A Ferrari minden téren az élen
Bár a valós erőviszonyokról alighanem torz képet festenek, így is kiderül pár érdekesség barcelonai második teszthét legjobb szektoridőiből – az Auto Motor und Sport adatokat gyűjtött!

Azt már tudjuk, hogy a mezőnyből egyedüliként Kimi Räikkönennek sikerült áttörnie az 1:19-es határt a barcelonai tesztek alatt. Azt pedig csak sejtjük, hogy a Ferrari mellett alighanem több istálló is képes lett volna erre, ha éppen ráment volna a jó köridőkre. A német Auto Motor und Sport című szaklap viszont nemcsak a valós, de az elméleti köridőkre is kíváncsi volt, ezért összegyűjtötte az egyes csapatok három szektorban futott legjobb időeredményeit, s azokat összerakva megalkotta a csapatok ideális köridői szerinti rangsort.
Fontos kiemelni, hogy az egyes szektorokban elért legjobb eredményeket a csapatok sok esetben eltérő gumikon, eltérő napokon, eltérő versenyzőikkel érték el, s bizonyára sem az autók, sem a motor beállítása nem volt azonos. A sok változó tényező miatt a szaklap is hangsúlyozta, az így kapott eredmény vélhetően eltorzítja a valódi erőviszonyokat.
Ugyanakkor megállapítható belőlük pár összefüggés is. Abból például, hogy a Ferrari valamennyi pályaszakaszon a leggyorsabbnak bizonyult, miközben a Mercedest az 1-es szektorban a Williams is megelőzte, máris három következtetés vonható le. Az egyik, hogy a Scuderia a három élcsapat közül egyedüliként tette próbára kevesebb üzemanyaggal is versenygépét. A másik, hogy a bajnokcsapat erőteljesen visszafogta tempóját (a magasabb üzemanyagszinttel, és/vagy a nem csúcsra járatott motorral). A harmadik pedig, hogy a Williams nem titkolózott, amikor a leggyorsabb köreit futotta, közel került a maximumhoz autójával.
A Sauber eközben valamennyi szektorban elmaradt még a visszafojtott motorral köröző McLarentől is, ami erősíti a feltételezést, hogy általában nehezebb autóval teszteltek. Új konstrukciójuk persze ettől függetlenül még nem biztos, hogy van olyan ütőképes, mint a közvetlen riválisoké.
De a szektorokat külön-külön vizsgálva is tehetők a valósághoz vélhetően közel álló megállapítások. Feltűnő például, hogy a Force Indiának az első szektor volt az erőssége, miközben a Toro Rosso éppen a pálya ezen harmadán gyengélkedett. Tudva, hogy előbbi csapaté a mezőny második leghosszabb, utóbbié pedig a legrövidebb tengelytávja, mindez nem is tűnik meglepőnek.
A mezőnyből egyébként két csapat, a Toro Rosso és a Renault ideális ideje egyezett meg teljesen a teszteken futott legjobb idejével, a legnagyobb eltérés a valós és az elméleti köridők között pedig a McLarennél figyelhető meg. Utóbbi azt mutatja, hogy Fernando Alonsóék a motor által jelentett korlátok nélkül vélhetően jóval versenyképesebbek lennének.
Ideális köridők a csapatok teszten futott legjobb szektoridői alapján:
Csapat | Ideális idő | Valós legjobb idő | |
1. | Ferrari | 1:18,435 | 1:18,634 |
2. | Mercedes | 1:19,040 | 1:19,310 |
3. | Williams | 1:19,247 | 1:19,420 |
4. | Red Bull | 1:19,402 | 1:19,438 |
5. | Toro Rosso | 1:19,837 | 1:19,837 |
6. | Renault | 1:19,885 | 1:19,885 |
7. | Force India | 1:19,998 | 1:20,116 |
8. | Haas | 1:20,116 | 1:20,504 |
9. | McLaren | 1:20,786 | 1:21,348 |
10. | Sauber | 1:21,522 | 1:21,670 |
A csapatok rangsora a legjobb szektoridők alapján:
1. szektor | 2. szektor | 3. szektor | ||||||||
1. | Ferrari | 22,779 | 1. | Ferrari | 29,255 | 1. | Ferrari | 26,401 | ||
2. | Williams | 22,960 | 2. | Mercedes | 29,481 | 2. | Mercedes | 26,569 | ||
3. | Red Bull | 22,983 | 3. | Williams | 29,715 | 3. | Williams | 26,572 | ||
4. | Mercedes | 22,990 | 4. | Red Bull | 29,764 | 4. | Red Bull | 26,655 | ||
5. | Force India | 23,074 | 5. | Toro Rosso | 29,803 | 5. | Toro Rosso | 26,795 | ||
6. | Renault | 23,163 | 6. | Haas | 29,913 | 6. | Renault | 26,802 | ||
7. | Haas | 23,210 | 7. | Renault | 29,920 | 7. | McLaren | 26,816 | ||
8. | Toro Rosso | 23,239 | 8. | Force India | 29,976 | 8. | Force India | 26,948 | ||
9. | McLaren | 23,558 | 9. | McLaren | 30,422 | 9. | Haas | 26,993 | ||
10. | Sauber | 23,604 | 10. | Sauber | 30,654 | 10. | Sauber | 27,264 |
Forrás: M4Sport