Bottas az élen
Továbbra is magasan kiemelkedik a mezőnyből a Mercedes és a Ferrari Barcelonában. Az általuk ma futott 1:19-es idők már ízelítőt adtak a 2017-es autók gyorsaságából, ám a két nagy szemtől szembeni összecsapása egyelőre várat magára.

Talán nem is csak a véletlen műve, hogy a bajnokcsapat és olasz kihívója eddig rendszerint teljesen eltérő programot futott a teszthéten – szerdán sem volt másképp. A Mercedesnél délelőtt Valtteri Bottas ült a volánnál, s futotta meg az eddigi idény leggyorsabb barcelonai körét. Az ultralágy gumikon teljesített 1:19, 705 másodperces köre végül a nap legjobbjának is bizonyult.
A finn délelőtt főleg rövidebb etapokat teljesített, valamennyi igazán gyors keveréket próbára tette, emellett pedig ismét hozzápakolt 74 kört eddigi körszámához.
Tőle mindössze 0,2 másodperccel maradt el a nap végén Sebastian Vettel. Ő a kettővel keményebb, s elméletben lassabb lágy gumin teljesítette 1:19,952 másodperces leggyorsabb körét – de a délután folyamán. Az összehasonlítást nehezíti, hogy addigra a pálya állapota javult, a hőmérséklet emelkedett, ráadásul azt sem tudni, melyik csapat mennyi üzemanyagot használt. Vettel délelőttjét a közepes keveréken töltötte, akkor emiatt Bottashoz volt nehéz viszonyítani őt – délután pedig az nehezítette a helyzetet, hogy Lewis Hamilton versenyszimulációt futott (igaz, azt piros zászlók szakították félbe).
A brit ennek köszönhetően nem is jutott előrébb a 7. helynél, ám neve mellé közel 100 kör került – ennél többet még nem teljesített idén.
Elmondható, az eddigi teszthét talán legproduktívabb napján vannak túl a csapatok. Miközben az előző két napon többen is hosszú kihagyásra kényszerültek ilyen-olyan problémák miatt, addig ma a teljes napot futók közül senki sem maradt 50 kör alatt. Sebastian Vettel volt az egyéni rekorder a maga 139 fordulójával, míg csapatként a Mercedes volt utolérhetetlen 170 körrel.
Hibák persze most is voltak. Négy piros zászlót is ért. Délelőtt Jolyon Palmer pördült meg és ragadt a kavicságyban Renautl-jával, délután pedig Carlos Sainz járt hasonlóképpen a Toro Rossóval. A spanyol nem sokkal 16 óra után a 4-es kanyar bukóterében szállt ki autójából. Az újraindítás után aztán egyből jött a harmadik megszakítás is: Lance Stroll Williamse a falnak is nekicsapódott az 5-ösnél, így a csapatnak sorozatban második napját kellett idő előtt befejeznie a 18 éves kanadai miatt.
A negyedik piros zászló Sebastian Vettel nevéhez fűződik. A Ferrari az utolsó tíz percben a boxutca bejáratánál állt meg. A pályabíróknak kellett betolniuk. Ez volt az első fennakadás a Scuderiánál, ám nem vennénk mérget rá, hogy nem volt benne tudatosság. A csapatok a tesztnapok végén előszeretettel feszegetik a határokat az üzemanyag-mennyiség terén…
A 3. tesztnap végeredménye:
Versenyző | Csapat | Idő | Különbség | Kör | Gumi | |
1. | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:19,705 | 75 | ultralágy | |
2. | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:19,952 | +0,247 | 139 | lágy |
3. | Daniel Ricciardo | Red Bull-TAG Heuer | 1:21,153 | +1,448 | 70 | lágy |
4. | Jolyon Palmer | Renault | 1:21,396 | +1,691 | 51 | lágy |
5. | Nico Hülkenberg | Renault | 1:21,791 | +2,086 | 42 | lágy |
6. | Marcus Ericsson | Sauber-Ferrari | 1:21,824 | +2,119 | 126 | szuperlágy |
7. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:22,090 | +2,385 | 95 | lágy |
8. | Romain Grosjean | Haas-Ferrari | 1:22,118 | +2,413 | 56 | szuperlágy |
9. | Lance Stroll | Williams-Mercedes | 1:22,351 | +2,646 | 98 | lágy |
10. | Fernando Alonso | McLaren-Honda | 1:22,598 | +2,893 | 72 | ultralágy |
11. | Carlos Sainz | Toro Rosso-Renault | 1:23,540 | +3,835 | 32 | közepes |
12. | Alfonso Celis Jr. | Force India-Mercedes | 1:23,568 | +3,863 | 71 | ultralágy |
13. | Danyiil Kvjat | Toro Rosso-Renault | 1:23,952 | +4,247 | 31 | közepes |
Forrás: M4Sport