Alonso nyerte az idõmérõ edzést

Fernando Alonso fantasztikus idõvel utasította maga mögé a két Ferrarit az Európa Nagydíj idõmérõjén. Az elsõ 15 perc olyan zûrös volt, mint máskor az utolsó szakasz.
Az elsõ mért kört Ralf Schumacher abszolválta, ám 1:32.6-os ideje nem volt túlzottan acélos, fõleg, hogy a két Midlnad-Toyota kevesebb, mint 0.2 másodpercre volt mögötte. Gyengén szerepelt Trulli is, akinek viszont az egész hétvégén komoly problémái voltak az autójával, így õ nem is várta, hogy túl tud jutni az elsõ negyed órán. De meglepõen lassú volt a Red Bullos Christian Klien is. öt perccel a vége elõtt gurult elõször a pályára Franck Montagny, aki Yuji Ide helyett ugrott be a Super Agurinál, ám gyors körén az elsõ kanyarban megpördûlt, így 1:46-os ideje biztosította számára az utolsó helyet. A francia nem is erõltette tovább a dolgot, hanem csendben visszaállt a bokszba – kímélendõ a technikát.
A gondok három és fél perccel az edzés vége elõtt kezdõdött, amikor egy pillanatra váratlanul megállt az óra és piros zászlót jelzett a számítógépes rendszer. A tiltást pár másodperc alatt feloldották, de ekkorra meg az idõmérõ rendszer omlott össze, így az utolsó percekben nem tudhattuk, hogy az idõ nélkûli Villeneuve, illetve a kiesés ellen kûzdõ Ralf Schumi, Trulli és Klien milyen idõket mentek. Végûl 10(!) perccel a leintés után végre helyreállt a rend. Ekkor vált ténylegessé, hogy Klien, Speed, a két Midland és a két Super Aguri estek ki. A két Toyota a végére jelentõsen felgyorsult, és messze elkerûlték a kiesõ zónát.

Az igen hosszúra (kb 14 perc) nyúlt technikai szûnet után aztán rendben folytatódott az edzés.
A második körre szinte mindenki gyorsan kiment, akinek biztosítania kellett a továbbjutást, közûlûk egyedûl Giancarlo Fisichellának okozott csak komoly fejtörést az edzés, mivel az utolsó percekben még Liuzzinál is lassabb volt. Négy perc volt már csak hátra, amikor elkezdõdött a tûzijáték. A kiesés ellen kûzdõ Liuzzi, Heidfeld, Villeneuve, Coulthard, Trulli, Ralf Schumacher, Webber és Rosberg valósággal megszállták a pályát és szinte másodpercenként átformálták a sorrendet.
Két perc múlva aztán már látszott, hogy a két Toyotának, a két BMW-nek, Webbernek és az éppen gyors körére készûlõdõ Fisichellának van már csak esélye az elsõ tízbe kerûlni. Trulli, és Webber viszonylag gyorsan bebiztosították maguknak az utolsó húsz percet, FIsicónak viszont már nem ment ilyen simán a dolog, ugyanis a pálya utolsó harmadában VIlleneuve csúnyán feltartotta, így az olasz alig tudott javítani és mindössze a 13. helyet szerezte meg, míg a kanadai továbbjutott. Az amúgy higgadt és barátságos Fisichella az edzés után tett egy rövid kirándulást a BMW-bokszban, ahol válogatott szitkok közepette magyarázta el VIlleneuve-nek, mit is gondol az incidensrõl.
Kiesett tehát Fisichellán kívûl Liuzzi, Heidfeld, Coulthard, Rosberg és R. Schumacher.

A harmadik körben a szokásos benzinégetésnek már negyed óra után vége szakadt, ekkor Button érkezett új kerekekért és rögtön az élre is ugrott, a múltnak adva Michael Schumacher addigi 1:32.590-es idejét. Mostanra egyébként mindenki felismerte a Ferrari taktikájában lévõ elõnyöket, és már a mezõny minden tagja két kerékcserét ûtemezett be az edzésre.
Kevesebb, mint három perc volt hátra, amikor mindenki megjelent a bokszban új kerekekért. Közûlûk is Räikkönen és Alonso érkeztek meg elsõként, így nekik akár két gyors kör is belefért még az edzésbe.
A McLarenes finn nem tudott túl jó idõt autózni, 1:30.933-as ideje csak a késõbbi 5. pozícióba volt jó, Alonso viszont 1:29.819-cel fantasztikus idõt ment, ami biztosítani látszott az elsõ helyet – egészen Schumacher színre lépéséig. A Feraris az elsõ szektorban még egy tizeddel volt Fernando elõtt, ám a második és harmadik szakaszban is lassabb volt, így végûl 0.022 másodperccel lemaradva csak második lett, Alonso pedig megszerezte idei elsõ Pole Pozícióját. Mögé az õt szorosan követõ csapattárs, Massa futott be, akit a Buttont elõször elverõ Rubens Barrichello követett.

Európa Nagydíj – idõmérõ edzés
01. – Alonso – Renault (M) – 1:29.819
02. – M.Schumacher – Ferrari (B) – 1:30.028
03. – Massa – Ferrari (B) – 1:30.407 15
04. – Barrichello – Honda (M) – 1:30.754
05. – Raikkonen – McLaren (M) – 1:30.933
06. – Button – Honda (M) – 1:30.940
07. – Trulli – Toyota (B) – 1:31.419
08. – Villeneuve – BMW (M) – 1:31.542
09. – Montoya – McLaren (M) – 1:31.880
10. – Webber * – Williams (B) – 1:33.405

11. – R.Schumacher – Toyota (B) – 1:30.944
12. – Rosberg * – Williams (B) – 1:31.194
13. – Fisichella – Renault (M) – 1:31.197
14. – Coulthard – Red Bull (M) – 1:31.227
15. – Heidfeld – BMW (M) – 1:31.422
16. – Liuzzi – Toro Rosso (M) – 1:31.728

17. – Klien – Red Bull (M) – 1:32.901
18. – Albers – Midland (B) – 1:32.936
19. – Speed – Toro Rosso (M) – 1:32.992
20. – Monteiro – Midland (B) – 1:33.658
21. – Sato – Super Aguri (B) – 1:35.239
22. – Montagny – Super Aguri (B) – 1:46.505

* motorcsere miatt +10 rajthelyes bûntetést kapnak

Forrás: www.sportmedia.hu

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás