Az egész időmérőn nem szólt egy szót sem Vettel a Ferrarihoz

Hiába állítja mindkét fél ennek ellenkezőjét, egyre nyilvánvalóbbnak tűnik, hogy teljesen fagyossá vált a hangulat Sebastian Vettel és a Ferrari között. A barcelonai időmérőn a versenyző egyetlen szót nem váltott csapatával.

Idén harmadszor búcsúzott az időmérő edzés Q2-es szakaszában Sebastian Vettel. Idén sokadszor mutatkozott teljesen tanácstalannak az autójából kiszállva. Idén először egyetlen szót sem szólt az edzés alatt a csapatához. Noha a sajtónak nyilatkozva mind ő, mind Mattia Binotto állítja, nincs közöttük feszültség és még mindig megbíznak egymásban, egyre több jel ennek az ellenkezőjét sugallja.

A Spanyol Nagydíj kvalifikációján Riccardo Adami versenymérnök folyamatosan tájékoztatta Vettelt arról, ki hol tart éppen a pályán, mire kell figyelnie, mikor kell félrehúzódnia, a hibrid rendszert töltenie, mikor a boxba hajtania, de választ egyetlen alkalommal sem kapott. Vettel még az edzésrészek szüneteiben sem szólt a rádióba, nem kért módosítást az autón, nem kifogásolt semmit, és még a Q2-es kiesése után sem mondott köszönetet csapatának, vagy szabadkozott, mint legutóbb Silverstone-ban, amikor közölte: „Ez volt minden, amit tudtam, ennyi volt az autóban. Próbálkoztam, köszönöm!”

Persze lehet, hogy a beszélni általában szerető négyszeres világbajnok csak így próbálta kizárni az őt harmadik nagydíj óta üldöző gondokat. Az időmérő után legalábbis azt mondta: „Még mindig van pár kérdés, amire nincs válaszom. De próbálom a legjobbamat nyújtani, és figyelmen kívül hagyni azokat a dolgokat, amik nincsenek rendben. Igyekszem a legtöbbet adni, pillanatnyilag ennél többet nem tehetek.”

Vettel helyzetén Barcelonában az sem javított sokat, hogy a Ferrari kicserélte az alvázát Silverstone után, mivel az előzőn egy repedést fedezett föl. Ő maga a csere hatásáról azt mondta, kis előrelépést érzett. Az viszont alighanem soha nem fog kiderülni, hogy ennek van-e bármi köze a vázhoz, vagy csak arról van szó, hogy másik pályán versenyeznek, másfajta beállításokkal, nagyobb leszorítóerővel, és ez eleve jobban fekszik kicsit a vezetési stílusának.

Problémái így is vannak. „Egyszerűen nem érzem magam elég komfortosan az autóban ahhoz, hogy ki tudjam belőle hozni a maximumot. Egy kicsivel jobb, mint Silverstone-ban volt, de még messze nem elég jó. Talán nem is várhat az ember varázsütésszerű megoldást egy hét alatt. Még messze vagyok a kívánt érzéstől az autóban. Valahányszor megnyomom a ’Reset’ gombot, mindig van valami, amire nem tudok választ adni” – mondta az ördögi körről. „Konzervatívan kezdtem, de valahányszor megpróbáltam támadni, problémába ütköztem. Ezek után elkezdtem figyelmen kívül hagyni, hogy mi nem stimmelhet, de a megfelelő egyensúly nem lett meg.”

A német lemaradása ezúttal egyébként nem volt vállalhatatlanul nagy, mint Angliában. A szabadedzések után sikerült közelebb lépnie Charles Leclerc-hez, aki csupán 0,215 másodperccel múlta őt felül. Ezt a hátrányt elmondása szerint két kanyarban szedte össze, amelyben nem tudott boldogulni. „Főleg az ötös és a hetes kanyarban veszítettem. Ott nagyon ideges volt az autó. A fordulásnál a hetes kanyar közepén elindult a hátulja, ezért nehezen tudtam belőni, milyen tempót vigyek bele a kanyarba” – magyarázta Vettel.

Szavait az adatok is alátámasztják. Az Auto Motor und Sport rámutatott, a legjobb részidők alapján a 4-es és a 10-es kanyar között Vettel 0,404 másodpercet bukott Leclerc-rel szemben, miközben az első szektorban 0,132 másodperccel gyorsabb volt, az utolsóban pedig csak 0,065 másodperccel maradt le. A célegyenesben ő volt a gyorsabb 3 km/órával, a hátsó egyenesben viszont ugyanennyivel volt alacsonyabb a végsebessége.

A Q3-ba jutása így is csak 0,002 másodpercen múlt, és a 11. helyével csupán két pozíció választja el Leclerc-től. A brit Sky Sports szakértőjeként dolgozó Nico Rosberg fel is hívta a figyelmet: „Csak két tized hiányzott neki, ez nem katasztrófa. Tudjuk, hogy Vettel általában jól megy a versenyeken, és talán a közepes gumin fog rajtolni, így taktikai szempontból is lehet keresnivalója. Mindenképpen van esélye egy jó futamra.”

Leclerc is ezt érzi veszélyforrásnak. Más kérdés, hogy csapattársa már nem annyira biztos abban, hogy a közepes gumis rajt segítség lesz számára. Ha választhatott volna, ő inkább jutott volna a Q3-ba. „Csodát nem várhatsz a gumiválasztástól. A lágy ezúttal egészen jó versenygumi” – érvelt Vettel.

Az is kérdés, a Ferrari ezúttal milyen taktikával készül nála. Egy hete nem volt túl elégedett a boxfal döntéseivel, és ennek hangot is adott a csapatrádión. Az adás az akkori megjegyzése óta viszont egyirányú…

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás