Bottasé az utolsó tesztnap
A barcelonai teszt utolsó napjának délutáni szakaszában nem történt komolyabb átrendeződés az eredménylistán, az elsőséget tehát ismét egy Mercedes szerezte meg, Valtteri Bottas azonban csak néhány ezreddel volt gyorsabb a Ferrari tesztversenyzőjénél. A második etap során kétszer is lendült a piros zászló: a Haas és a McLaren is megállt a pályán.
A Mercedes finn versenyzője jóformán egész nap az eredménylista élén tanyázott, eltekintve attól a rövid időszaktól, amikor Antonio Giovinazzi a leglágyabb gumikeveréket használva megfutotta az eddigi leggyorsabb kört Ferrarijával. Bottas azonban hamar reagált erre, és egy szuperlágyas körrel visszavette az elsőséget a fiatal olasztól. Kettejük között a különbség mindössze 68 ezred volt.
Mindez a délelőtti szakasz utolsó perceiben történt az ebédszünetet megelőzően, a tabella első két helyén viszont a második etapban már semmi sem változott, így végül ez a kis „összecsapás” döntött a leggyorsabb kör sorsáról.
Noha időeredményén már a Mercedes és a Ferrari versenyzője sem javított, egyikük sem volt tétlen: mindketten szorgosan rótták a köröket! Bottas végül 139-et teljesített (ez több, mint a versenytáv duplája), a Ferrari védence pedig 148-at, amivel a nap legszorgosabb versenyzőjévé vált. Ebben a kimutatásban egyébként Bottas, valamint a vörösök akadémiájának másik kiválósága, a sauberes Charles Leclerc lett a második.
Az eredménylista harmadik helyére a McLarennel tesztelő Lando Norris kapaszkodott föl, mégpedig közvetlenül a kockás zászlós jelzés előtt, mai utolsó körével, mely során a Pirelli lágy abroncsait használta. A fiatal brit délelőtt egy megpördülést is bemutatott (ezért vállalta a felelősséget, és ígérte, tanul belőle), délután pedig egy műszaki hiba miatt veszített időt. Igaz a probléma nem volt túl komoly, így viszonylag hamar folytathatta a munkát.
Nála balszerencsésebb volt a másik piros zászlós fázis okozója, Kevin Magnussen, kinek Haas-Ferrarija a kettes és a hármas kanyar között állt meg, vissza pedig már nem is térhetett a pályára, vagyis a dán pilóta napja a tervezettnél hamarabb ért véget. Ő negyedik lett a tabellán, és összesen 75 kört tett meg. Legjobb köre megfutásakor a hiperlágy abroncsokat használta.
Norrishoz hasonlóan a teszt végén javított a Force India orosz védence, Nyikita Mazepin is. A GP3-as futamgyőztes az ötödik helyre ugrott, Jack Aitken elé, aki ma teljesített első gyakorlását a Renault-val. A brit-koreai versenyzőt Leclerc követte, őt pedig Robert Kubica, aki 123 kört pakolt a Williamsbe, legjobbján azonban a többséghez hasonlóan délután már nem javított.
A kilencedik leggyorsabb kört Pierre Gasly jegyezte, miután átvette a Toro Rossót Sean Gelaeltől, aki tegnapi peches második szakasza után (a négyből összesen egy órát vezethetett) megkapta a ma délelőtti etapot a csapattól.
A Red Bull-lal tesztelő „meglepetésember”, Jake Dennis (jóformán senki sem számított arra, hogy a GT-versenyző tesztelheti majd a bikások autóját) 11. volt a tabellán. A 22 éves brit délután javított addigi legjobbján, komolyabb előrelépést azonban ezzel már nem ért el.
Hasznos tesztet zárt a Pirelli, Stoffel Vandoorne és Nicholas Latifi ugyanis összesen 217 kört teljesített (mindketten az olaszoknak teszteltek, hogy segítsék a 2019-es abroncsok fejlesztését) a barcelonai gyakorlás második, egyben utolsó napján. A mezőny most búcsú int a spanyol városnak, és Monaco felé veszi az irányt. Ami pedig a teszteket illeti, legközelebb a Magyar Nagydíj után maradnak a helyszínen, és gyakorolnak ismét két napot.
A barcelonai második tesztnap végeredménye:
Versenyző | Csapat | Idő | Különbség | Kör | Gumi | ||
1. | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:16,904 | 139 | szuperlágy | ||
2. | Antonio Giovinazzi | Ferrari | 1:16,972 | +0,068 | 148 | hiperlágy | |
3. | Lando Norris | McLaren-Renault | 1:18,039 | +1,135 | 80 | lágy | |
4. | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari | 1:18,274 | +1,370 | 75 | hiperlágy | |
5. | Nyikita Mazepin | Force India-Mercedes | 1:18,344 | +1,440 | 112 | hiperlágy | |
6. | Jack Aitken | Renault | 1:18,942 | +2,038 | 120 | közepes | |
7. | Charles Leclerc | Sauber-Ferrari | 1:18,993 | +2,089 | 139 | hiperlágy | |
8. | Robert Kubica | Williams-Mercedes | 1:19,253 | +2,349 | 123 | hiperlágy | |
9. | Pierre Gasly | Toro Rosso-Honda | 1:19,410 | +2,506 | 39 | közepes | |
10. | Stoffel Vandoorne | McLaren-Renault | 1:19,914 | +3,010 | 96 | teszt | |
11. | Jake Dennis | Red Bull-TAG Heuer | 1:20,440 | +3,536 | 75 | közepes | |
12. | Sean Gelael | Toro Rosso-Honda | 1:20,763 | +3,859 | 83 | lágy | |
13. | Nicholas Latifi | Force India-Mercedes | 1:21,433 | +4,529 | 121 | teszt |
Forrás: M4Sport