Barcelonai teszt összesített statisztikák
A leggyorsabbnak Lewis Hamilton és a Mercedes bizonyult, a legmesszebbre viszont ezúttal egy Honda-motoros csapat, a Toro Rosso jutott. A motorok terén kiegyenlített a küzdelem – az első barcelonai teszthét összesített eredményei.
Talán teljesített már a mostaninál produktívabb és reprezentatívabb tesztet is a Forma–1 mezőnye Barcelonában, ám a hideg idő és a sok kényszerű várakozás ellenére pár tanulsága azért így is volt a négy napnak.
Körvonalazódni látszik például, hogy a tavalyi három topcsapat, a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull most is ígéretes tempóra képes. Rajtuk kívül a McLarennek és a Renault-nak is voltak erős pillanatai, jóllehet egyik csapatot sem kerülték a műszaki problémák sem. De a másik motorváltó, a Toro Rosso is elégedett lehet, hiszen a Honda 2015-ös visszatérése óta velük teljesítette a legsikeresebb tesztjét.
Ami a köridőket illeti, Lewis Hamilton negyedik napon futott közepes gumis 1:19,333 másodperces eredménye csupán 0,1 másodperccel marad el a Mercedes tavaly téli legjobb eredményétől, melyet a szuperlágy abroncson értek el. Az összevetésnek sok jelentősége ugyanakkor nincs, hiszen a pályát azóta újraaszfaltozták, a mostani közepes gumi nagyjából a tavalyi lágynak felel meg, a hideg időben pedig egyes mérnökök szerint szokatlanul jól működött ez a keverék.
Sebastian Vettel eggyel puhább garnitúrán, de másik napon futott 0,340 másodperccel gyengébb kört Hamiltonnál, a harmadik helyen pedig az ilyen magasságokban rég nem látott McLarennel Stoffel Vandoorne zárt, aki a Pirelli legpuhább keverékén, a hiperlágyon villogott csütörtökön. Esetében ugyanaz elmondható, ami Hamiltonéban is: a hideg időben a megszokottól eltérő lehet a hiperlágy nyújtotta tempófölény mértéke.
Érdekesség, hogy a legjobb Red Bull-os kör Daniel Ricciardo nyitónapon futott 1:20,719-es eredménye maradt, miközben Kevin Magnussen mai szuperlágyas robbantásával odatolakodott a legjobbak közé.
Ami a mezőny második felét illeti, a Force India egyelőre elmaradt tavalyi formájától, több probléma is hátráltatta őket; a Sauber pedig még nem tudott elmozdulni az utolsó pozícióból, hiába a teljesen újratervezett, egyébként izgalmas megoldásokat felvonultató autója. A svájciak ugyanakkor a második hétre azt ígérték, jelentős újításokkal állnak elő, így egy kicsit sem aggódnak nagy lemaradásuk miatt.
Az 1. barcelonai teszthét legjobb időeredményei:
Versenyző | Csapat | Legjobb köridő | Gumi | Nap | |
1. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:19,333 | közepes | 4. |
2. | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:19,673 | lágy | 2. |
3. | Stoffel Vandoorne | McLaren-Renault | 1:19,854 | hiperlágy | 4. |
4. | Valtteri Bottas | Mercedes | 1:19,976 | közepes | 2. |
5. | Daniel Ricciardo | Red Bull-TAG Heuer | 1:20,179 | közepes | 1. |
6. | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari | 1:20,317 | szuperlágy | 4. |
7. | Max Verstappen | Red Bull-TAG Heuer | 1:20,326 | közepes | 2. |
8. | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1:20,506 | lágy | 1. |
9. | Nico Hülkenberg | Renault | 1:20,547 | lágy | 1. |
10. | Fernando Alonso | McLaren-Renault | 1:20,929 | szuperlágy | 4. |
11. | Carlos Sainz | Renault | 1:20,940 | közepes | 4. |
12. | Lance Stroll | Williams-Mercedes | 1:21,142 | lágy | 4. |
13. | Pierre Gasly | Toro Rosso-Honda | 1:21,318 | lágy | 2. |
14. | Robert Kubica | Williams-Mercedes | 1:21,495 | lágy | 2. |
15. | Szergej Szirotkin | Williams-Mercedes | 1:21,822 | lágy | 2. |
16. | Esteban Ocon | Force India-Mercedes | 1:21,841 | lágy | 2. |
17. | Sergio Pérez | Force India-Mercedes | 1:21,973 | lágy | 4. |
18. | Brendon Hartley | Toro Rosso-Honda | 1:22,371 | lágy | 1. |
19. | Romain Grosjean | Haas-Ferrari | 1:22,578 | lágy | 1. |
20. | Charles Leclerc | Sauber-Ferrari | 1:22,721 | lágy | 2. |
21. | Marcus Ericsson | Sauber-Ferrari | 1:23,408 | lágy | 1. |
22. | Nyikita Mazepin | Force India-Mercedes | 1:25,628 | közepes | 1. |
Ami a versenyzők által teljesített távolságot illeti, ezúttal nem egy mercedeses vagy ferraris, hanem a Toro Rossót kormányzó Pierre Gasly jutott a legmesszebbre. 229 köre a Honda-motor erősen feljavult megbízhatóságát hirdeti, Brendon Hartley pedig csak azért nem csatlakozott hozzá az élmezőnyben, mert pechjére a rosszabb napokat fogta ki az időjárással.
Emiatt egyébként több csapattárs között is elég jelentős különbségek alakultak ki. Kimi Raikkönennek egyetlen nap jutott a szerdai havazás miatt, így jókora lemaradásban van a 218 kört futó Sebastian Vetteltől. De a 212-szer körbeérő Valtteri Bottas is alaposan ellépett a kevesebb mint fele annyit pályán lévő Lewis Hamiltontól.
A legigazsgáosabban a sauberesek és a Red Bull-osok osztoztak, akiket csak pár kör választ el. Előbbi csapat esetében ez a beosztásnak köszönhető, utóbbinál inkább a véletlennek, hiszen mind Daniel Ricciardót, mind Max Verstappent hátráltatták bizonyos tényezők.
Körökkel egyébként az aktív mezőnyből legrosszabbul Romain Grosjean áll, de a két Force Indiá-s is sok időt elvesztett azzal, hogy az első napon Nyikita Mazepin járatta be autójukat, a harmadikon pedig havazott.
A versenyzők által megtett körök és kilométerek:
Versenyző | Csapat | Kör | Km | |
1. | Pierre Gasly | Toro Rosso-Honda | 229 | 1065,995 |
2. | Sebastian Vettel | Ferrari | 218 | 1014,790 |
3. | Valtteri Bottas | Mercedes | 212 | 986,860 |
4. | Carlos Sainz | Renault | 151 | 702,905 |
5. | Stoffel Vandoorne | McLaren-Renault | 147 | 684,285 |
6. | Marcus Ericsson | Sauber-Ferrari | 143 | 665,665 |
7. | Charles Leclerc | Sauber-Ferrari | 140 | 651,700 |
8. | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari | 132 | 614,460 |
9. | Szergej Szirotkin | Williams-Mercedes | 127 | 591,185 |
10. | Nico Hülkenberg | Renault | 122 | 567,910 |
11. | Fernando Alonso | McLaren-Renault | 113 | 526,015 |
12. | Daniel Ricciardo | Red Bull-TAG Heuer | 107 | 498,085 |
13. | Max Verstappen | Red Bull-TAG Heuer | 102 | 474,810 |
14. | Lance Stroll | Williams-Mercedes | 100 | 465,500 |
15. | Brendon Hartley | Toro Rosso-Honda | 95 | 442,225 |
16. | Lewis Hamilton | Mercedes | 94 | 437,570 |
17. | Kimi Räikkönen | Ferrari | 80 | 372,400 |
18. | Esteban Ocon | Force India-Mercedes | 79 | 367,745 |
19. | Sergio Pérez | Force India-Mercedes | 65 | 302,575 |
20. | Romain Grosjean | Haas-Ferrari | 55 | 256,025 |
21. | Robert Kubica | Williams-Mercedes | 49 | 228,095 |
22. | Nyikita Mazepin | Force India-Mercedes | 22 | 102,410 |
A csapatok körei terén a Toro Rosso mellet a Saubernek is sikerült a nagyok közé keverednie. A faenzaiak 22 körrel előzték meg az ezen a téren 2014 óta mindig élen járó csillagosokat, míg a hinwiliek 7 körrel futottak többet a velük azonos motort használó Ferrarinál.
A mezőny második felét a Renault-motoros csapatok alkotják, kiegészülve a még dadogó Force Indiával, valamint a legkevesebb kört jegyző Haasszal.
A csapatok által megtett körök, kilométerek:
Csapat | Megtett kör | Megtett km | |
1. | Toro Rosso-Honda | 324 | 1508 |
2. | Mercedes | 306 | 1424 |
3. | Sauber-Ferrari | 305 | 1420 |
4. | Ferrari | 298 | 1387 |
5. | Willams-Mercedes | 276 | 1285 |
6. | Renault | 273 | 1271 |
7. | McLaren-Renault | 260 | 1210 |
8. | Force India-Mercedes | 215 | 1001 |
9. | Red Bull-TAG Heuer | 209 | 973 |
10. | Haas-Ferrari | 187 | 870 |
Igen érdekesen alakult eddig a motorgyártók vetélkedése. Ezen a téren talán még sosem volt olyan kiegyenlített a helyzet a V6-os érában, mint most. A legtöbb kilométer a Mercedes-motorokba került, de csak 7-tel maradt el tőlük a Ferrari. Idén újra mindkét csapatnak három partnere van, így szó szerint fej-fej mellett haladnak.
A szintén három gárdát ellátó Renault egy kicsit le van maradva, de távolról sem annyira, mint az a korábbi években jellemző volt. A Honda egyetlen partnerével értelemszerűen fele olyan messzire sem jutott, mint a többiek, ám ha az átlagos bontást vesszük, valójában ők állnak a legjobban a kilométergyűjtésben. Míg a japánok hajtóegysége csapatonként 324 kört teljesített, a Mercedesé 267-et, a Ferrarié 263-at, a Renault-é pedig 247-et.
Motor | Megtett kör | Megtett km | |
1. | Mercedes | 797 | 3710 |
2. | Ferrari | 790 | 3677 |
3. | Renault | 742 | 3454 |
4. | Honda | 324 | 1508 |
Forrás: M4Sport