A tesztpadon már fut a Ferrari új motorja

ferrari-f1-engine-imageEgyszerre három helyen fejleszti motorjait a Ferrari, s miközben gőzerővel dolgozik 2016-os erőforrásán, idei utolsó specifikációja is fut már a próbapadon. Már csak az a kérdés, pályára viszi-e még idén.

Szingapúr után a győzelemre ezúttal ugyan nem volt esélyük, a Ferrari így is elégedetten hagyta el Szuzukát. A csapat leginkább annak örült, hogy a Silverstone-hoz hasonló gyors kanyarokból álló pályán ezúttal távolról sem szenvedtek úgy, mint a nyári Brit Nagydíjon, ráadásul a Mercedestől sem maradtak le annyival. A csapatfőnök, Maurizio Arrivabene meg is állapította, mindezt elsősorban a Monzában bemutatott új erőforrásuknak köszönhetik, mely érezhetően komoly előrelépést jelentett, s melyről már a Mercedes is elismerően nyilatkozott.

Sebastian Vettelnek jelenleg 59 pont a hátránya az éllovas Lewis Hamiltonnal szemben, és bár főnöke elismerte, már csak némi csoda folytán tartja megnyerhetőnek az idei bajnokságot, a csapat az elmúlt hetek eredményeit látva még korántsem áll le idei autója és erőforrása fejlesztésével. Olyannyira nem, hogy már javában dolgoznak a legújabb erőforrásukon, mellyel még 2015 vége előtt szeretnék ledolgozni a Mercedes V6-osával szembeni, a becslések 20-25 lóerő körüli hátrányukat.

A csapatnak ennek fejlesztéséhez még négy módosító pont áll rendelkezésére, s ezeket mindenképpen el is fogják használni. Arról azonban egyelőre eltérő hírek keringenek, milyen formában. Tudniillik Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen már egyaránt bevetette idei negyedik hajtóegységét, így egy új beépítése hátrasorolásos büntetést vonna maga után. Az Auto Motor und Sport szerint éppen ezért jó esély van rá, hogy az olaszok az idény vége előtt csak bejelentik az FIA-nál, hogy négy módosító pontjuk révén változtattak erőforrásuk specifikációján, az új motort azonban már nem vetik be versenyhétvégén. Így módosító pontjaik sem vesznének kárba, ráadásul olyan területeken is változtathatnak, amelyeken a tél folyamán már nem lehet.

A Speedweek ezzel szemben azt írja, az is elképzelhető, hogy Austinban mégis jön az újabb motor. Beszámolójuk szerint az olaszok jelenleg párhuzamosan három (!) próbapadon futtatják hajtóegységeiket: az AVL ausztriai gyára mellett két olaszországi helyszínen. A mérnökök már javában dolgoznak a 2016-os erőforráson is, melynek fejlesztését jóval korábban elkezdték, mint egy évvel ezelőtt. Akárcsak az új autó építését, amely Maurizio Arrivabene elmondása szerint motorjuk átdolgozásával karcsúbb lesz az ideinél, s ezáltal aerodinamikailag hatékonyabb is.

A Scuderiánál nagyon bíznak abban, hogy a következő szezonban a mostanihoz hasonló mértékben fejlődhetnek, s ezzel végleg fölzárkózhatnak a Mercedesre. „2016-ban egy teljesen újratervezett autónk lesz, amit már egy teljesen más közegben alkotunk meg” – nyilatkozta a közelmúltban erről a Ferrari elnöke, Sergio Marchionne. „Már dolgozunk egy ideje a jövő évi motoron és karosszérián, de közben a 2015-ös Ferrari fejlesztése sem áll le. Elégedett vagyok Maurizio és James Allison munkájával. Az egész csapatot összerázták, hogy ki tudjuk küszöbölni a hiányosságokat. Már majdnem sikerült is. Még van néhány olyan hátrányosságunk a teljesítmény-leadással, amit ezzel a motorral nem lehetett megoldani, de ettől függetlenül egészen versenyképes a motorunk.”

A csapat volt versenyzője, Gerhard Berger úgy véli, a Ferrari valóban nagyot fejlődött az idei évben, abban azonban kételkedik, hogy mindez elegendő lesz ahhoz, hogy már jövőre letaszítsák a trónjáról a Mercedest. „A valódi erősorrend az, amit az egész szezonon keresztül láthattunk. A Mercedes egyértelműen elöl van, a Ferrari viszont ennek ellenére nagyot lépett előre, sokkal jobb lett, közelebb is került hozzájuk. Valójában viszont egy fél másodperc még hiányzik, talán több is. És szerintem ezt a következő évre is átviszik” – jósolta az osztrák.

Forrás:Telesport

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás