A Red Bull kezdett leggyorsabban, Rosberg összetörte Mercedesét

Glóriát tesztelő bajnokok, autót törő Nico Rosberg és Red Bull-elsőség – mozgalmasan indult a hétvége Szingapúrban. Max Verstappen csak egy hajszállal előzte meg Daniel Ricciardót, miközben Sebastian Vettel is a két Mercedes elé férkőzött.

Max Verstappen
Max Verstappen

Még természetes fényben, halványodó napsütésben vette kezdetét a Szingapúri Nagydíj hétvégéje. Az első szabadedzésen két világbajnok folytatta a nyári szünet után felgyorsított glóriatesztek sorát. Lewis Hamilton és Fernando Alonso is először mérhette fel, milyen a fejvédővel körözni. Mindkét csapatnak a mostani volt a második ilyen tesztje – rajtuk kívül még Nico Hülkenberg Force Indiáján is feltűnt a fejvédő.

A McLarennél az első percekben ugyanakkor elvonta a figyelmet a csapattárs, Jenson Button problémája. Mindössze 4 perce ment az edzés, amikor a fekete autó nem sokkal a boxutca bejárata előtt megállt. „Leállt, nem hiszem, hogy visszajutok a boxba” – mondta 2009 bajnoka a rádióban. Végül mégis visszajutott: három segítőkész pályabíró egészen a boxutcáig tolta gépét, melyet aztán a csapattagok vettek át.

Később kiderült, az üzemanyagrendszerével adódott gond, amit fél órán belül sikerült is orvosolni. A brit előzetesen azt mondta, ezen a hétvégén ők lehetnek a negyedik legerősebb csapat, de aligha ilyen kezdésre számított…

Az első mért kört Nico Rosberg jegyezte, 1,47:936-os eredménnyel. Lewis Hamilton a glóriával elsőre 20 másodperccel lassabb időt teljesített, aztán viszont kerek 0,5 másodperccel csapattársa elé ugrott. Mindketten az ultralágy gumikon kezdtek.

A Toro Rossónál fontos tesztnek szentelték az első másfél órát. A csapat Hockenheimben elveszítette a fonalat, s azóta meg sem közelíti régi önmagát. Eleinte azt nyilatkozták, ez annak köszönhető, hogy a riválisokkal szemben az ő motorjukat nem fejlesztik.

Csakhogy Németországban új aerodinamikai csomagot vetettek be, és gyengélkedésük elhúzódása miatt elbizonytalanodtak ennek hatékonyságáról. Carlos Sainzék ezért folytatták a már Monzában megkezdett összehasonlító teszteket: az új első szárnyat, padlólemezt és oldaldobozokat a régi verziókkal igyekeztek összevetni, hogy felmérjék, azoknak van-e hatásuk formahanyatlásukra. Egy kisebb malőr ugyanakkor nehezítette dolgukat: Sainz a garázsból kijövet kissé nehézkesen fordult el, így első szárnyával a boxfal korlátjának koccant…

Volt csapattársa, Max Verstappen nem sokkal később a betonfalat érintette az utolsó előtt kanyarnál. A Red Bull aerodinamikai tesztekkel nyitotta a napját, amit a színes festék, valamint az egyik autójukra szerelt mérőrácsok jeleztek.

Közel fél órát kellett várni arra, hogy a Mercedes ellenfelei teljesítsék első versenyképes köreiket. A két Ferrari eleinte közel 2 másodperces hátrányban volt Hamiltonhoz képest, ám Sebastian Vettel ekkor az ultralágy gumikkal 0,362 másodpercre közelítette meg őt, s előlépett másodiknak. Daniel Ricciardo és Max Verstappen 0,7-0,8-es hátrányban voltak ekkor.

A fokozatos gyorsulás egyúttal nagyobb kockázatvállalással is jár. Vettel a 20-as kanyar kijáratánál Verstappenhez hasonlóan, de talán még keményebben csapta oda Ferrarija jobb hátsó kerekét a falnak, nagy szikra kíséretében. „Leborotváltam a falat a húszak kijáratánál – csak kozmetikázás volt” – nyugtatta meg szerelőit a négyszeres bajnok. Később többek között Fernando Alonso és Danyiil Kvjat is nekicsúszott a falnak ugyanott.

Az első 40 perc végén Hamilton kicsit, Verstappen sokat javított addigi legjobbján – a holland 0,034 másodperces előnnyel az élre állt, mögötte a címvédő, Vettel, Rosberg, Räikkönen, Ricciardo, Sainz, Gutiérrez, Button és Hülkenberg sorakozott, míg Fernando Alonsónak és Romain Grosjeannak nem volt még mért köre. Előbbi versenyző jókedvűen beszélgetett a garázsban, utóbbi pedig csapata motorhome-jában kártyázott, amíg autóját szerelték… A francia ekkor már tudhatta, az első edzésen nem hajthat pályára a motor légbeömlőjénél előállt probléma miatt.

Az extra szett gumik visszaadása után elsőként Rosberg folytatta a munkát – immár a sárga lágy abroncsokon. Azonnal 0,8 másodperccel lejjebb srófolta a legjobb eredményt. Alonso közben a 7. helyen iratkozott fel a tabellára első mért körével; míg az ismét a lila gumin pályára hajtó Vettel azt kérte mérnökeitől, hogy a következő etapja előtt állítsák át a kormánykijelző fényerejét, mert a sötétedés miatt kezdi zavarni őt.

Annyira azért nem hátráltatta, hogy ne tudta volna átvenni a vezetést – a kettővel keményebb gumin futó Rosbergnél 0,2 másodperccel volt gyorsabb. Nem sokkal később viszont jöttek a Red Bullok – szintén ultralágy gumin. Verstappen elsőre csak 0,058, Ricciardo viszont már 0,415 másodpercet vert a négyszeres bajnokra, majd a holland további 0,049 másodpercet javítva vette át a vezetést. Végül az edzéselsőséget érő ideje több mint 2 másodperccel jobb volt a tavalyi első edzés legjobbjánál.

Ez idő alatt a glóriától megszabadított Hamilton is gyorsult kicsit – de a lágy gumin csak Rosberg elé fért be. A címvédő a rádióban arra panaszkodott, hogy túlságosan meleg van a pilótafülkében. „Nagy a forróság lent, a jobb lábamnál” – fujtatott. Visszatérő probléma ez már nála Szingapúrban.

De az a 18-as kanyar is. Még 13 perc volt hátra az edzésből, amikor fehér füst szállt fel a már sok áldozatot szedő kanyarnál: Nico Rosberg blokkolta kerekeit, majd belerohant a gumifalba. Első szárnya letört, és bár négy keréken tért vissza a boxba, autója eleje nem úszta meg a kicsúszást. Szerelői ehhez képest az autó hátulját is nagy alapossággal vizsgálták – egyelőre nem derült ki, egyszerű elfékezésről volt-e szó, netán gond adódott az elektronikus fékrendszerrel. A 200. futamára készülő versenyző edzése ezzel a tervezettnél korábban ért véget.

A legjobb tízben az utolsó percekben még egy változás történt: Räikkönen feljött 6.-nak. Mögötte a két Toro Rosso, Felipe Massa és Esteban Gutiérrez sorakozott.

A második szabadedzés magyar idő szerint 15 óra 30 perckor rajtol – az M4 Sport és az M4 Sport.hu élőben közvetíti.

Szingapúri Nagydíj, 1. szabadedzés – végeredmény

Versenyző

Csapat

Idő

Különbség

Kör

1. Max Verstappen

Red Bull-TAG Heuer

1:45,823

25

2. Daniel Ricciardo

Red Bull-TAG Heuer

1:45,872

+0,049

27

3. Sebastian Vettel

Ferrari

1:46,287

+0,464

22

4. Lewis Hamilton

Mercedes

1:46,426

+0,603

24

5. Nico Rosberg

Mercedes

1:46,513

+0,690

22

6. Kimi Räikkönen

Ferrari

1:46,890

+1,067

20

7. Carlos Sainz

Toro Rosso-Ferrari

1:46,936

+1,113

28

8. Danyiil Kvjat

Toro Rosso-Ferrari

1:47,683

+1,860

29

9. Felipe Massa

Williams-Mercedes

1:48,044

+2,221

27

10. Esteban Gutiérrez

Haas-Ferrari

1:48,109

+2,286

23

11. Fernando Alonso

McLaren-Honda

1:48,202

+2,379

21

12. Sergio Pérez

Force India-Mercedes

1:48,214

+2,391

28

13. Nico Hülkenberg

Force India-Mercedes

1:48,359

+2,536

28

14. Valtteri Bottas

Williams-Mercedes

1:48,453

+2,630

26

15. Felipe Nasr

Sauber-Ferrari

1:48,595

+2,772

16

16. Jenson Button

McLaren-Honda

1:49,615

+3,792

20

17. Jolyon Palmer

Renault

1:49,794

+3,971

27

18. Kevin Magnussen

Renault

1:50,263

+4,440

29

19. Pascal Wehrlein

Manor-Mercedes

1:51,112

+5,289

23

20. Marcus Ericsson

Sauber-Ferrari

1:51,479

+5,656

16

21. Esteban Ocon

Manor-Mercedes

1:52,379

+6,556

33

22. Romain Grosjean

Haas-Ferrari

idő nélkül

——-

2

 

Forrás: M4Sport

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás