A Ferrari elnöke jelezte: Aki nem teljesít, mehet!

A Ferrari hazai versenye következik, a nyomás pedig egyre nő a csapaton. Az elnöknél nincs mentség a kudarcokra; az új motor érkezhet; de később akár büntetésre is számíthatnak.

Sergo Marchionne
Sergo Marchionne

Összeszámolni is nehéz lenne, hányadik kihagyott lehetősége volt a spái a Ferrarinak idén. A csapatnak meggyőződése, Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen ütközése nélkül kettős dobogós helyezést ünnepelhettek volna Belgiumban. Csakhogy nem tehették. És ez már sorozatban a 4. versenyük volt, melynek végén nem locsolhattak pezsgőt. Utoljára ilyen hosszúra nyúlt rossz sorozatot 2014-ben láthattunk tőlük.

Ez csak még tovább növeli a soron következő hazai hétvégéjük tétjét. Ahogy persze a Ferrari elnöke, Sergio Marchionne is ezt teszi. Ő már a vasárnapi belga futam előtt jelezte, nem tűri, ha bármely alkalmazottja alulteljesít. „A változások hatását már most érezni lehet. De bárki, aki nem teljesít, távozhat. Nálunk mindenkire érvényes ez a szabály – engem is beleértve” – tette egyértelművé.

Hazai pályán az elvárások pedig csak fokozódnak a Scuderiával szemben. Vettel szerint autójuk spái formája alapján joggal reménykedhetnek abban, hogy megszakítják dobogó nélküli sorozatukat. „Emelt fővel távozhatunk Belgiumból. Természetesen nem az eredmény miatt, hanem mert a tempónk megvan, az autónk gyors. Előreléptünk, és akár közvetlenül a Mercedes mögött is célba érhettünk volna. A legutóbbi versenyek alakulásának ismeretében ez egy nagyon jó verseny volt a tempónk szempontjából” – állapította meg.

A csapatfőnök, Maurizio Arrivabene is előrelépésekről beszélt. „Ha azt nézzük, mennyire megsérültek az autóink, egészen biztató köridőket futottunk” – jelentette ki. „Most el kell felejtenünk Belgiumot, és csakis Monzára szabad koncentrálnunk.”

Jock Clear, a csapat főmérnöke nem tagadja, Olaszországban a megszokottnál is jobban oda kell tenniük magukat. „A pontok mindenhol ugyanannyit érnek, de mind tudjuk, hogy Monzára ez mégsem igaz. Természetesen nagyon motiváltan, nagy önbizalommal érkezünk meg oda. A Ferrari azon a pályán mindig erős – és nemcsak azért, mert hazai pálya, egyszerűen az autónknak ott jól kell működnie” – vetítette előre.

Új motor most – büntetés később?

Segítségükre lehet ebben a továbbfejlesztett motorjuk is. Hírek szerint a Ferrari már Belgium előtt jelezte az FIA-nak, hogy elhasználja a szezon hátralévő részére megmaradt 3 módosító pontját. Hivatalosan azonban ezt még nem tették meg, hiszen új motorjukat Spában nem vetették be. Olasz források úgy tudják, még nem voltak teljesen elégedettek a fejlesztések megbízhatóságával, ezért még egy hetet akartak hagyni a tesztelésre.

Maurizio Arrivabene egyelőre nem erősítette meg, hogy Monzában új motorokat használnak. „A lépcsőzetes fejlesztésünk folytatódik, de még nem egyértelmű, hol vetjük be az utolsó módosító pontokat. Belgiumban pozitív jeleket tapasztaltunk” – fogalmazott.

A bizonytalanságot az jelenti, hogy amennyiben új motorral versenyeznek, mind Vettel, mind Räikkönen utolsó erőforrásához érkezik, így a hátralévő versenyek egyikén akár még egy büntetést érő hatodik hajtóegységre is szükségük lehet. Räikkönen már Spában az ötödik MGU-K-ját használta, miközben Vettellel együtt a többi részegység terén is a 4. példánynál tartanak. „Az biztos, hogy elég szoros lesz, hiszen Bahreinben elveszítettem egy motort, amely nagyon kevés kilométert teljesített” – mondta helyzetéről Vettel. „Ez alapesetben azt jelenti, hogy az év későbbi felében egy hatodik motorra lesz szükségem.”

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás