A Ferrari aggódik a motorhibák miatt!

A Ferrari csapatfõnöke, Stefano Domenicali az AUTOSPORT-nak adott exkluzív interjújában a minap elárulta, egyelõre nem tudják, mi okozta Fernando Alonso V8-as motorjának meghibásodását a hétvégi Maláj Nagydíjon, s minél elõbb meg kell oldaniuk a problémákat, hiszen nem ez volt az elsõ eset, hogy gondok adódtak az aggregátokkal, mi több, Sepangban a Sauber alakulata is küzdött az olasz gyártó által szállított erõforrásokkal.



Klikk nagyitásért


A Ferrari csapatfõnöke, Stefano Domenicali az AUTOSPORT-nak adott exkluzív interjújában a minap elárulta, egyelõre nem tudják, mi okozta Fernando Alonso V8-as motorjának meghibásodását a hétvégi Maláj Nagydíjon, s minél elõbb meg kell oldaniuk a problémákat, hiszen nem ez volt az elsõ eset, hogy gondok adódtak az aggregátokkal, mi több, Sepangban a Sauber alakulata is küzdött az olasz gyártó által szállított erõforrásokkal.

 

Mint ismert, Alonso két körrel a vasárnapi futam leintését megelõzõen parkolt félre autójával, miután az F10-es versenygép motorja megadta magát a malajziai forróságban.

Domenicali elmondta, habár tempó tekintetében a 2010-es versenygép kiválóan teljesít, felül kell kerekedniük a technikai problémákon, s nem szabad olyan kapitális hibákat elkövetniük, mint amilyet a szombati, esõáztatta idõmérõn vétettek.

„Ott vagyunk. Versenyképesek és erõsek vagyunk és felül kell kerekednünk a problémákon. Sajnos ez a hétvége volt a legrosszabb a globális eredmény szempontjából – fõleg két tényezõt illetõen. Az egyik a megbízhatóság, ami sajnos nem elég jó. De nem feledkezhetünk meg arról, hogy a rossz eredmény ezúttal kapcsolatban állt az idõmérõvel: ha az ember a 19. és 21. helyrõl rajtol, csodára van szüksége” – nyilatkozta a szakember.

Mint ismert, a Ferrari a Sauber, valamint a Toro Rosso aggregátjaiért is felelõs, s miután a svájci kiscsapatnak is gondjai voltak a hétvégén a V8-as motorokkal, az olasz gyártó komoly belsõ vizsgálatot kezdeményez. Nem a maláj hétvége volt ugyanis az elsõ, amikor a csapat problémákkal nézett szembe motorikus téren, hiszen az évadnyitó Bahreini Nagydíjat megelõzõen is mindkét F10-es versenygépben motort kellett cserélni – a gárda állítása szerint elõvigyázatosságból.

„Ha van egy kis problémánk a megbízhatósággal, az baj, és gondoskodnunk kell arról, hogy a lehetõ leghamarabb megoldjuk. Jelen pillanatban nem tudjuk, mi volt Fernando motorhibájának pontos oka, és azt sem tudjuk, mi a helyzet a Sauber erõforrásaival. De amit már most – a rendelkezésemre álló információk alapján – mondani tudok, az annyi, hogy ezek a problémák különbözõek. Ez bizonyos szempontból még egy ok arra, hogy meggyõzõdjünk arról, meg tudjuk oldani a problémákat az aggregátokat illetõen. Jelen pillanatban nehéz lenne többet mondani errõl.”

Domenicali hozzátette, megvitatták a szombati kvalifikáción történteket is, amikor is a csapat súlyos taktikai hibát vétett azzal, hogy kivárt az esõs körülmények között, jelentõs hátrányba kerülve ezzel az edzés elsõ szakaszában. Ennek folyományaként a csapat versenyzõi csupán a rajtrács végérõl várhatták a másnapi rajtot.

„Ami szombaton történt, az nem elfogadható és megvitattuk csapaton belül. Nem szabad kockázatot vállalnunk, még akkor sem, ha a többi nagycsapat is ugyanezt tette. De nagyon keményen kell dolgoznunk az autó fejlesztésén is, mert arra számítok, hogy a többiek is megtesznek egy újabb lépést.”

„Van egy versenyképes csomagunk, de ez soha nem elég, meg kell bizonyosodnunk arról, hogy amikor új alkatrészeket viszünk pályára, azok megbízhatóan teljesítenek majd. Az adatoknak 100 százalékig megerõsítettnek kell lenniük, mivel a tesztelés betiltásával el kell kerülnünk azokat az eseteket, hogy ugyan a szimulációk során pozitív értékeket kapunk, a pályán mégis teljesen más lesz minden.”

Arra a kérdésre, hogy jelen pillanatban mely csapat rendelkezik a legversenyképesebb autóval, a szakember így felelt: „Nehéz megmondani, azt hiszem. Kinek volt a leggyorsabb autója három nagydíj után? Ha a számokat kell néznem, mi vezetünk, szóval nekünk kell a leggyorsabbnak lennünk. De tudjuk, hogy ez egy nagyon optimista megközelítés és ennek nem ez a módja.”

„A Red Bull három pole pozíciót szerzett az elsõ három versenyen, noha voltak megbízhatósági problémáik. Tehát a Red Bull tûnik a leginkább versenyképes autónak. De nem szabad elfelejteni, hogy a McLaren is nagyon jónak tûnik.”

Forrás:F1Center

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás