A Ferrari lebuktatta magát

Magára talált a Ferrari? A teszteken mindenkit lenyűgöző vörös autók az ausztráliai fiaskó után domináns formában nyitották a bahreini hétvégét. Ám Sebastian Vettelék óvatosságra intenek: nem véletlen az egyenesbeli fölényük.

Melbourne után megoldásokat ígért és válaszokat emlegetett a Ferrari, és a bahreini első fellépésük látszólag úgy is alakult, ahogyan azt előzetesen elképzelték. A napsütéses délutáni első edzést Charles Leclerc, a villanyfényes esti gyakorlást Sebastian Vettel nyerte, mindkét alkalommal tekintélyes fölénnyel a két Mercedes előtt. A mérvadóbb második tréningen 6 tized volt a német előnye Lewis Hamiltonnal szemben, és bár a hosszú etapok jóval szorosabb csatát mutattak, így is magabiztosabban várhatják a folytatást, mint várták Melbourne-ben.

Vettel szerint érzékelhető volt a különbség az idénynyitóhoz képest, ám az eredmény csalóka lehet, és teljesen még nem sikerült rendbe tenniük az autójukat sem. „A mai eredmény jó, de talán más volt a stratégiánk, mint a többieké, ezért ne tulajdonítsunk nagy jelentőséget ennek! Muszáj lesz javulnunk szombatra, mert a Mercedes nagyon jónak tűnik. Az eredmény csak egy dolog, ettől még dolgoznunk és javulnunk kell. Az autóban ülve is ezt éreztem.”

„Ez egy teljesen más pálya, mint az ausztrál, így várható volt, hogy jobb formában leszünk. De az igazság csak szombaton derül ki. Itt kevesebb a hupli, jobban bízom az autó hátuljában is. Ausztráliában ez volt az Achilles-sarkunk. De még mindig nem olyan az érzés, mint szeretném, mint amilyen Barcelonában volt. És még mindig nincs meg a maximális bizalom.”

Hogy miért a kételyek Vettelben, és mit is értett „más stratégián”, arra aztán főnöke szavai világítottak rá.

Csak a föltekert motoron múlt?

A Ferrari teljesítménye kapcsán a Mercedesnek és a Red Bullnak is ugyanaz szúrt szemet pénteken: a vörös autók rendkívül gyorsnak bizonyultak az egyenesekben. Előbbi csapat 0,7-es, utóbbi közel 1 másodperces időveszteséget emlegetett a padlógázas szakaszokon, Helmut Marko pedig meg is jegyezte: furcsállja, hogy a Scuderia azok után ennyit javult, hogy az ausztrál futamon még úgy gyengélkedett az egyenesekben.

A Red Bull tanácsadója már Bahrein előtt fejtegette azon elméletüket, hogy a Ferrarinak Ausztráliában jelentősen le kellett tekernie a motorját, mert elkalkulálta magát a hűtés terén, és a túl alacsony hőmérsékleten üzemelő hajtóegységüket kímélniük kellett. Vettel csütörtökön elviccelte volt mentora ezen megjegyzését („Helmut sokat aludt…”), ám nem cáfolta azt. A péntekjük pedig még erősíthette is, hogy valami nem stimmelhetett az erőforrással Ausztráliában, hiszen mint azt Mattia Binotto csapatfőnök a nap végi sajtótájékoztatójukon elárulta, most a megszokottnál jobban föltekerték a motorjukat, hogy ellenőrizhessék, jó következtetéseket vontak-e le Melbourne-ből.

„Ma mi csak magunkra összpontosítottunk, valamint a problémáinkra és az Ausztrália óta történt változtatásainkra. Meg akartuk oldani a gondokat. A mostani különbség félrevezető, és az időmérő ennél sokkal szorosabb lesz. A többiek erősek lesznek holnap. A GPS-adatokból és az egyenesekben elért sebességünk alapján elég nyilvánvaló, hogy más motormódot használtunk, mint a többiek. Emiatt szoros csatát várok szombaton” – fogalmazott a csapatvezető.

A hűtési problémákat ugyanakkor cáfolta. „Nem szeretnék részletekbe bocsátkozni arról, mi történt pontosan. Ez a mi dolgunk. Láttam, sokféle találgatást a sajtóban és az interneten. Amiket olvastam, azok nem teljesen igazak. Nem volt problémánk a hűtéssel, ezt elárulhatom. Ausztrália végső soron több tényező összjátéka volt, az erőforrásé, a beállításé, a gumikezelésé. És úgy vélem, ezek összege volt az, amit Ausztráliában láttunk.”

Binotto föltekert motorról szóló magyarázata megnyugtató lehet a Mercedesnek és a Red Bullnak. Mindketten állították, hogy a kanyarokban jobbak voltak. És ha a Ferrari egyenesbeli vélt időnyereségét levonjuk Vettelék előnyéből, már  nem is tűnik rossznak a helyzetük.

Binotto szerint azért így is jobbak a kilátásaik, mint legutóbb, és ezt erősíti az is, hogy a hosszú etapok kiegyenlített küzdelmet mutattak a három élcsapat között. „A legfontosabb, hogy magunkkal foglalkozzunk. A helyzetünk javult Ausztrália óta. Ez eléggé eltérő pálya, de tény, hogy egyelőre nem szembesültünk azzal a problémával, amivel Ausztráliában. Igen, a pályának is köszönhető, de a módosításainknak is.”

Vettelnek és a Ferrarinak is javulnia kell

Ami a szabadedzéseket illeti, Vettel olyannyira nem volt még elégedett az autójával, hogy elárulta, a Charles Leclerc-rel szembeni 35 ezredes előnye is részben ennek köszönhető. „Charles a nyakamon volt, és kicsit elégedettebb is volt az autóval, mint én. De ha ennyire kicsi marad köztünk a különbség, és közben az ellenfelek ilyen távol maradnak, akkor legyen így” – mondta kettejük párharcáról.

Hogy nem megy még minden tökéletesen, azt Vettel hosszú etapja elején bemutatott piruettje is megmutatta, ami nehezítette is a gumik tesztelését. „Egy kicsit túl gyors voltam. Nem volt ideális, mert emiatt nem tudtam sokat menni a lágy gumin. De inkább most pördüljek meg, mint az időmérőn vagy a versenyen!” – mondta az esetről a négyszeres bajnok. „Nem volt egyszerű a helyzet ma senkinek, eléggé változatosak voltak a körülmények, a pálya hőmérséklete sokat esett, és a gumikkal így nem könnyű boldogulni. Eléggé csúszott a pálya, és nem egyszerű a maximumot kihozni a gumikból.”

Vettel összességében úgy érzi, ha Bahreinben harcba akarnak szállni a pole pozícióért és a győzelemért, nem hagyatkozhatnak a pénteki fölényükre, muszáj lesz gyorsulniuk. „Igen, jobb a helyzet, mint Ausztráliában, de még mindig több van a kocsiban. És ha ki tudjuk hozni belőle, jó formában lehetünk holnap. Remélem, közelebb leszünk a Mercedeshez, és nyomást tudunk gyakorolni rájuk. Az időmérőn erősek lesznek, és a Red Bullokon is rajta tartjuk a szemünket, mert a kanyarokban nagyon jók voltak. Szoros lesz, és remélem is, hogy nagyon szoros lesz.”

Hat tized ide vagy oda, a rendíthetetlen magabiztosság nem egészen így hangzik…

Forrás: M4Sport

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás