Csillaghullás Miamiban: Pérezé a pole, Verstappen 9., Leclerc a falban!
Mintha a bakui vereséggel megrángatták volna az oroszlán bajszát, Max Verstappen olyan elánnal nyitotta a Miami Nagydíj hétvégéjét. Magasabb sebességi fokozatba kapcsolt, az autóját kezdettől jónak érezte, és a szabadedzések alapján az volt a kérdés, lesz-e egyáltalán kihívója a szombati időmérő edzésen, akár házon belülről, akár az erre még esélyesnek tűnő Ferrari-táborból.
Hogy normál körülmények között mennyire szorongathatták volna meg a kétszeres világbajnokot, az már nem derül ki. Az időmérő ugyanis minden volt, csak „normális” nem. A végén a pályafutása harmadik pole pozícióját szerző Sergio Pérez nevetett, a hibákat elkövető Charles Leclerc csattant, az első körét hiba miatt nem befejező Max Verstappen pedig bosszankodhatott…
Q1: HAMILTON FALAT KOCCANTOTT, ELVÉRZETT EGY ASTON MARTIN
Miközben Verstappen előnye egyértelmű volt a szabadedzéseken, mögötte nehéz volt összerakni, kik milyen kilátásokkal vonulnak ki a kvalifikációra az eredményeket folyamatosan torzító, gyorsan változó új aszfalton, mely a kezdéskor 46 fokosan izzott.
Az első edzésrész máris több pulzusszámnövelő pillanatot hozott. Nico Hülkenberg az első gyorskörén kis híján falnak csapta a jobb hátsó kerekét egy megcsúszással. Csapattársa, Kevin Magnussen eközben Lewis Hamilton útját blokkolta, de olyan módon, hogy a brit kénytelen volt a falnak koccanva kitérni előle. Az autójában nem keletkezett kár. Csou Kuan-jü eközben Carlos Sainzra panaszkodott, hogy falra kente őt. Mindkét ügyben vizsgálatot indított az FIA, csakúgy, mint a Hülkenbergre kiengedett Cunoda Juki boxutcai esetében.
A pálya gyors javulása alaposan a feje tetejére állította a tabellát. Az utolsó menetekre úgy fordultunk rá, hogy kieső helyen állt a két Mercedes, a két McLaren és Logan Sargeant, miközben Nico Hülkenberg, Valtteri Bottas, Alexander Albon és Nyck de Vries a top 10-ben tanyázott.
A hajrá nagy javításokat hozott, és egy igazi meglepetést: Lance Stroll már a Q1-ben búcsúzott az Aston Martinnal, miután nem voltak hajlandók bevetni egy új szett lágy gumit a végén.
A szabadedzések alapján a két McLaren és Logan Sargeant kiesése nem jött ennyire váratlanul, őket Cunoda Juki kísérte még az interjúzónába a Q1 után.
Az élen eközben Max Verstappen végzett 0,323 másodperces előnnyel Carlos Sainzcal szemben, akit ezredre azonos idővel, 0,350 másodperces hátránnyal követett Sergio Pérez és Charles Leclerc.
Q2: HAMILTON BÚCSÚJA A KÖVETKEZŐ MEGLEPETÉS
Verstappen a második edzésrészben bő két tizedet faragott a Q1-es legjobb eredményén, és egyből az élre állt. Mögötte sűrűsödni kezdett a mezőny. Pérez 0,2 másodpercre közelítette meg, miközben a körén lekoccantotta a falat a 4-es kanyarra készülve. Az első körét később futó Ferrarik közül Carlos Sainz kezdett jobban, akinek 0,038 másodpercre sikerült megközelítenie a címvédőt. Aztán Charles Leclerc a második nekifutásra teljesítette a hétvége első 1:26-os körét, ám nm sokáig maradt vele az élen, mert Verstappen tovább javított. Az előnye 0,150 másodperc volt.
A kavarodás a Q2-ben is folytatódott az egyre gyorsuló pályán. A két Mercedes ismét kiesőként, a 11-12. helyen ment ki az utolsó gyorskörére, ám ezúttal csak egyikük, George Russell tudott menekülni.
Hamilton a 13. helyen ragadt, és a csapatrádión a rossz időzítésük miatt tett szemrehányást. A csillagosok Baku után sorozatban másodszor vesztették el egyik versenyzőjüket a Q2-ben.
Ez az edzésrész jelentette a végállomást Alexander Albonnak, Nico Hülkenbergnek, Csou Kuan-jünek és Nyck de Vriesnek, míg idén először jutott a Q3-ba Valtteri Bottas és az Alfa Romeo, valamint először győzte le csapattársát időmérőn a 9.-ként Russellt megelőző Kevin Magnussen.
Q3: LECLERC-É A CSATTANÁS, PÉREZÉ A CSATTANÓ
Az időmérő záró felvonása mindjárt két komoly hibával indult. Max Verstappen már az első szektorban csúnyán megcsúszott, így be sem fejezte a mért körét, Charles Leclerc pedig lila középső szektor után fékezte el magát két kanyarral a célegyenes előtt, így csak a 7. eredménnyel állt. A ferraris emellett a 16-os kanyarban még a falat is érintette.
Az élen eközben a magát megrázó Pérez 1:26,841 másodperces kört autózott, Alonso használt lágy gumin követte őt 0,361 másodperces lemaradással. Sainz a 3, Magnussen a 4. helyre sorolt be.
Két esélyes, Verstappen és Leclerc értékelhető biztonsági kör nélkül ment neki az utolsó menetének. Aztán Leclerc végül a falnak is. A monacói nem várt az utolsó pillanatig, mielőbb javítani akart, ám újra hibázott, és nagy tempóval vágódott ki a pályáról. Az összetört Ferrarijával Verstappent is a mélybe rántotta, hiszen piros zászló jött, és újraindításra már nem került sor, így a címvédő nem javíthatott.
Pérez így szerezte meg a miami első rajtkockát, vasárnap Alonso áll be mellé az első sorba, míg mögé Sainz és a Haas idei legjobb eredményét szállító Magnussen. Leclerc-nek a 7., Verstappennek a 9. helyről kell majd zárkóznia.
Forrás: M4Sport