Alonso a két Red Bull előtt
A Ferrarinál komolyan gondolták, hogy mostantól agresszívan a Red Bull babérjaira törnek. A Német Nagydíj első szabadedzésén Fernando Alonso végzett az élen, megelőzve Mark Webber és Sebastian vettel Red Bullját, míg Felipe Massa a negyedik időt autózta a másik Ferrarival.
Szinte októberi hidegben, mindössze 13 Celsius-fokban vette kezdetét a Német Nagydíj első szabadedzése a Nürburgringen. Az aszfalt valamivel melegebb, 18 Celsius-fokos volt, ami később 20 fokra melegedett fel, de tovább nem.
A hideg, szeles időben nehezen indult be a gépezet, kevés említésre méltó esemény történt a pályán. Fél óra után csak 12 pilóta rendelkezett mért idővel, a legjobb Lewis Hamilton sok benzinnel futott 1:32,996-os köre volt, az angol ezzel a Mercedes pilótái, Nico Rosberg és Michael Schumacher előtt vezetett.
Mark Webber 53 perccel a tréning vége előtt futotta meg a Red Bull első komolyan vehető idejét (1:33.743), amivel feljött a harmadik helyre, nyomában a vb-éllovas Sebastian Vettellel. A németek világbajnoka ezen a hétvégén a német zászló fekete-arany-vörös színeit viseli a bukósisakján, a német női labdarúgó-válogatott előtti tisztelgésül.
A McLaren a szokásos óvatossággal kezdte a tréninget, Jenson Button 34 perc után a negyedik helyre lőtte be az Mp4-26-ost (1:34.149), megelőzve Massa Ferrariját. Tizenhárom perccel később Vettel 1:32.536-os idővel a lista élére ugrott, megelőzve Hamiltont és Webbert.
Az edzés félidejénél Vettel vezette a mezőnyt (1:32.536), megelőzve Hamiltont (McLaren), Webbert (Red Bull), Alonsót (Ferrari), Rosberget (Mercedes), petrovot (Lotus Renault), Buttont (McLaren), Massát (Ferrari), Schumachert (Mercedes) és Adrian Sutilt (Force India). Jaime Alguersuari egy remek kör után a 11. helyen landult a Toro Rossóval, maga mögé utasítva a renault-s Nick Heidfeldet, aki – Vettelhez hasonlóan – szintén új, hazai versenyére tervezett bukósisakkal ment ki a pályára.
Bő fél órával az edzés leintése előtt Vettel egy árnyalattal tovább javította a legjobb időt (1:32.534). Alonso a most először bevetett, új lágy gumikon feljött a második helyre, majd a következő körében átvette a vezetést (1:32.037). Három perccel később Webber, majd Massa villantott. Az ausztrál feljött a második helyre (megelőzve Vettelt), a brazil pedig a negyedikre, átugorva a garázsban várakozó Hamiltont.
Az első tíz pozíciót a négy legjobb istálló (Red Bull, Ferrari, McLaren, Mercedes), valamint Petrov Renault-ja foglalta el, így a “kicsik” csatája a tizedik helyért folyt. Alguersuari egy 1:35.229-es körrel kiszorította a top 10-ből Sutilt, Sébastien Buemi 12. helye pedig arra utalt, hogy a Toro Rosso valóban erős lehet a hétvégén.
De a Ferrari sem bízta a véletlenre az elsőség kérdését: Alonso közben 1:31.981-re, majd 1:31.894-re javította a legjobb eredményt, ami később már nem változott.
Ahogy azt pénteken megszokhattuk, a fékbalansz beállítása, a csúszáshatár próbálgatása közben többen is lecsúsztak az ideális ívről. De az első, aki a kavicságyba kényszerült, Michael Schumacher volt, 21 perccel az edzés vége előtt. A hétszeres világbajnok nem tudott befordulni a hajtűkanyarba, ezért inkább kiengedte a Mercedest a kavicságyba. A kerpeni titánnak még arra is maradt ideje, hogy kormányzás közben, fél kézzel kiintegessen a lelátón ülő rajongóinak!
Az utolsó negyedórán belül a Force India is villantott: Adrian Sutil 1:33.832-vel a nyolcadik helyre ugrott, míg a Paul di Restát helyettesítő Nico Hülkenberg (a hetedik német pilóta ezen a hétvégén!) rögtön utána a kilencedik helyre jött fel (1:33.858).
A hátsó egyenesben felállított radarnál egyébként a két Mercedes volt a leggyorsabb: Schumachernek 307, Rosbergnek 306 km/órás sebességet mértek. A Red Bull (Webber) öt, a Ferrari (Alonso) hat km/órával volt lassabb azon a ponton.
Noha a beharangozott eső végül elmaradt, az utolsó percben Sébastien Buemi a kavicságyba csúszott, gondoskodva arról, hogy a Toro Rosso szerelőinek ne az ebéd legyen a legfontosabb dolga a délutáni, második tréning előtt.
Német Nagydíj: 1. szabadedzés végeredménye:
Hely | Versenyző | Csapat | Idő | Körök |
1 | Fernando Alonso | Ferrari | 1’31.894 | 30 |
2 | Mark Webber | Red Bull | 1’32.217 | 24 |
3 | Sebastian Vettel | Red Bull | 1’32.268 | 27 |
4 | Felipe Massa | Ferrari | 1’32.681 | 23 |
5 | Lewis Hamilton | McLaren | 1’32.996 | 18 |
6 | Jenson Button | McLaren | 1’33.628 | 22 |
7 | Nico Rosberg | Mercedes-Benz | 1’33.787 | 33 |
8 | Adrian Sutil | Force India | 1’33.832 | 27 |
9 | Nico Hülkenberg | Force India | 1’33.858 | 26 |
10 | Michael Schumacher | Mercedes-Benz | 1’33.863 | 31 |
11 | Vitaly Petrov | Renault | 1’34.094 | 22 |
12 | Jaime Alguersuari | Toro Rosso | 1’35.115 | 23 |
13 | Sébastien Buemi | Toro Rosso | 1’35.371 | 20 |
14 | Rubens Barrichello | Williams | 1’35.389 | 24 |
15 | Nick Heidfeld | Renault | 1’35.444 | 22 |
16 | Sergio Perez | Sauber | 1’36.371 | 22 |
17 | Heikki Kovalainen | Lotus | 1’36.392 | 29 |
18 | Pastor Maldonado | Williams | 1’36.842 | 29 |
19 | Kamui Kobayashi | Sauber | 1’36.882 | 27 |
20 | Narain Karthikeyan | HRT | 1’38.504 | 22 |
21 | Karun Chandhok | Lotus | 1’38.765 | 19 |
22 | Daniel Ricciardo | HRT | 1’39.279 | 24 |
23 | Timo Glock | Virgin | 1’40.109 | 23 |
24 | Jérôme d’Ambrosio | Virgin | 1’40.428 | 22 |
Forrás: www.vezess.hu