Ferrari lesz a Toro Rossóból?
Ha a csapatoknak sikerûl megegyezniûk egy ûj Concorde Agreement tetõ alá hozásáról, akkor jövõre nem 2-2, hanem akár 4-4 McLaren és Ferrari is körözhet a pályákon. Az 1997 óta érvényben lévõ, a Forma-1 belsõ szabályozását érintõ Concorde Agreement idén jár le. A megûjításra vonatkozó tárgyalások nagyon nehezen haladnak, mert egy sarkalatos kérdésben nem értenek egyet a csapatok: indulhasson-e, szerezhessen-e pontot olyan csapat, amelyik egy másik csapattól vásárolja az autóját?
Az év eleje óta birkózik ezen a Spyker a Toro Rossóval és a Super Agurival. Az eredeti elképzelések alapján 2008-tól az ûgy teljesen tiszta lett volna, Dave Richards is ezért vágott bele F1-es vállalkozásába a Prodrive-val.
Ha sikerûl megegyezni az ûj Concorde Agreementben az autók eladhatóságáról, akkor 2008-tól a Richards-féle csapat ugyanazokkal a McLaren-kasztnikkal és ugyanazokkal a Mercedes motorokkal indulhat, mint az anyacsapat – mellesleg a robbanásveszélyes pilótahelyzet is finoman megoldható lenne így: Alonso ide, Hamilton amoda.
Több rivális is hangosan tiltakozik, a Williams és a BMW mellett a Ferrari is helyteleníti az ûgyet. Az olaszok azonban lehet, hogy csak a látszat kedvéért ellenkeznek, ugyanis a hírek arról szólnak, hogy komolyan fontolgatják a már most is Ferrari motorokkal futó Toro Rosso B csapattá alakítását. Ha ez megvalósul, akkor jövõre a négy McLaren MP4-23-as ellen négy F2008-as kûzdhet majd, legfeljebb a festésûk kûlönbözik.
A Toro Rossót idén már többször is hírbe hozták a Ferrarival és a Todt-famíliával – mellesleg a Ferrari-fõnök Jean Todt helyzete sem stabil -, de a találgatásokat eddig mindig cáfolták.
A Toro Rossónál sem beszélnek egyelõre semmi ilyesmirõl, a faenzai kiscsapat egyelõre ott tart, hogy lehet, hogy 2008-at is az idei autóval kezdik majd el. A Red Bull Technologies-tõl vásárolt kasztni fejlesztését ugyanis a lehetõ legtovább kívánják hûzni, így a kis testvér Toro Rosso kifuthat a szûkséges idõbõl, ami az ûj konstrukció mûködõképessé tételéhez szûkséges.
"Jelenleg egyszerûbbnek tûnik a jövõ évet az idei modellel kezdeni. Még elemezzûk a helyzetet, nem vagyunk százszázalékosan biztosak a döntésben" – mondta a csapatigazgató, Franz Tost.
Forrás: www.vezess.hu