Hamilton volt a leggyorsabb az időmérő előtt

Lewis Hamilton volt a leggyorsabb a Magyar Nagydíj utolsó szabadedzésén! A címvédő 88 ezreddel futott jobb kört, mint bajnoki riválisa, Max Verstappen. A harmadik pozícióban Valtteri Bottas végzett.

Szombat délben vette kezdetét a Magyar Nagydíj utolsó szabadedzése, melyen a tegnapinál hűvösebb körülmények várták a Forma–1 mezőnyét. A pénteki, minden idők egyik legmelegebb aszfalthőmérsékletét (64 Celsius-fok) hozó edzésnap után egy „átlagosabb” edzés következett.

Ennek a tegnapi eredmények alapján inkább a Red Bull örült a két élcsapat közül, a Mercedes autója ugyanis kezesebbnek tűnt a hőségben, mint a bikások versenygépe.

Mivel másak voltak a körülmények, a mezőny gyorsan birtokba is vette a Hungaroringet, hogy a hűvösebb aszfaltról is tapasztalatot gyűjtsenek, az előrejelzések szerint ugyanis az időmérőn és a versenyen is inkább a maihoz hasonló idő várható, mint a tegnapihoz.

Az első gyorsköröket a mezőny újoncai teljesítették: a Haas kettőse (Mick Schumacher, Nyikita Mazepin) valamint Cunoda Juki, akik közül a japán volt a leggyorsabb.

A „nagyok” közül először Carlos Sainz futott mért kört a Ferrarival, és bár magához képest meglehetősen „laza” eredményt ért el, a vezetést természetesen azonnal átvette. Sainz után persze a többiek is kigurultak a pályára, röviddel a spanyol után a címvédő, Lewis Hamilton is futott egy gyors kört, amivel magához is tudta ragadni az elsőséget.

Hamiltontól aztán a bajnoki rivális, Max Verstappen vette át a vezetést, a holland gyorskörét látva pedig azt is megállapíthattuk, hogy a Red Bull előrelépett a tegnapi nap óta, az autó ugyanis jóval stabilabbnak tűnt, mint pénteken, amikor a versenyzők az egyensúlyra panaszkodtak.

Az edzés felénél aztán mindenkitől jöttek az erősebb körök: Verstappentől a második edzés győztese, Valtteri Bottas vette át a vezetést, Sergio Pérez pedig felugrott a negyedik helyre (második próbálkozásra, kopottabb gumikon, az első kísérlet során ugyanis feltartották). Harminc perccel a leintés előtt tehát Bottas, Verstappen, Hamilton és Pérez volt a sorrend az élen, majd a Ferrari kettőse jött, Sainz, Charles Leclerc sorrendben.

Ami a tabellát illeti, az egy „csöndesebb” időszak (melyben a pilóták inkább hosszabb etapokat futottak) után az utolsó húsz percben kezdődött újra átrendeződni: Sainz feljött a második helyre, Lando Norris pedig a negyedikre.

Az edzést azonban tizenhét perccel a leintés előtt piros zászlóval megszakították (az óra persze a szabályoknak megfelelően pörgött tovább), miután Schumacher hibázott a tizenegyes kanyarnál, autója pedig a gumifalba csapódott. A fiatal német szerencsére sértetlenül megúszta a balesetet, autója viszont komolyan megsérült – lehet az időmérőn való indulása is veszélybe került.

Miután a sérült Haast elvonatták a bukótérből és biztonságossá tették a baleset helyszínét is, a mezőnynek csak kilenc perce maradt, ezt az időt pedig mindenki ki akarta használni: a boxutca végén kisebbfajta „tülekedés” alakult ki (Antonio Giovinazzi le is koccolta Lance Strollt), a versenyzők ugyanis a lehető legjobb pozícióból akartak indítani.

Az utolsó percekben Hamilton ugrott az élre, leggyorsabb köre pedig edzéselsőséget is ért, azt ugyanis senki sem tudta már túlszárnyalni. Mögötte a nagy rivális, Verstappen végzett (lemaradása mindössze 88 ezred volt), a harmadik helyen pedig Bottas.

A negyedik és az ötödik helyen a Ferrari versenyzői végeztek, Sainz, Leclerc sorrendben, Norris végül hatodik, Pérez pedig csak hetedik lett. A legjobb tízbe Daniel Ricciardo, Fernando Alonso és Lance Stroll fért még be.

A harmadik szabadedzés végeredménye:

No. Versenyző Csapat Köridő Hátrány Körök
1 Lewis Hamilton Mercedes 1’16,828   20
2 Max Verstappen Red Bull 1’16,914 0,088 13
3 Valtteri Bottas Mercedes 1’17,055 0,229 15
4 Carlos Sainz Ferrari 1’17,497 0,671 20
5 Charles Leclerc Ferrari 1’17,520 0,694 16
6 Lando Norris McLaren 1’17,772 0,946 12
7 Sergio Perez Red Bull 1’17,917 1,091 12
8 Daniel Ricciardo McLaren 1’17,942 1,116 15
9 Fernando Alonso Alpine 1’17,992 1,166 15
10 Lance Stroll Aston Martin 1’18,050 1,224 16
11 Pierre Gasly AlphaTauri 1’18,115 1,289 17
12 Esteban Ocon Alpine 1’18,174 1,348 15
13 Sebastian Vettel Aston Martin 1’18,235 1,409 15
14 Yuki Tsunoda AlphaTauri 1’18,461 1,635 25
15 Kimi Raikkönen Alfa Romeo 1’18,683 1,857 24
16 George Russell Williams 1’18,794 1,968 14
17 Nicholas Latifi Williams 1’18,821 1,995 15
18 Antonio Giovinazzi Alfa Romeo 1’19,113 2,287 14
19 Mick Schumacher Haas 1’19,406 2,580 15
20 Nikita Mazepin Haas 1’19,933 3,107 16

Forrás: M4Sport

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás