Dupla pont, fele hátrány – újra van miben bíznia a Ferrarinak

Nem érte még el a végső célt, ám az elmúlt negyven évének mélypontjáról felállt a Ferrari. Főnökük a fejlődésükről beszélt, elégedetten és bizakodva.

A motorügye és az autóval kapcsolatos gondjai után viszonylag hamar be kellet látnia a Ferrarinak, hogy föladhatja a 2020-as szezont, és azzal egy időben tulajdonképpen már 2021-et is előre feladta. A csapat szemléletet váltott, nem foglalkozott többet az elvárásokkal, és hosszú-hosszú évek óta először úgy vághatott neki egy idénynek (a mostaninak), hogy nekik sem szegezték az állandó kérdést arról, miért nem nyernek, mikor nyernek újra.

E helyzet önmagában nem dicséretes, hiszen ahhoz, hogy gyakorlatilag senki se várjon tőlük nagy dolgokat, végig kellett vergődniük az elmúlt négy évtizedük legeredménytelenebb szezonját tavaly. Ez viszont megteremtett egy alapot: a 2021-es pozitív élmények alapját, a lehetőséget a nyugodtabb, lassabb építkezésre. És Mattia Binotto csapatfőnöknek éppen ezzel próbált fordítani a csapata helyzetén.

A korábbi elvárások és szemléletmód mellett aligha lenne pozitív a 2021-es első félév mérlege, az új helyzetben viszont az. 163 ponttal holtversenyben állnak a konstruktőri bajnokság harmadik helyén a McLarennel, szereztek két pole pozíciót, két dobogós helyezést, két nagy esélyük még a futamgyőzelemre is volt (Monaco, Silverstone), és magabiztosan kijelenthetik: talpra álltak 2020 után.

Binotto a Gazzetta dello Sportnak adott félévértékelő interjúban kiemelte, nemcsak túlszárnyalták a nyári szünetig a tavalyi egész éves ponttermésüket, de emlékeztetett arra is, hogy egy éve 11 verseny után 80 egységük volt.

„A mostani több mint a duplája a tavalyi ugyanennyi futamot követő pontszámunknak. És ha a teljes mezőnyt nézzük, mi javultunk a legtöbbet”

– jelentette ki.

Ezt szerinte az autójuk versenyképességén is le lehet mérni. A múlt évi lemaradásukat tudniillik megfelezték. „Ha az autók nyers teljesítményét nézzük, az időmérőket alapul véve – hiszen ott jön elő a maximális teljesítmény – tavaly a szezon egészét tekintve átlagban 1,4 másodpercre voltunk a pole pozíciótól. Ma 0,7-re vagyunk. A 0,7 másodperc még mindig nem elhanyagolható különbség, ezzel tisztában vagyunk. De ettől még megfeleztük a legjobbhoz képesti lemaradásunkat, ami biztató, mert azt mutatja, hogy az irány jó.”

Mondhatnánk, hogy amekkora visszaesést náluk tapasztalni lehetett 2020-ban motorfronton, e nagy fejlődés ennek tükrében nem meglepő, szinte elvárható. Binotto szerint azonban nem lehet csak a motorjuk javulásával indokolni a versenyképességüket. A motorjuk oldaláról szerinte a javulásuk 60%-a érkezett, a maradék 40%-ot az autójuk fejlődésének köszönhetik.

Emellett szerinte minden téren fejlődés tapasztalható. Példaként a tavaly még gyenge pontjukat jelentő boxmunkát hozta fel. „Egy jó kiállás három másodperc alatti. Ez alatt a kerékcserét és az autó elindulását értem. Fontos a kiegyensúlyozottság. Ha valami gondod van, gyakran öt-hat másodpercet állsz, és az nehéz helyzetet teremt. Idén mi az esetek nyolcvannégy százalékában három másodperc alatt voltunk a kiállásainkkal, míg tavaly csak negyvennyolc százalékban volt meg ugyanez. Ez is megmutatja, hogy mennyit fejlődtünk. Tavaly nyolcadikak voltunk a rangsorban, hét csapat is jobb volt nálunk. Most a második helyen állunk, és csak egy csapat jobb a három másodperc alatti kiállások szempontjából.”

„Ezek a számok megmutatják, hogy csapatként és az autónkkal is fejlődtünk 2021-ben 2020-hoz képest. És az irány biztató.”

Ez viszont még csak az út, nem a kitűzött cél. A Ferrari nyilvánvalóan nem elégszik meg a konstruktőri harmadik hellyel, újra a bajnoki címért szeretne küzdeni. Ehhez viszont előbb utol kell érniük, majd le is kell győzniük a Mercedest és a Red Bullt.

„Még mindig nagy a különbség a legjobbakhoz viszonyítva. Az időmérős hét tizedmásodperc sok, és nem egyetlen területről jön, hanem több terület összegéből adódik: az aerodinamika, az erőforrás, az autó összes rendszere terén jön össze. Nem gondolnám, hogy egyetlen területen lennénk lemaradva. Szerintem az rosszabb is lenne, mivel azt jelentené, hogy egyetlen területen kellene nagyon sokat nyerned, ami nehezebb” – találta meg ebben is a pozitívumot Binotto.

E lemaradás ledolgozására még több idejük van. Addig 2021-re is megvan a maguk célja: szeretnék legyőzni a McLarent, és bebiztosítanák a bajnoki harmadik helyet. „A harmadik hely elérése reális célkitűzés. Jelenleg azonos pontszámmal, de harmadikak vagyunk. Csapatként fejlődünk, szóval szerintem elérhető, nem is kérdés. De ennek csak egy egyszerű következményének kell lennie azon útnak, amin éppen járunk, hogy minden területen fejlődünk” – helyezte az idei évüket tágabb összefüggésbe.

Forrás: M4Sport

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás