzelem sorsát, és kihívta egy másik kerékcserére Hamiltont, aki így friss gumikkal kezdhette újra a fölzárkózást. Eközben, tizenkilenc körrel a vége előtt egy másik nagy csata eldőlt: Pérez a rajt óta üldözte Ricciardót, a célegyenes végén pedig sokadik próbálkozásra le tudta előzni az ausztrált, fellépve ezzel az ötödik helyre.

Hamilton a friss gumikon folyamatosan szórta a leggyorsabb köröket és érte utol először csapattársát, Bottast, akit az ötvenharmadik körben meg is előzött (a finn nem hadakozott, hiszen márkatársa más taktikán volt, és a győzelemért hajtott), majd Verstappent is, akitől hat körrel a leintés előtt vette át az elsőséget egy könnyű előzéssel.

Bevált tehát a Mercedes taktikája, Hamilton pedig remekül végre is hajtotta azt újabb győzelmet szerezve maga és az alakulat számára. Verstappen – akit a verseny végén gyorsan lágy gumikra tettek, hogy legalább az egy pluszpontot megmentse – bár hosszú ideig vezette a versenyt, végül be kellett érnie a második hellyel, a dobogóra pedig Bottas állhatott még föl.

A középmezőny különcsatáját ezúttal Charles Leclerc nyerte, ő lett a negyedik, eredményét pedig még erősebbé teszi, hogy a Red Bull-os Pérezt is megelőzte, aki csak ötödikként ért célba. A mclarenes csapattársát futamon először legyőző Ricciardo hatodikként ért célba, a pontzónában pedig Sainz, Norris, Ocon és Gasly végzett még.

A bajnokság két hét múlva a legendás Monacói Nagydíjjal folytatódik, a tavalyi kényszerpihenő után tehát a mezőny 2021-ben visszatér a hercegség szűk utcáira.

A Spanyol Nagydíj végeredménye: 

  Versenyző Csapat Idő
1. Lewis Hamilton Mercedes  
2. Max Verstappen Red Bull-Honda +15,841
3. Valtteri Bottas Mercedes +26,610
4. Charles Leclerc Ferrari +54,616
5. Sergio Pérez Red Bull-Honda +1 p 03,671
6. Daniel Ricciardo McLaren-Mercedes +1 p 13,768
7. Carlos Sainz Ferrari +1 p 14,670
8. Lando Norris McLaren-Mercedes +1 kör
9. Esteban Ocon Alpine-Renault +1 kör
10. Pierre Gasly Alpha Tauri-Honda +1 kör
11. Lance Stroll Aston Martin-Mercedes +1 kör
12. Kimi Räikkönen Alfa Romeo-Ferrari +1 kör
13. Sebastian Vettel Aston Martin-Mercedes +1 kör
14. George Russell Williams-Mercedes +1 kör
15. Antonio Giovinazzi Alfa Romeo-Ferrari +1 kör
16. Nicholas Latifi Williams-Mercedes +1 kör
17. Fernando Alonso Alpine-Renault +1 kör
18. Mick Schumacher Haas-Ferrari +2 kör
19. Nyikita Mazepin Haas-Ferrari +2 kör

Forrás: M4Sport

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás