A Ferrari minden téren az élen

Bár a valós erőviszonyokról alighanem torz képet festenek, így is kiderül pár érdekesség barcelonai második teszthét legjobb szektoridőiből – az Auto Motor und Sport adatokat gyűjtött!

Kimi Räikkönen (Fotó: www.f1-fansite.com)
Kimi Räikkönen (Fotó: www.f1-fansite.com)

Azt már tudjuk, hogy a mezőnyből egyedüliként Kimi Räikkönennek sikerült áttörnie az 1:19-es határt a barcelonai tesztek alatt. Azt pedig csak sejtjük, hogy a Ferrari mellett alighanem több istálló is képes lett volna erre, ha éppen ráment volna a jó köridőkre. A német Auto Motor und Sport című szaklap viszont nemcsak a valós, de az elméleti köridőkre is kíváncsi volt, ezért összegyűjtötte az egyes csapatok három szektorban futott legjobb időeredményeit, s azokat összerakva megalkotta a csapatok ideális köridői szerinti rangsort.

Fontos kiemelni, hogy az egyes szektorokban elért legjobb eredményeket a csapatok sok esetben eltérő gumikon, eltérő napokon, eltérő versenyzőikkel érték el, s bizonyára sem az autók, sem a motor beállítása nem volt azonos. A sok változó tényező miatt a szaklap is hangsúlyozta, az így kapott eredmény vélhetően eltorzítja a valódi erőviszonyokat.

Ugyanakkor megállapítható belőlük pár összefüggés is. Abból például, hogy a Ferrari valamennyi pályaszakaszon a leggyorsabbnak bizonyult, miközben a Mercedest az 1-es szektorban a Williams is megelőzte, máris három következtetés vonható le. Az egyik, hogy a Scuderia a három élcsapat közül egyedüliként tette próbára kevesebb üzemanyaggal is versenygépét. A másik, hogy a bajnokcsapat erőteljesen visszafogta tempóját (a magasabb üzemanyagszinttel, és/vagy a nem csúcsra járatott motorral). A harmadik pedig, hogy a Williams nem titkolózott, amikor a leggyorsabb köreit futotta, közel került a maximumhoz autójával.

A Sauber eközben valamennyi szektorban elmaradt még a visszafojtott motorral köröző McLarentől is, ami erősíti a feltételezést, hogy általában nehezebb autóval teszteltek. Új konstrukciójuk persze ettől függetlenül még nem biztos, hogy van olyan ütőképes, mint a közvetlen riválisoké.

De a szektorokat külön-külön vizsgálva is tehetők a valósághoz vélhetően közel álló megállapítások. Feltűnő például, hogy a Force Indiának az első szektor volt az erőssége, miközben a Toro Rosso éppen a pálya ezen harmadán gyengélkedett. Tudva, hogy előbbi csapaté a mezőny második leghosszabb, utóbbié pedig a legrövidebb tengelytávja, mindez nem is tűnik meglepőnek.

A mezőnyből egyébként két csapat, a Toro Rosso és a Renault ideális ideje egyezett meg teljesen a teszteken futott legjobb idejével, a legnagyobb eltérés a valós és az elméleti köridők között pedig a McLarennél figyelhető meg. Utóbbi azt mutatja, hogy Fernando Alonsóék a motor által jelentett korlátok nélkül vélhetően jóval versenyképesebbek lennének.

Ideális köridők a csapatok teszten futott legjobb szektoridői alapján:

Csapat Ideális idő Valós legjobb idő
1. Ferrari 1:18,435 1:18,634
2. Mercedes 1:19,040 1:19,310
3. Williams 1:19,247 1:19,420
4. Red Bull 1:19,402 1:19,438
5. Toro Rosso 1:19,837 1:19,837
6. Renault 1:19,885 1:19,885
7. Force India 1:19,998 1:20,116
8. Haas 1:20,116 1:20,504
9. McLaren 1:20,786 1:21,348
10. Sauber 1:21,522 1:21,670

A csapatok rangsora a legjobb szektoridők alapján:

1. szektor     2. szektor     3. szektor
1. Ferrari 22,779 1. Ferrari 29,255 1. Ferrari 26,401
2. Williams 22,960 2. Mercedes 29,481 2. Mercedes 26,569
3. Red Bull 22,983 3. Williams 29,715 3. Williams 26,572
4. Mercedes 22,990 4. Red Bull 29,764 4. Red Bull 26,655
5. Force India 23,074 5. Toro Rosso 29,803 5. Toro Rosso 26,795
6. Renault 23,163 6. Haas 29,913 6. Renault 26,802
7. Haas 23,210 7. Renault 29,920 7. McLaren 26,816
8. Toro Rosso 23,239 8. Force India 29,976 8. Force India 26,948
9. McLaren 23,558 9. McLaren 30,422 9. Haas 26,993
10. Sauber 23,604 10. Sauber 30,654 10. Sauber 27,264

 

Forrás: M4Sport

 

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás