A Ferrari tesztpilótája, Luca Badoer úgy véli, a 248 F1 legfeljebb a Renault-val szemben marad alul, de a hibás stratégiai döntések miatt a maranellói istálló az év elsõ három nagydíján nem tudta megmutatni a valódi formáját. Luca Badoer úgy véli, a Ferrari a 2006-os szezon elsõ három nagydíján csak a menedzsment hibás döntései miatt nem tudta megmutatni, hogy gyorsaságban legfeljebb a Renault-tól marad el.
Amikor a Vallelungában tesztelõ Badoert megkérdezték, hogy a Ferrari miért botladozott a sepangi és a melbourne-i futamon, azt felelte: "A menedzsment tévedései és néhány hibás döntés miatt. Az ilyesmi elõfordul."
"A melbourne-i verseny elõtt, Fioranóban jóváhagytam a meleg illetve hûvös idõhöz tartozó gumiválasztást. Ausztráliában viszont annak ellenére csak a meleghez való gumit használták, hogy a vártnál hidegebb volt."
"Talán nem volt elég idõ a választáshoz, de az tény, hogy a tesztet mi elõzõleg elvégeztûk."
Michael Schumacher az Ausztrál Nagydíjon sokakhoz hasonlóan fõként a gumik felmelegítésével kûszködött, és a Ferrarit irányító Jean Todt a verseny után elismerte, hogy azért nem merték bevállalni a Williams és a Toyota által sikerrel használt Bridgestone-okat, mert a szombat délelõtti edzésen, ahol ki kellett volna próbálniuk azokat, esett az esõ.
Badoer védelmébe vette a Melbourne-ben kicsúszó Schumachert is, mondván: "Amellett, hogy eszméletlenûl jó versenyzõ, Michael emberi lény is. Amikor Ausztráliában kicsúszott, éppen keményen igyekezett, és ilyen körûlmények között még a legjobbak is követnek el hibát."
A teljes cikket az A5.hu oldalán olvashatjátok el.