Az utolsó szabadedzést is Leclerc vitte
Magyar idő szerint délután háromkor vette kezdetét a szaúdi hétvége utolsó szabadedzése, amit az elsőhöz hasonlóan még természetes fénynél rendeztek, kevésbé volt tehát releváns az időmérő és a futam szempontjából, mint a második, amit „megfelelő” időben tartottak.
Ami az előzményeket illeti, mindkét pénteki gyakorláson Charles Leclerc volt a leggyorsabb a Ferrarival, mögötte pedig Max Verstappen zárt a Red Bull-lal.
Igaz, a holland az első edzésen két, a másodikon pedig egy „szinttel” keményebb abroncson futotta legjobbját, mint riválisa, egyelőre tehát nem láthattuk, egészen pontosan milyen potenciál rejlik a bikások autójában (ők úgy érzik, versenyben lehetnek a Ferrarival).
A vörösök ezúttal is gyorsan munkához láttak: az olasz csapat versenyzői jegyezték az első mért köröket az edzésen, ami valamivel lassabban indult be, mint a tegnapiak (az első tíz perc után csak Leclercnek és Saiznak volt még ideje).
Idővel persze egyre több név került fel a tabellára (annyira azért nem siette el a mezőny a kezdést, hiszen az első negyedóra után is csak négyen szerepeltek mért körrel), megközelíteni azonban nem tudták a vörösöket. Legközelebb Lewis Hamilton kerülhetett volna Sainz és Leclerc idejéhez, a brit azonban elrontotta első mért körét.
A két Ferrari mögött ekkor – negyven perccel a leintés előtt – Valtteri Bottas állt az Alfa Romeóval, a negyedik helyet pedig Sergio Pérez foglalta el a Red Bull-lal. A finn lemaradása kis híján hat tized, a mexikóié pedig hat tized volt.
Pérez aztán a félidő előtt öt perccel javított addigi legjobbján és beverekedte magát a Ferrari kettőse közé. A sorrend ekkor Leclerc, Pérez és Sainz volt, őket hármukat pedig csupán 184 ezred választotta el. Pérez után Verstappen is feliratkozott: első gyors körével a negyedik helyre.
A mezőny ekkor kezdte szórni a jobbnál jobb köröket: Verstappen után Pierre Gasly futott egy igazán gyorsat, amivel a második helyre lépett, a csapattárs, Cunoda Juki pedig az ötödikre, Verstappen elé.
A Ferrarit az edzés félideje után Verstappen taszította le a tabella éléről, miután tovább gyorsult: köre három tizeddel volt gyorsabb Leclerc-énél. A harmadik helyen álló Gasly eközben egy műszaki hiba miatt került a kamerák kereszttüzébe, amikor autója megállt a boxutca kijáratánál (ezt aztán ő maga tolta vissza a garázsig). A francia számára tehát nagyon nem tervek szerint alakult az utolsó edzés második fele.
Tizennyolc perccel a leintés előtt Bottas futott egy jó kört, amivel Verstappen mögé, a második helyre ugrott. Az utolsó gyors körök előtt tehát a sorrend Verstappen, Bottas, Leclerc, Gasly és Pérez volt az első öt helyen, majd Sainz, Cunoda, Fernando Alonso, Hamilton és Csou Kuan-jü jött.
Verstappen az edzés végén is tovább javult volna, a tizenhatos kanyarnál azonban megcsúszott, és erősen átdobta az autót a kerékvetőkön, ezzel pedig próbálkozását „kukázhatta” is. Javított viszont a csapattárs, aki Verstappen mögé a második helyre ugrott (lemaradása csak 65 ezred volt). A harmadik helyre Leclerc lépett, aki szintén javított, a Red Bull versenyzőinél azonban nem tudott gyorsabb kört futni.
Akárcsak a csapattárs, Sainz. A spanyol is lila szektorral kezdett, a második és a harmadik szakaszon viszont elmaradt a Red Bull versenyzőitől, és a csapattárstól is, gyors körével tehát „csak” a negyedik helyre lépett.
Az eredmény végül az utolsó percben alakult ki, amikor Leclerc bevállalt még egy gyors kört, amivel át is vette a vezetést, és megtartotta eddigi száz százalékos mérlegét: a pénteki gyakorlások után a szombati szabadedzést is ő vitte.
Másodikként újra Verstappen zárt, majd Pérez és Sainz jött. A két élcsapatot Bottas követte (a finn lemaradása mindössze két tized volt, jóformán tehát ott loholt a nagyok nyomában), majd Ocon, Gasly, Kevin Magnussen, Alonso és Cunoda volt a sorrend a legjobb tízben – ahová a Mercedes kettőse ezúttal nem tudta beverekedni magát. Hamilton tizenegyedik, George Russell tizennegyedik volt.
A 3. szabadedzés végeredménye:
1. | Charles Leclerc | FERRARI | 1:29.735 | |
2. | Max Verstappen | RED BULL RACING RBPT | 1:29.768 | +0.033s |
3. | Sergio Perez | RED BULL RACING RBPT | 1:29.833 | +0.098s |
4. | Carlos Sainz | FERRARI | 1:30.009 | +0.274s |
5. | Valtteri Bottas | ALFA ROMEO FERRARI | 1:30.030 | +0.295s |
6. | Esteban Ocon | ALPINE RENAULT | 1:30.139 | +0.404s |
7. | Pierre Gasly | ALPHATAURI RBPT | 1:30.148 | +0.413s |
8. | Kevin Magnussen | HAAS FERRARI | 1:30.262 | +0.527s |
9. | Fernando Alonso | ALPINE RENAULT | 1:30.296 | +0.561s |
10. | Yuki Tsunoda | ALPHATAURI RBPT | 1:30.415 | +0.680s |
11. | Lewis Hamilton | MERCEDES | 1:30.707 | +0.972s |
12. | Mick Schumacher | HAAS FERRARI | 1:30.765 | +1.030s |
13. | Zhou Guanyu | ALFA ROMEO FERRARI | 1:30.946 | +1.211s |
14. | George Russell | MERCEDES | 1:30.983 | +1.248s |
15. | Lance Stroll | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 1:31.067 | +1.332s |
16. | Daniel Ricciardo | MCLAREN MERCEDES | 1:31.186 | +1.451s |
17. | Alexander Albon | WILLIAMS MERCEDES | 1:31.374 | +1.639s |
18. | Nico Hulkenberg | ASTON MARTIN ARAMCO MERCEDES | 1:31.424 | +1.689s |
19. | Lando Norris | MCLAREN MERCEDES | 1:31.529 | +1.794s |
20. | Nicholas Latifi | WILLIAMS MERCEDES | 1:31.992 | +2.257s |
Forrás: M4Sport