A Mercedesek élen az pénteki szabadedzéseken
Az első szabadedzésen Rosberg míg a másodikon Hamilton végzett az élen.
A Japán Nagydíj első szabadedzésén napos, száraz időben vezettek a Forma-1-esek Szuzukában, a leggyorsabb – papírforma szerint – a Mercedes két versenyzője volt.
A szingapúri nullázással éllovasból üldözővé vált Nico Rosberg nyitott jobban a házon belüli csatában, 151 ezreddel megelőzte Lewis Hamiltont.
Alonso volt az egyetlen, aki egy másodperc alá tudta szorítani a lemaradást, a williamses Valtteri Bottas a 4. helyen már kívül volt ezen a határon. Őt honfitársa, a Ferrarira végre ráérző Kimi Räikkönen követte.
A Williamsnél jelentős fejlesztési csomagot teszteltek, Felipe Massa a 11. idővel zárt.
A top10 második felében a mclarenes Kevin Magnussen, Daniel Ricciardo, a többféle apróbb hibával küszködő Jenson Button, a tavalyi győztes Sebastian Vettel és a Toro Rossó-s Danyiil Kvjat sorakozott.
Nagy érdeklődés, de mérsékeltebb szerencse kísérte a kedden mindössze 17. születésnapját ünneplő holland Forma-3-as tehetség, a jövőre már a Toro Rossónál versenyző Max Verstappen bemutatkozását.
A Jean-Eric Vergne helyén vezető ifjoncnak eleinte a sebességváltóval akadtak gondjai, később pedig motorhiba miatt félre kellett állnia. Így is sikerült azonban 22 mennie, a pályán magabiztosnak tűnt, legjobb ideje jó négytizeddel volt rosszabb Kvjaténál.
A Caterham fiatalja, Roberto Merhi az edzés elején kipördült, de még rosszabbul járt a Caterhamtől szerdán a Marussiához átigazolt tesztpilóta, Will Stevens, aki a tervek ellenére nem ülhetett autóba az edzésen, ugyanis a hivatalos papírmunkát nem sikerült elintézni ilyen gyorsan.
Igen eseménydúsan zajlott a Japán Nagydíj második, délutáni szabadedzése Szuzukában, igaz, az érintettek cseppet sem örültek ennek.
Az incidensek sorát Kobajasi Kamui kezdte, aki – miután délelőtt kispadozott Roberto Merhi kedvéért – mindössze 4. körét futotta a hazai pályán, amikor a 4. kanyarban a gumifalban végezte.
A “tesztpilóta átka” dolgozhatott Jean-Eric Vergne-nél is, hiszen a francia pilóta autóját délelőtt MaxVerstappen hajtotta, délután pedig kétszer is elromlott. A Toro Rosso az edzés elején, majd 4 perccel a vége előtt is valószínűleg elektronikai hiba miatt állt le a pályán – a második alkalommal rossz helyen, így előkerült a piros zászló is, ami egyben a körözés végét is jelentette.
Nem először lengették azonban a pirosat, ugyanis Daniel Ricciardónak már negyed óra után sikerült előcsalogatnia, az ausztrál pilóta a célegyenes-ráfordító bejáratánál engedte el a Red Bull farát, a kavicságyon keresztül pedig már nem volt megállás. Az ütközés nem volt nagy sebességű, de így is sikerült lebontani az autó orrát és bal elejét. A takarítás idejére megszakították az edzést
A sauberes Esteban Gutierrez is saját bőrén tapasztalta, hogy Szuzuka még régi vágású pálya, ahol a legkisebb hiba is sokba kerül: ő bő fél óra után a Spoon kanyarban tette a falba a járgányt.
Ami a tempót illeti, a Mercedes időmérős körön érinthetetlennek tűnik (versenytempóban talán nem akkora a fölényük), míg házon belül most Lewis Hamilton volt a jobb, háromtizeddel.
Az ezüst nyilak mögött a Williamsek, Red Bullok, Ferrarik kemény csatára készülhetnek, gyakorlatilag teljesen egyben van az üldözők csoportja.
Míg az első edzésen még napos idő, kék ég fogadta a Forma-1-eseket, délután már elkezdett beborulni, az utolsó 20 percben itt-ott szemetelt is az eső, de a komoly csapadékot még megúszták.
Valószínű, hogy holnap már nem így lesz, a Japán felé közelítő Phanfone tájfun esőt, esőt és még több esőt hoz.
Forrás: Vezess.hu