Ha Spa, akkor Räikkönen – a Ferrari is nyert egy edzést!

Ha Spa, akkor Kimi Räikkönen! A Ferrari bajnoka állt az élre a Belga Nagydíj harmadik szabadedzésén Daniel Ricciardo és Sebastian Vettel előtt. Nico Rosberg a szuperlágy gumival sem tudott a legjobb ötbe kerülni. Max Verstappen mért idő nélkül zárt, és még büntetés is várhat rá.

Barcelonai teszt Kimi Räikkönen (Fotó: f1-fansite.com)
Barcelonai teszt Kimi Räikkönen (Fotó: f1-fansite.com)

Újra ragyogott a nap a spái versenypálya fölött a szombat délelőtti harmadik szabadedzés kezdetekor, így a csapatok nem szabadulhatnak a pénteki problémától: hogyan boldoguljanak a hőségben igencsak nagymértékben kopó abroncsokkal?

A gumik központi kérdéssé váltak ezen a hétvégén a nagy hatóerők és a szokatlan forróság miatt. Az első edzésnap végén több versenyző is panaszkodott a Pirellire, amely szerintük (ezúttal is) túlságosan magas minimális nyomásértékeket írt elő számukra. Nos, reggel rossz hírt közölt velük a cég versenyigazgatója: elemzéseik után úgy döntöttek, kitartanak az elöl 23,5, hátul 22 psi érték mellett. Mario Isola ráadásul még figyelmeztette is őket: „Már februárban tudhatták, hogy Spára 23-24 psi-s értéket tervezünk elöl és 22-est hátul. Szóval ez nem volt meglepetés” – fogalmazott.

Az edzés elején azonban még nem a gumik játszották a főszerepet, hanem az egyre népesebb „rajongói” körre szert tevő Esteban Gutiérrez. „Ki******* idióta! Mit csinál?” – ordította az ilyen ingerültnek tán még sosem látott Pascal Wehrlein a rádióba, miután az Eau Rouge-ból kijövet épp előzni készült, ám a tempós jobbosban a Haas bevágott elé, a fűre (!) kényszerítve őt. „Még ha szabadedzésről is van szó, ezért büntetést kell kapnia! Hihetetlen!” – forrongott a német újonc.

Az FIA azonnal jelezte is, az edzés után vizsgálatot indít az előző két versenyhétvégén a lekörözéseknél már Lewis Hamiltont és Daniel Ricciardót alaposan magára haragító mexikói ellen.

A másik németnek, Nico Rosbergnek nem voltak efféle problémái. A lágy gumikon kifutva egy 1:48,880 másodperces körrel azonnal a tabella élére állt – ekkor a két Force Indiát megelőzve fél másodperccel.

Csapattársáról eközben újabb büntetésről érkeztek hírek. Lewis Hamilton reggel megkapta idei 6. V6-os motorját MGU-K-ját, valamint 8. MGU-H-ját és turbófeltöltőjét, s ezzel további 25 rajthelyet adtak hozzá eddigi 30 helyes hátrasorolásához. Így hiába Fernando Alonso és Marcus Ericsson büntetései, a brit csak mögülük vághat majd neki a vasárnapi futamnak.

Problémásan indult a Red Bull-os Max Verstappen napja. A pénteki edzéselső a gyakorlás elején lassan araszolt körbe a pályán, majd miután visszatért a boxba, autóját azonnal fölemelték és szétszedték. A váltójával akadtak problémák, melyet frissen szereltek be versenygépébe. Csere esetén öt rajthelyes büntetéssel kell számolnia – bár Christian Horner a leintés után azt mondta, az elektronikával volt gond, így egyelőre nem számít szankcióra. A népes szurkolótáborral rendelkező hollandnak persze aligha jött jól az időmérő előtt, hogy kihagyta a teljes gyakorlást.

Csaknem az edzés feléig kellett várni a két Ferrari első mért idejére. Sebastian Vettelék a gyorsan kopó szuperlágy gumin kezdték a munkát, s a német egyből át is vette a vezetést – közel 0,4 másodpercet vert az eggyel keményebb keveréket használó Rosbergre. Kimi Räikkönen aztán további 96 ezreddel szárnyalta túl ezt az időt.

A Mercedest ez azonban kicsit sem tudta kizökkenteni. Továbbra is a lágy gumikra összpontosítottak – nem véletlenül. Nico Rosberg pénteken nem csinált titkot abból, hogy az időmérő edzésen a sárga jelölésű gumival szeretnének továbbjutni a Q2-ből, hogy aztán vasárnap ezen a típuson rajtolhassanak. „Imádkozom a szuperlágyon kezdőkért” – jegyezte meg viccelődve, egyértelművé téve, nem sok esélyt ad a legpuhább gumiknak.

Nem sokkal az első körök teljesítése után újra lendült a Vettel-kéz – győzelmek híján mostanság ezt látjuk a híres ujj helyett. A már pénteken is több társának integető négyszeres bajnoknak ezúttal Kevin Magnussennel volt problémája – joggal. A sárga Renault a Buszmegálló előtt vágott be elé. Vettel előbb kézmozdulattal, majd nem épp irodalmi leírással fejezte ki, mit is gondol a dán elmeállapotáról. „Mekkora idióta! Láttátok ezt?! Ez csak egy szabadedzés!” – panaszkodott.

Nem is sikerült javítania eredményén. Nem úgy Daniel Ricciardónak, aki a szuperlágy gumit feltéve ismét gyorsabbnak bizonyult a Ferrariknál. Jó 0,2 másodpercet vert Kimi Räikkönenre.

A mezőnyből ekkor már csak a technikai problémáktól hátráltatott Max Verstappen és Marcus Ericsson állt idő nélkül – utóbbi versenyző a hajrában még pályára hajthatott. Ricciardót és a két Ferrarit Rosberg, Bottas, Hülkenberg, Pérez, Grosjean, Magnussen és Massa követte. A jobbik McLaren Fernando Alonsóé volt a 11. helyen, a csak a versenyre való felkészüléssel foglalkozó Lewis Hamilton a 20. helyen tanyázott, míg a manoros újoncok küzdelmében Pascal Wehrlein állt jobban 0,05 másodperccel.

Az utolsó negyed órába lépve Felipe Massa kapcsolt nagyobb sebességi fokozatra. A brazil a szuperlágy gumin lépett előre 4.-nek, hátránya kevesebb mint 0,3 másodperc volt Vettellel szemben. Az ő ellenfelük persze elsősorban nem a Ferrari, hanem a konstruktőri 4. helyükre pályázó Force India jelenti. Csatájuk szorosnak tűnik: Valtteri Bottas végül a 4., Nico Hülkenberg a 6. helyen zárt, őket 0,2 másodperc választotta el egymástól, míg Massa és Pérez még szorosabban követte egymást a 8. és 9. helyen.

Hamilton a hajrában szorgosan rótta a köröket versenyszimulációján. A lágy gumin időnként 9 másodperccel lassabb volt Ricciardónál. Nem tűnt teljesen elégedettnek, több blokkolást és megcsúszást is bemutatott, 15 kör után pedig már jelezte, garnitúrája a végét járja.

Kimi Räikkönen másképp tesztelte a gumikat. Egy újabb szett szuperlágyon rendkívül óvatos felvezető kör után igyekezett javítani addigi legjobbján. Sikerrel is járt: a mezőnyből elsőként ment be 1:48 alá. Ráadásul csapattársának ezúttal sem sikerült túlszárnyalnia őt. Vettel 0,3 másodperccel elmaradt a finntől, és már később sem tudott javítani.

Mindössze 4 perc volt hátra a leintésig, amikor végre Nico Rosberg autóján is megjelent a szuperlágy gumi. Meglepő módon ez azonban nem eredményezett nála jelentős javulást, csak a 6. helyre volt elég mért köre.

Aztán végül 7.-nek esett vissza. A legutolsó percben tudniillik Lewis Hamiltont is fűtötte a kalandvágy, s futott egy kevesebb üzemanyagos, szuperlágyas kört. 1:48,6-os ideje az 5. helyre volt elegendő.

Ezek után kijelenthető, érdekes időmérő edzésnek nézünk elébe – mind az erőviszonyok alakulása, mint pedig a gumik szempontjából is. A kvalifikáció 14 órakor rajtol, az azt élőben közvetítő M4 Sport felvezető műsora 13 óra 45 perckor kezdődik.

Belga Nagydíj, 3. szabadedzés – végeredmény

Versenyző

Csapat

Idő

Különbség

Kör

1. Kimi Räikkönen

Ferrari

1:47,974

11

2. Daniel Ricciardo

Red Bull-TAG Heuer

1:48,189

+0,215

18

3. Sebastian Vettel

Ferrari

1:48,297

+0,323

12

4. Valtteri Bottas

Williams-Mercedes

1:48,504

+0,530

17

5. Lewis Hamilton

Mercedes

1:48,635

+0,661

20

6. Nico Hülkenberg

Force India-Mercedes

1:48,739

+0,765

12

7. Nico Rosberg

Mercedes

1:48,742

+0,768

19

8. Felipe Massa

Williams-Mercedes

1:48,783

+0,809

21

9. Sergio Pérez

Force India-Mercedes

1:48,915

+0,941

12

10. Romain Grosjean

Haas-Ferrari

1:49,272

+1,298

16

11. Fernando Alonso

McLaren-Honda

1:49,453

+1,479

9

12. Esteban Gutiérrez

Haas-Ferrari

1:49,631

+1,657

16

13. Jenson Button

McLaren-Honda

1:49,665

+1,691

10

14. Kevin Magnussen

Renault

1:49,716

+1,742

11

15. Pascal Wehrlein

Manor-Mercedes

1:49,761

+1,787

15

16. Danyiil Kvjat

Toro Rosso-Ferrari

1:50,023

+2,049

9

17. Carlos Sainz

Toro Rosso-Ferrari

1:50,078

+2,104

9

18. Jolyon Palmer

Renault

1:50,241

+2,267

11

19. Felipe Nasr

Sauber-Ferrari

1:50,420

+2,446

13

20. Esteban Ocon

Manor-Mercedes

1:50,693

+2,719

18

21. Marcus Ericsson

Sauber-Ferrari

1:51,319

+3,345

5

22. Max Verstappen

Red Bull-TAG Heuer

idő nélkül

——-

2

 

Forrás: M4Sport

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás