Hivatalos Ferrari nyilatkozatok az Olasz Nagydíj után
A Scuderia Ferrari hazai versenyén, az Olasz Nagydíjon Fernando Alonsónak köszönhetően dobogóra állhatott. A spanyol pilóta a második helyen végzett, csapattársa, Felipe Massa a negyedik lett.
“Ma mindent megtettünk és próbáltunk ragadni a futamot vezető pilótára, de Vettel teljesítménye miatt ennél többre nem voltunk képesek. Gratulálok neki. Tudjuk, nagyon nehéz ellenfelekkel kell szembenéznünk, de örömmel látom, hogy a Ferrari versenyképes és az egyetlen csapat, amely próbálta nyomás alá helyezni a Ferrarit. Normális dolog sajnálkozni, mert itt, Monzában szerettük volna visszafizetni rajongóink hihetetlen támogatását, amely nagyszerű ösztönzést jelent a kitartásra. Az egyéni pontversenyben nőtt a hátrány, de a konstruktőri bajnokságban sikerült a második helyre kerülni. Ezen felül négy Ferrari motor végzett az első hét helyen, amely nagyon lenyűgöző teljesítmény. Most fenn kell tartani a jelenlegi formát és készen kell állni arra, hogy az adódó lehetőségekből a legtöbbet tudjuk kihozni, bízva a megbízhatóságban, amely mostantól kezdve a szezon végéig komoly szerepet kap, de a szerencsében is reménykedni kell. Fernando ma pompás versenyt futott, sikerült kezelnie a Webber által okozott nyomást, aki nagyon versenyképes volt és ez a második helyet kitartásának köszönheti. Nagyon sajnálom Felipét, mert nagyszerű versenyt futott, alig maradt le a megérdemelt dobogós helyezésről. Előre tekintve, Szingapúr fontos verseny lesz, mert kiderül, mennyire vagyunk versenyképesek a nagy leszorítóerejű pályán: a futam végeredménye döntő lesz abból a szempontból, hogy mennyi forrást csoportosítunk át a 2014-es projektre. Ameddig matematikai esélyünk van, addig nem fog csökkenni egy szemernyit sem erőfeszítésünk.”
“Monzában dobogóra állni mindig különleges érzés, mivel itt valóban érezni lehet a rajongók csapat iránti szeretetét és ez a elgjobb jutalma a majdnem tökéletes hétvégének. Majdnem, mert világbajnoki riválisunk győzött és ezért gratulálunk kell nekik. Jól mentünk pénteken és szombaton, mindkét autóval az első ötbe kerültünk, de a Red Bull jobb volt. Amikor Vettel kereket cserélt még mindig zöld szektorokat teljesítettünk, ezért úgy döntöttünk, a lehető legtovább húzzuk az etapot, legalább addig, míg Webber nem kerül fenyegető közelségbe. Ezért Vettelt a néhány körrel frissebb kemény keveréken próbáltuk levadászni. Mindent megtettünk és habár reálisan kell gondolkozni világbajnoki esélyeinkről, nem könnyű 53 pontos hátrányt ledolgozni a hátralévő néhány versenyen. A Formula-1-ben bármi megtörténhet és bízunk esélyeinkben addig, míg Brazíliában át nem haladunk a célvonalon, mindig próbálunk száz százalékot nyújtani.”
“Nagyon elégedett vagyok versenyemmel, amely kezdettől fogva jól alakult, köszönhetően a remek rajtnak, mellyel két helyet javítottam pozíciómon. A sebesség jó volt mindkét keveréken és az egész verseny során kiegyensúlyozottan mentünk. Csalódás, hogy a kerékcseréknél pozíciót veszítettem Webberrel szemben, mert ma a dobogós helyezés elérhető volt és nagyszerű lett volna hazai versenyünkön rajongóinkkal ünnepelni. Ma nem volt könnyű előzni, mert amikor egy másik autó mögé értél, különösen a második szektorban, sok leszorítóerőt veszítettél. Összességében a hétvége nagyon pozitív volt számomra és az egész csapatnak. Sok pontot szereztünk, de tudjuk még sok munkát kell elvégezni, ha javulni szeretnénk. Ami a munkát illeti, minden tőlem telhetőt megteszek a bajnokság végéig.”
“Ahogy mindig, Monzában nagyon nehéz versenyre számítottunk és az idei évben ismét a rajttól a célig szoros harc folyt. Nem vot nehéz megjósolni a verseny stratégiáját, mert már a pénteki szabadedzéstől kezdve a gumikopás azt mutatta, egy kerékcsere is elég lehet. Egyik legjobb rajtja után Felipe elveszítette helyezését Webberrel szemben, aki előbbre hozva kerékcseréjét elég előnyre tett szert a harmadik hely megszerzéséhez. Innentől kezdve a kettejük közti különbség soha nem volt kevesebb, mint egy másodperc, így Felipe nem használhatta a DRS-t. Fernando szintén nagyszerű rajtot vett és a Roggiánál Webberrel szemben bemutatott előzés mutatja, valódi bajnok. Amikor Vettel beállt kerékcserére, Fernando köridői nagyon versenyképesek voltak, ezért az ő kerékcseréjét elcsúsztattuk. Tudtuk, a kemény keveréken nagyobb hátrányban leszünk, mint a közepesen és próbáltuk kihasználni a verseny utolsó részében a frissebb abroncs nyújtotta előnyt. Az európai szezon véget ért, most az utolsó rohanás következik körbe a világban, amely során továbbra is próbáljuk legközelebbi riválisainkat nyomás alá helyezni.”
Forrás: F1Hungary