A Red Bull tarolt Brazíliában

A Red Bull kettős győzelemmel megszerezte a csapatbajnoki címet a Brazil Nagydíjon, Vettel első, Webber második és Alonso harmadik helyezése sokkal szorosabbá tette a bajnoki küzdelmet.

A szombati eső után napfényes idő fogadta a Forma-1-es mezőnyt Interlagosban. Az élről a williamses Nico Hülkenberg rajtolhatott, de Sebastian Vettel már az első kanyarban megelőzte, Makr Webber pedig a harmadik kanyarban ment el mellette.

Alonso Hamiltont támadta az első körben, a második kör kezdetén a célegyenesben már mellette volt, a spanyol végül ugyanott és ugyanolyan versenyzői hiba után ugrott elé, ahol Webber előzte Hülkenberget. Hátrébb Michael Schumacher és Jenson Button vívott kemény csatát.

Hülkenberg a harmadik helyet már keményen őrizte, hiába üldözte Alonso, nem tudott előzni. A két Red Bull alaposan elhúzott, míg a Williams mögött feltorlódott a mezőny, a ferraris végül a 7. körben tudott elmenni a német ifjonc mellett.

A 11-12. körben a mezőny két pontszerző helyen autózó brazilja kerékcserén járt, de Barrichellónál gond akadt a kerékcserénél, időt veszített, míg Felipe Massa egymás után kétszer jött ki, mezőny végére esett. Talán a rosszul rögzített jobb első vibrációja és szemcsésedése volt a dupla bokszlátogatás oka.

A legjobban a kerékcseréket kezdő Jenson Button járt, aki előbb Massa elé ugrott, majd a szintén kiálló Hülkenberget is megelőzte, azaz relatíve előrelépett, és egyébként is nagy lendülettel versenyzett, előzött is. Hamilton a 21. körben váltott keményebb keverékre, majd pont Button elé tért vissza, azaz tökéletes hátvédet kapott.

Az első hármas, Vettel, Webber és Alonso a 24-25-26. körben járt a bokszban, a spanyol kezdett, őt a vezető Red Bull-os, majd az üldöző ausztrál követte, mindegyik kerékcsere hibátlan volt, a sorrendjük nem változott.

Barrichellónál tovább dolgozott a brazil átok, a veterán előzés közben összeért Jaime Algersuari Toro Rossójával és bal első defektet kapott, a williamses

Az amúgy jelentősen lemaradt Alonso az 52. körben kapott lehetőséget a Red Bullok utolérésére, amikor Vitantonio Liuzzi a Senna S-ben összetörte a Force Indiát és beküldték a biztonsági autót. A safety car alatt többen is kereket cseréltek, többek között Hamilton és Button is, de mindketten sokat veszítettek a kiállással.

A biztonsági autó az 56. körre távozott, az újrarajtolás után a pontszerző helyeken a következő volt a sorrend: Vettel, Webber, Alonso, Hamilton, Button, Rosberg, Schumacher, Hülkenberg, Kubica és Alguersuari. A kép természetesen nem volt ilyen tiszta, az összesűrűsödött mezőnyben az élmenők és a lekörözöttek teljesen összekeveredtek, Alonso például előbb Adrian Sutilon, majd Jaime Alguersuarin is csak nagy nehezen tudta áthámozni magát. Hamiltonnak Heidfeld tétovázása ártott.

Az összetorlódott autók között állandóak voltak az előzések, a lekörözöttek nehezen adták a helyeket, sőt Massa például megelőzte a fennakadt Rosberget. A főszereplő talán Sebastian Buemi volt, aki szinte minden csatában ott volt, Massát egyszer ki is lökte, majd később megint kakaskodott a brazillal. A ferraris Barrichellóval és Petrovval is koccant.

Webber az újrarajtolás után lassabb lett, míg Alonso rákapcsolt, csökkentette a hátrányát, de 4 körrel a vége előtt a csapat szólt az ausztrálnak, hogy a korábbi motormelegedés után bátran nyomhatja a befutóig.

Webber le is szakította a ferrarist, de Vettelt egyáltalán nem fenyegette, a német befutott az első helyen. Mögötte a csapattárs, majd Alonso ért be. A dobogósok után Hamilton, Button, Rosberg, Schumacher, Hülkenberg, Kubica és Kamui Kobayashi szerzett pontot.

A Red Bull a kettős győzelemmel megnyerte a konstruktőri világbajnoki címet, de a befutó sorrendje, tovább bonyolította az egyéni bajnokság állását. Alonso előnye 8 pontra csökkent (246 pont) Webberrel szemben (238 p), míg Vettel hét pontnyira zárkózott fel a csapattársára (231 p). Matematikailag még Hamilton is versenyben maradt, 222 ponttal áll.

A világbajnokság döntő fordulóját, a szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíjat a jövő hétvégén rendezik.

Verseny 18. – Brazil GP
Helyszín: Interlagos, Sao Paulo
Időpont: 2010. november 7., vasárnap, 17:00- (CET)
Pályahossz: 4309 m
Időjárás: Száraz (levegő: 23-25 fok, aszfalt: 48-53 fok)
Név Csapat G Idő Kiesés oka Kör
1. Sebastian Vettel GER Red Bull-Renault B 1ó33:11.803 71
2. Mark Webber AUS Red Bull-Renault B + 4.243 71
3. Fernando Alonso SPA Ferrari B + 6.807 71
4. Lewis Hamilton GBR McLaren-Mercedes B + 14.634 71
5. Jenson Button GBR McLaren-Mercedes B + 15.593 71
6. Nico Rosberg GER Mercedes B + 35.320 71
7. Michael Schumacher GER Mercedes B + 43.456 71
8. Nico Hülkenberg GER Williams-Cosworth B + 1 kör 70
9. Robert Kubica POL Renault B + 1 kör 70
10. Kamui Kobayashi JAP BMW Sauber B + 1 kör 70
11. Jaime Alguersuari ESP Toro Rosso-Ferrari B + 1 kör 70
12. Adrian Sutil GER Force India-Merc. B + 1 kör 70
13. Sebastien Buemi SWZ Toro Rosso-Ferrari B + 1 kör 70
14. Rubens Barrichello BRA Williams-Cosworth B + 1 kör 70
15. Felipe Massa BRA Ferrari B + 1 kör 70
16. Vitalij Petrov RUS Renault B + 1 kör 70
17. Nick Heidfeld GER BMW Sauber B + 1 kör 70
18. Heikki Kovalainen FIN Lotus-Cosworth B + 2 kör 69
19. Jarno Trulli ITA Lotus-Cosworth B + 2 kör 69
20. Timo Glock GER Virgin-Cosworth B + 2 kör 69
21. Bruno Senna BRA Hispania-Cosworth B + 2 kör 69
22. Christian Klien AUT Hispania-Cosworth B + 6 kör 65

23. Lucas di Grassi BRA Virgin-Cosworth B + 9 kör 62
23. Vitantonio Liuzzi ITA Force India-Merc. B + 22 kör kicsúszás 49
Leggyorsabb kör: L. Hamilton (McLaren) 1:13.851 66
B = Bridgestone

Forrás: vezess.hu

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás