Hamilton volt a leggyorsabb az időmérő előtt
Szombat délben vette kezdetét a Magyar Nagydíj utolsó szabadedzése, melyen a tegnapinál hűvösebb körülmények várták a Forma–1 mezőnyét. A pénteki, minden idők egyik legmelegebb aszfalthőmérsékletét (64 Celsius-fok) hozó edzésnap után egy „átlagosabb” edzés következett.
Ennek a tegnapi eredmények alapján inkább a Red Bull örült a két élcsapat közül, a Mercedes autója ugyanis kezesebbnek tűnt a hőségben, mint a bikások versenygépe.
Mivel másak voltak a körülmények, a mezőny gyorsan birtokba is vette a Hungaroringet, hogy a hűvösebb aszfaltról is tapasztalatot gyűjtsenek, az előrejelzések szerint ugyanis az időmérőn és a versenyen is inkább a maihoz hasonló idő várható, mint a tegnapihoz.
Az első gyorsköröket a mezőny újoncai teljesítették: a Haas kettőse (Mick Schumacher, Nyikita Mazepin) valamint Cunoda Juki, akik közül a japán volt a leggyorsabb.
A „nagyok” közül először Carlos Sainz futott mért kört a Ferrarival, és bár magához képest meglehetősen „laza” eredményt ért el, a vezetést természetesen azonnal átvette. Sainz után persze a többiek is kigurultak a pályára, röviddel a spanyol után a címvédő, Lewis Hamilton is futott egy gyors kört, amivel magához is tudta ragadni az elsőséget.
Hamiltontól aztán a bajnoki rivális, Max Verstappen vette át a vezetést, a holland gyorskörét látva pedig azt is megállapíthattuk, hogy a Red Bull előrelépett a tegnapi nap óta, az autó ugyanis jóval stabilabbnak tűnt, mint pénteken, amikor a versenyzők az egyensúlyra panaszkodtak.
Az edzés felénél aztán mindenkitől jöttek az erősebb körök: Verstappentől a második edzés győztese, Valtteri Bottas vette át a vezetést, Sergio Pérez pedig felugrott a negyedik helyre (második próbálkozásra, kopottabb gumikon, az első kísérlet során ugyanis feltartották). Harminc perccel a leintés előtt tehát Bottas, Verstappen, Hamilton és Pérez volt a sorrend az élen, majd a Ferrari kettőse jött, Sainz, Charles Leclerc sorrendben.
Ami a tabellát illeti, az egy „csöndesebb” időszak (melyben a pilóták inkább hosszabb etapokat futottak) után az utolsó húsz percben kezdődött újra átrendeződni: Sainz feljött a második helyre, Lando Norris pedig a negyedikre.
Az edzést azonban tizenhét perccel a leintés előtt piros zászlóval megszakították (az óra persze a szabályoknak megfelelően pörgött tovább), miután Schumacher hibázott a tizenegyes kanyarnál, autója pedig a gumifalba csapódott. A fiatal német szerencsére sértetlenül megúszta a balesetet, autója viszont komolyan megsérült – lehet az időmérőn való indulása is veszélybe került.
Miután a sérült Haast elvonatták a bukótérből és biztonságossá tették a baleset helyszínét is, a mezőnynek csak kilenc perce maradt, ezt az időt pedig mindenki ki akarta használni: a boxutca végén kisebbfajta „tülekedés” alakult ki (Antonio Giovinazzi le is koccolta Lance Strollt), a versenyzők ugyanis a lehető legjobb pozícióból akartak indítani.
Az utolsó percekben Hamilton ugrott az élre, leggyorsabb köre pedig edzéselsőséget is ért, azt ugyanis senki sem tudta már túlszárnyalni. Mögötte a nagy rivális, Verstappen végzett (lemaradása mindössze 88 ezred volt), a harmadik helyen pedig Bottas.
A negyedik és az ötödik helyen a Ferrari versenyzői végeztek, Sainz, Leclerc sorrendben, Norris végül hatodik, Pérez pedig csak hetedik lett. A legjobb tízbe Daniel Ricciardo, Fernando Alonso és Lance Stroll fért még be.
A harmadik szabadedzés végeredménye:
No. | Versenyző | Csapat | Köridő | Hátrány | Körök |
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1’16,828 | 20 | |
2 | Max Verstappen | Red Bull | 1’16,914 | 0,088 | 13 |
3 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1’17,055 | 0,229 | 15 |
4 | Carlos Sainz | Ferrari | 1’17,497 | 0,671 | 20 |
5 | Charles Leclerc | Ferrari | 1’17,520 | 0,694 | 16 |
6 | Lando Norris | McLaren | 1’17,772 | 0,946 | 12 |
7 | Sergio Perez | Red Bull | 1’17,917 | 1,091 | 12 |
8 | Daniel Ricciardo | McLaren | 1’17,942 | 1,116 | 15 |
9 | Fernando Alonso | Alpine | 1’17,992 | 1,166 | 15 |
10 | Lance Stroll | Aston Martin | 1’18,050 | 1,224 | 16 |
11 | Pierre Gasly | AlphaTauri | 1’18,115 | 1,289 | 17 |
12 | Esteban Ocon | Alpine | 1’18,174 | 1,348 | 15 |
13 | Sebastian Vettel | Aston Martin | 1’18,235 | 1,409 | 15 |
14 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri | 1’18,461 | 1,635 | 25 |
15 | Kimi Raikkönen | Alfa Romeo | 1’18,683 | 1,857 | 24 |
16 | George Russell | Williams | 1’18,794 | 1,968 | 14 |
17 | Nicholas Latifi | Williams | 1’18,821 | 1,995 | 15 |
18 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | 1’19,113 | 2,287 | 14 |
19 | Mick Schumacher | Haas | 1’19,406 | 2,580 | 15 |
20 | Nikita Mazepin | Haas | 1’19,933 | 3,107 | 16 |
Forrás: M4Sport