Amiért a Red Bull jobb ellenfélnek tartja a Ferrarit a Mercedesnél

A Red Bull tanácsadója elmondta, miért érzi sportszerűbbnek és másnak a Ferrari elleni küzdelmet, mint a Mercedes ellenit. A tüske nem maradhatott el.

„Izgalmasabb Leclerc és a Ferrari ellen harcolni, mint a Mercedesszel” – jelentette ki Helmut Marko a Szaúd-arábiai Nagydíj után, mely újabb érdekes és szoros csatát hozott Max Verstappen és Charles Leclerc között. A Red Bull tanácsadója arról is beszélt, hogy a vörösökkel sokkal inkább a sport területén marad a vetélkedésük, és emiatt nem gondolná, hogy annyira eldurvul, mint a Red Bull és a Mercedes 2021-es bajnoki küzdelme.

Az osztrák szakember azt is megjegyezte: „A Ferrari elég közel van Ausztriához, és mindig is jó volt a kapcsolatunk.”

Azóta a Servus TV Sport und Talk című műsorában konkrétabb magyarázatot adott arra, miért érzi sportszerűbbnek az idei párharcot, illetve kellemesebb ellenfélnek a maranellóiakat. Elmondása szerint nem a személyes kapcsolatokon múlik, hanem a két csapat hasonlóságán.

„Nem. Ennek nincs köze a harmóniához. A Ferrarival teljesen más a légkör. Ők olyanok, mint mi: szenvedélyesek, érzelmesek, sportszerűek. Adott a tisztelet, és ez érződik minden szinten. Láthattuk, ment az oda-vissza előzés. Rivalizálunk, de sportos kereteken belül” – állapította meg.

Azt is egyértelművé tette, mi az, ami miatt a Mercedes elleni tavalyi küzdelmüket kevésbé érezte sportszerűnek.

„Ez nemcsak a versenyzők szintjére van hatással, hanem a technikai egyeztetésre és a szabálymagyarázatra is. A Ferrarival lehet egyeztetni. És ez egyszerűen kellemes. Nagyon örülünk, hogy most a Ferrari az ellenfelünk”

– mondta komoly arccal, mégis mosolygó szemekkel.

Az üzenet egyértelmű a Mercedes irányába. Markóék már 2021-ben is beszéltek arról, hogy soha korábban nem volt annyira átpolitizált egy bajnoki csatájuk sem, mint a Mercedesszel vívott. A tavalyi év ebből szempontból valóban mozgalmas volt. A csillagosok az év első felében elérték, hogy az FIA betiltsa a Red Bull hátrahajló rugalmas hátsó szárnyát, később a kerékcserék lassításáért is felszólaltak, mert ellenfelük jobb volt e téren, aztán a Red Bull is próbálta kikezdeni a Mercedes megoldásait, a rugalmas első szárnyát, a motorját, a menet közbeni leültetést segítő felfüggesztését, ám ők nem jártak sikerrel.

Az osztrákok emellett állítják, Michael Masi versenyigazgató év eleji kirúgására is csak azért került sor, mert a Mercedes a háttérben, illetve a médiafelhajtás gerjesztésével nagy nyomást gyakorolt az FIA-ra.

Innen nézve a Red Bull és a Ferrari akár sorstársnak is tekintheti egymást, hiszen amikor 2017-ben és 2018-ban a vörösök voltak a Mercedes ellenfelei, a csillagosok a Scuderiát sem kímélték technikai fronton, és nekik is több megoldásukat ellehetetlenítették. Akkoriban Binotto is beszélt arról, hogy erősödniük kell politikai fronton, de arról is, hogy tőlük távolabb áll az efféle nyomásgyakorlás.

Markóék számára érezhető elégtétel, hogy Toto Wolffék egyelőre kiszálltak az élen zajló csatából. A szakembernek ugyanakkor meggyőződése, hogy ez csak átmeneti állapot.

Arról kérdezték, mit csinált idén jobban a Red Bull és a Ferrari, mint a Mercedes. „Megfelelően használjuk a szívóhatást, és mindenekelőtt kezelésbe kell venni az autó ugrálását. Egy versenytávot nem lehet így teljesíteni, mert az tönkrezúzza az autót. Hogy elkerüld, magasabbra emeled az autót, de azzal veszítesz a leszorítóerőből és a végsebességből. Ez jelenleg a Mercedes problémája.”

„Meggyőződésem, hogy a következő versenyekre meg fogják ezt oldani. És Hamilton csak kilenc pontra van Verstappentől, szóval egyáltalán nem írjuk le őket. Meg fognak érkezni, és valószínűleg hármas csata lesz ebből” – jósolta Marko.

Forrás: M4Sport

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás