Eltûnik a tankolás, marad a KERS
A Nemzetközi Automobil Szövetség tegnap nyilvánosságra hozta a Forma-1 2010-es szabályait. Ahogy már tudni lehetett, eltûnik a futam közbeni tankolás, változik az idõmérõ, viszont marad a KERS. Az FIA tegnap közzétette a Forma-1 2010-es szabályrendszerét. Az ûj szabályok között nem szerepel a bevezetésével az F1-et a megsemmisûlés szélére sodró költségplafon és a párhuzamos mûszaki szabályzat, és Bernie Ecclestone éremrendszere sem valósul meg.
A verseny alatti tankolás 15 év után eltûnik, és ebbõl következõen a kvalifikáció is változik: az idõmérõ harmadik szakaszában nem a versenyre tankolva köröznek majd az autók.
Bár idén többször felvetõdött, a tesztelés tilalmán nem lazítanak 2010-ben sem, az idény közben csak nyolc napnyi egyenes vonalû teszt lesz ezután is. A szélcsatornás teszteken a csapatok csak 60 százalékos vagy annál kisebb modellekkel dolgozhatnak, a szélsebesség pedig nem lehet majd több 180 km/óránál.
Ugyan korábban tervezték, de mégsem tiltják be a gumimelegítõ paplanokat, és nem nyûltak a motor- és sebességváltó-szabályokhoz sem: jövõre is nyolc motort használhat bûntetés nélkûl a pilóta egy idényben, és a sebességváltók kötelezõ élettartama továbbra is négy futam lesz.
A csapatok korábban jelezték már, hogy jövõre nem kívánják használni a KERS-t, de a mozgásienergia-visszanyerõ rendszer szerepel a 2010-es szabályokban is, és ennek megfelelõen az autók pilótával egyûttes sûlyhatára 605-rõl 620 kg-ra nõ.
Forrás: www.vezess.hu