Amiért Leclerc hiszi, hogy a Ferrari ezúttal nem szúrja el
Háromból két győzelem, domináns melbourne-i teljesítmény – ennél jobb szezonkezdésről nemigen álmodozhatott a Ferrari csapata. Charles Leclerc az Ausztrál Nagydíjon újra bizonyította, az F1-75-ös a legkiforrottabb, legsokoldalúbb autó a mezőnyben, és egyben a leggyorsabb is. A megbízhatóságuk hibátlan, a motorjuk a legerősebb, a gumikat minden körülmények között jól kezelik, a delfinezés mellett is gyorsak, a teljesítményük pedig alig hullámzik a körülmények változásával.
Mondhatnánk, innen ezt csak elrontani lehet. De hogy kerülhetik el ezt?
Az év elején látható fölényét a Ferrari az elmúlt másfél év munkájának köszönheti, és ilyen szempontból volt némi helyzeti előnye a Red Bull-lal (és a Mercedesszel) szemben, hiszen tavaly a korábbi gyengélkedése miatt extra szélcsatornaidőt kapott, a 2021-es projektre pedig nem kellett akkora figyelmet fordítania. Az így nyert egérút arra is jó, hogy a vörösöknek az év első nagydíjain nincs szükségük fejlesztési csomagokra: az autójukat kiismerték, képesek kihozni belőle a legtöbbet. Szemben a riválisokkal.
Az igazán érdekes a folytatás lesz. Mivel a Ferrarinak 2017-ben és 2018-ban a Mercedes elleni bajnoki csatában a fejlesztés volt a gyenge pontja, Charles Leclerc-t a melbourne-i sikere után arról kérdezték, nem tart-e attól, hogy a iszRed Bull és a Mercedes gyorsan utolérheti, akár le is hagyhatja őket e „fegyverkezési versenyben”. A monacói hiszi, hogy fenn tudják tartani a mostani szintet a szezon hátralévő részében is, és azt is elmondta, miért van meggyőződve erről.
„Nehéz lesz tartani a lépést a Red Bull-lal. De ugyanaz a csapat dolgozik az autó fejlesztésén, amely az idei autót létrehozta. Szóval bizakodó vagyok. Nem látom okát, miért maradnánk le.”
„Remek munkát végeztek Maranellóban ezzel az autóval. Érkezik pár fejlesztés, és hiszem, hogy működni fognak. És nem szabad másokkal foglalkoznunk, csak magunkkal. Az elmúlt két évhez képest látom az ugrást a hétvégék kiértékelésében, a gyenge pontok beazonosításában és a reakció gyorsaságában. Szóval hiszem, hogy a csapat nagyszerű munkát fog végezni az idei fejlesztéssel” – mondta el, miért nem tart attól, hogy a korábbi évekhez hasonlóan zsákutcába futnak.
A jobb felkészültségük hatását Melbourne-ben is láthattuk. Míg a Red Bullt a pénteki szabadedzéseken tapasztalt hátsó gumiszemcsésedés elvakította és félrevezette a beállítások alakításánál, a Ferrari már az első napon észlelte, hogy a közepes gumin a versenyen jó eséllyel nem a hátsó, hanem a bal első szemcsésedés okozhat majd fejtörést, és ennek megfelelően jártak el: a nagyobb leszorítóerős első szárnyat választották szombatra és vasárnapra, mellyel növelték az első leszorítóerőt. Leclerc-nek nem is voltak problémái a gumikkal a melegebb, jobban felgumizott vasárnapi aszfalton. A Mattia Binotto csapatfőnök által korábban is dicsért új szimulátoruk és a gyári eszközeik segítségükre voltak a helyes döntés meghozatalában. No meg a 2021-es tapasztalatok is, hiszen tavaly éppen az első gumik kezelése volt a Ferrari legfőbb gyenge pontja.
Ami a fejlesztést illeti, a Ferrari Melbourne-ben pénteken az egyik autóján (Leclerc-én) kipróbált egy új diffúzort, ám ez csak teszt volt, a hétvége további részében nem használták. Binotto megerősítette, későbbre tesztelték. Hogy Imolában bevetik-e élesben is, az még kérdéses, a szakember azt viszont elárulta, hogy egyes riválisokkal ellentétben ők a hazai versenyükre sem készülnek nagy újdonságokkal, mivel a sprintfutamos lebonyolítás nem éppen kedvez az efféle teszteknek.
„Imola biztosan nehéz hétvége a fejlesztések kipróbálása szempontjából. Végül is a pénteki szabadedzésen a délutáni időmérőre kell összpontosítani. Emiatt nem sok újdonságunk lesz”
– bocsátotta előre, hozzátéve, az Ausztráliában is látott erős delfinezésre továbbra is keresik a megoldást. „Próbáljuk továbbra is visszaszorítani a problémát, ahogy eddig is, mert van hatása az autónk teljesítményére. De jelentős fejlesztésekkel csak később fogunk előállni” – mondta Binotto.
Forrás: M4Sport