Binotto: 2022-től muszáj a győzelemért küzdenie a Ferrarinak!
Büszke a Ferrari 2020-hoz viszonyított fejlődésére Mattia Binotto, ám a vörös csapat esetében csakis átmeneti időszak lehet, hogy viszonylag tét nélkül versenyezhet végig egy szezont. A Scuderia csapatfőnöke már a 2020-as motormizéria után kimondta, a nagy szabályváltozásokig hátralévő két idény a felkészülésről szól Maranello számára, minden, ami addig történik, csak másodlagos az új projekt mellett.
Mindez idén talán lehetővé teszi, hogy pár dobogós helyezés és váratlan pole, valamint a Mercedesszel és a Red Bull-lal szembeni lemaradás megfelezése elégedettség alapját jelentse, a helyzet 2022-ben újra megfordul, és a Ferrarival szembeni elvárások ismét nagyon magasak lesznek, hiszen e két év munkáját fogják számon kérni rajtuk.
Binotto elismeri, jövőre szinte kötelező sikeressé válniuk.
„2022-ben újra versenyképesnek kell lennünk, és képesnek kell lennünk a győzelemért harcolni. Ennek elérhető célnak kell lennie, és tudjuk, ahhoz, hogy ez sikerüljön, minden területen fejlődnünk kell”
– idézte a svájci szakembert az olasz Motorsport.
Míg 2021-re a tavalyi nagy visszaesés után lélegzetvételhez jutottak, 2022-ben újra nagy lesz rajtuk a nyomás. „Ha nem leszünk versenyképesek, az azt jelenti, hogy nem jól dolgoztunk. Ebben az esetben elemeznünk kell, hogy rájöjjünk, mi hiányzik. Meggyőződésem, hogy a stabilitás meghatározó összetevő, mivel az F1-ben még nem láttam olyan csapatot, amely egy bizonytalan időszak után nyert.”
„Ez persze nem jelenti azt, hogy ezen nem lehet változtatni, de azt jelenti, hogy olyan csapatot kell formálnod, amely stabil alapot jelent, és olyan külső forrásokkal kell gazdagítanod őket, amikre szükség van ehhez. Ha nem érjük el a céljainkat, fontos lesz azonnal megérteni, milyen hibákat követtünk el, és gyorsan ki kell javítanunk őket” – mondta Binotto a kérdésre, mi lesz, ha nem érnek célt jövőre.
A Ferrari az egyik legkorábban átálló csapat volt, már az idény korai szakaszában a 2022-es projektjükre helyezték a hangsúlyt, versenyzőik elmondásából pedig kiderül, hogy elsők között kezdték el próbálgatni az új autót a szimulátorban is.
„Az autó jól áll, a szezon felénél bizonyos lényeges részeit már véglegesítjük. Előbb a koncepciót alkottuk meg, aztán jön a végső verzió, amit véglegesítünk. Ez a folyamat a váz, a felfüggesztés és a váltó terén már lezajlott. Most jön a gyártás időszaka. Ez jelentős időt vesz igénybe, ezért is választottunk már irányt a vázzal, a felfüggesztéssel és az erőátvitellel”
– adott helyzetjelentést a projektjükről Binotto.
Kiemelte, minden alkatrészüket tesztelik a szélcsatornában, hogy mindenből a legjobb megoldást válasszák, az aerodinamikai elemek fejlesztése pedig folyamatosan zajlik, továbbá a szimulátort is aktívan használják, mivel az új autónak teljesen más a vezethetősége. „A pályán egy sokkal laposabb és merevebb autót fogunk látni, mint idén, változni fog az ideális beállítás keresésének folyamata, és a vezethetőség is. Ezeket jobban ki kell ismernünk, hogy 2022 kezdetére készen álljunk.”
Binotto hangsúlyozta, emellett egy teljesen új motorral is készülnek 2022-re, mely azért lesz meghatározó, mert a motorokat onnantól befagyasztják. „Ez teljesen új lesz jövőre. Sokat dolgozunk rajta, mivel a tesztpadon tölthető időt korlátozták a korábbiakhoz képest, ahogyan aerodinamikai fronton a szélcsatornát is. Ez fontos szempont.”
„Emellett aerodinamikai téren kevesebb lesz a mozgásterünk, mint a múltban. Az autók nagyon fognak hasonlítani egymásra, és még ha az első évben mégsem lesz így, a másodikban már biztosan, mivel sok mindent megtanulunk az első évből. Az aerodinamikai korlátozások miatt a nagyobb különbséget a váznál, a felfüggesztés, a hűtés vagy a tömegközéppont terén érhetjük majd el. És az erőforrás is egy lehetőséget kínál az eltérésekre. Valamint innen nézve a versenyzők is, hiszen számítani fog, ki alkalmazkodik a legjobban az új autókhoz” – bocsátotta előre Binotto, hozzátéve, eközben az új, 18 colos gumikról is próbálják a lehető legtöbbet megtudni, például a Pirellivel lefolytatott közös gumitesztjeik alkalmával, melyek célja nemcsak a gyártó segítése, hanem az információgyűjtés is, valamint a gumik minél pontosabb lemodellezése.
Forrás: M4Sport