A második szabadedzés is Hamiltoné
A Forma-1-es csapatoknak alaposan fel lett adva a lecke, ugyanis a Monacói Nagydíj második szabadedzése már-már teljesen haszontalanul telt, az F1-esek az első napon ki sem próbálták a szuperlágy gumikat az utcai pályán.
A gyakorlás első felét a manoros Roberto Merhi balesete “zárta”, a sereghajtó pilótája az alagút kijáratánál a bukkanókon fékezve a szalagkorlátnak ütközött, majd a kanyar bukóterében állt meg. Van ilyen, világbajnokok, nyerő pilóták dobták már el az autót ugyanitt számtalanszor.
Nagy baj nem történt, a Manor első szárnya és jobb első felfüggesztése sérült csak, de törmelékek és az autó eltakarítása alatt megérkezett az eső, így a lágy gumis etapok helyett következett a várakozás, hiszen az autótörést senki nem akarta kockáztatni a vizes pályán.
A lelátókon ülő nézők egy idő után huhogással fejezték ki az elégedetlenségüket.
A körözés csak az utolsó tíz percben, átmeneti esőgumikon indult újra, ezeknek persze csak akkor lesz jelentősége, ha szombaton és/vagy vasárnap is esik. Erre ugyan van esély, de az erőviszonyokról az első nap után nem sokat tudtunk meg, a csapatok pedig nagyon kevés adatból gazdálkodnak majd a továbbiakra való felkészülés során.
Az edzés első szakaszában, lágy gumikon újra Lewis Hamilton volt a leggyorsabb, mögötte a 2013-14-es monacói győztes csapattárs, Nico Rosberg, mögöttük a Ferrari párosa, a Red Bull-os Danyiil Kvjat és a Toro Rosso ifjoncai, Fernando Alonso a McLarennel, a Force Indiá-s Nico Hülkenberg és a lotusos Romain Grosjean sorakozott a top10-ben – de ahogy írtuk, az eredmények nem mérvadók.
Az FIA úgy döntött, hogy az igen korlátozott csütörtöki futásmennyiség miatt a csapatok a szombati edzésre átvihetnek egy-egy szett lágy gumit.
A monacói versenyhétvége szombaton a harmadik szabadedzése, majd 14 órakor az időmérővel folytatódik.
Név | Csapat | Idő | Kör | |
---|---|---|---|---|
1 | ![]() |
Mercedes AMG Petronas | 1:17,192 | 10 |
2 | ![]() |
Mercedes AMG Petronas | 1:17,932 | 14 |
3 | ![]() |
Scuderia Ferrari | 1:18,295 | 12 |
4 | ![]() |
Scuderia Ferrari | 1:18,543 | 13 |
5 | ![]() |
Infiniti Red Bull Racing | 1:18,548 | 15 |
6 | ![]() |
Scuderia Toro Rosso | 1:18,659 | 12 |
7 | ![]() |
Scuderia Toro Rosso | 1:18,782 | 10 |
8 | ![]() |
McLaren Honda | 1:18,906 | 16 |
9 | ![]() |
Sahara Force India | 1:19,151 | 11 |
10 | ![]() |
Lotus F1 Team | 1:19,266 | 11 |
11 | ![]() |
Sahara Force India | 1:19,300 | 11 |
12 | ![]() |
Williams F1 Team | 1:19,560 | 13 |
13 | ![]() |
Williams F1 Team | 1:19,566 | 12 |
14 | ![]() |
Lotus F1 Team | 1:19,577 | 11 |
15 | ![]() |
McLaren Honda | 1:19,606 | 12 |
16 | ![]() |
Infiniti Red Bull Racing | 1:19,639 | 12 |
17 | ![]() |
Sauber | 1:20,263 | 9 |
18 | ![]() |
Manor F1 Team | 1:22,017 | 8 |
19 | ![]() |
Manor F1 Team | 1:22,943 | 11 |
20 | ![]() |
Sauber | mért kör nélkül | 0 |
Forrás: Vezess.hu