„Átlagos” körrel is Vettel előtt – minek köszönhető Räikkönen formajavulása?

Kimi Räikkönen egy „átlagos” körrel is könnyedén győzte le Sebastian Vettelt az interlagosi időmérőn. Ezzel fej-fej mellett a két bajnok a házi párharc tekintetében – de minek köszönhető a finn látványos formajavulása?

81000_669812_784x523

Japánban ugyan váltócseréje miatt megbüntették, s ezzel csapattársánál hátrébb kellett felsorakoznia a rajtrácsra, Kimi Räikkönen így is elmondhatja magáról, hogy Szuzuka óta ő a jobb az időmérőkön a Ferrarinál. A finn sorozatban negyedik alkalommal múlta felül Sebastian Vettelt szombaton – egy olyan területen, amely az elmúlt két évben kimondottan a gyenge pontját jelentette. Ráadásul Brazíliában ezzel 10-10-re alakította kvalifikációs házi párharcuk állását.

Mindezt ráadásul úgy, hogy Räikkönen átlagosnak nevezte Q3-as körét… „Egész idő alatt szenvedtem a gumikkal bizonyos helyeken, bizonyos kanyarokban a középső szektorban. Őszintén szólva elég átlagos kör volt ez, de így is elég volt a harmadik helyhez. Az első két kanyarban még nem melegedtek fel a gumik, de még a középső szakaszon sem voltam elégedett. De mindegy, ez is elegendő volt” – értékelt.

Räikkönen délelőtt a pálya első és harmadik harmadában is a leggyorsabb volt, a lassabb középső szektorban viszont sok időt vesztett a Ferrari. Elmondása szerint ennek egyszerű oka van. „Összességében nincs elég leszorítóerőnk ott az előttünk lévőkhöz képest. Az autó ma egész jól viselkedett, de a szűk kanyarokban nehezen akart elfordulni, és kicsit blokkoltak is az első kerekek, így nem tudhattam, sikerül-e bekanyarodnom, vagy sem. Nem volt egy ideális kör, de a harmadik helyre jó volt, és ha tökéletesen sikerült is volna, a Mercedes legyőzéséhez akkor sem lett volna elég. Holnapra megpróbálunk javítani.”

Bár Austinban és Mexikóban is volt egy időmérős kisiklásuk, összességében elmondható, hogy a Ferrarinak az elmúlt versenyeken sikerült javítania tempóján, s miközben a nyáron még egyre távolodni látszottak a Red Bulltól, mostanság újra egyenlő ellenfeleik. Räikkönen szerint erre az átszervezett csapat munkája a magyarázat.

„Elég közel voltak. Szerintem nagyon szoros a csata közöttünk az év nagy részében. Néha mi vagyunk hátrébb, máskor ők, de az utóbbi időben jól dolgoztunk csapatként, bizonyos területeken sikerült is fejlődnünk, és kipróbáltunk pár újdonságot is. Érdekes dolgokat tanultunk, a csapat az elmúlt hónapokban jól dolgozott, és ennek köszönhető, hogy mostanra sikerült visszatérnünk oda, ahol a szezon elején voltunk. Remélem, jó versenyt futunk holnap. Egyszerűen csak tanultunk a múltból, javítottunk pár dolgon. Mindannyian egy irányba húzunk, és ez most végre kezd kifizetődni” – elemezte javulásuk okát.

Mi állhat Räikkönen formajavulása hátterében?

Persze nemcsak a Ferrari, 2007 bajnoka is formajavuláson ment keresztül, ami az elmúlt hónapokban szemmel látható volt. Ennek konkrét hátteréről az érintett nemigen beszél, elmélet viszont több is van ezzel kapcsolatban. A versenyző nemrég arra vezette vissza javulását, hogy történtek bizonyos változások csapatában, s emellett új megközelítéssel, új módszerekkel is próbálkoztak mérnökeivel.

Mások szerint az is sokat számít, hogy az idei Ferrari egyszerűen jobban illik Räikkönen stílusához. Ebben pedig kulcsszerepe lehet annak, hogy a csapat idén az első felfüggesztésnél visszatért a hagyományos nyomórudas megoldáshoz. A korábbi vonórudas kialakítás vélemények szerint visszavetette a finn teljesítményét az elmúlt két szezonban, és bár ő maga ezt sosem erősítette meg, tény, hogy miközben tavaly és tavaly előtt sokat panaszkodott autója első tengelyére, idén nem emlegeti ezt visszatérő problémaként.

A harmadik szóba jöhető tényező már nem vele kapcsolatos. A paddockban mostanság elfogadott álláspont, hogy az év második felében Sebastian Vettel teljesítménye önmagához, de ezáltal Räikkönenhez viszonyítva is visszaesett.

Vettel nem keres mentséget

Ami a négyszeres világbajnokot illeti, aligha örült az újabb vereségnek, ám sportszerűen kalapot emelt csapattársa teljesítménye előtt. „Jó munkát végzett ma. Volt pár időmérő, amelyen nem tudtam a legjobb formámat hozni. Őszintén el kell azonban ismernem, hogy semmi olyan nem történt, amire rá lehetne fogni ezt. Nagyon tiszteljük egymást, és ha fordított a helyzet, akkor is ugyanez van. Harcolunk egymással, és természetesen mindig a másik elé akarjuk kvalifikálni magunkat, és éppen ezért mindig csak egyikünk lehet boldog. De végső soron ez egy jó nap volt, amelyen meg tudtuk mutatni, hogy mire képes az autónk” – kommentálta időmérős vereségét Vettel.

Végül azt is jelezte, hiába adódtak problémák az időmérő előtt a fékrendszer hidraulikájával, ami miatt csak késve tudott nekivágni a Q1-nek, nem emiatt nem tudott többet kihozni autójából. „A fékeket pár éve elég nehéz kezelni. Meg kellett vizsgálnunk az elektronikus fékrendszert, átállítottuk, és utána minden rendben is volt. Tudtuk, hogy csak két percünkbe fog kerülni az időmérőből, és az időjárás sem változott közben” – fogalmazott a német.

Forrás: M4Sport

 

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás