Verstappen kezdett legjobban a Hungaroringen
A listavezető Max Verstappen volt a leggyorsabb a Magyar Nagydíj első szabadedzésén. A Red Bull hollandja minimális előnnyel végzett a Mercedes kettőse előtt; közöttük Valtteri Bottas, Lewis Hamilton volt a sorrend.
Péntek délelőtt az első szabadedzéssel kezdetét vette a nyári szünet előtti utolsó versenyhétvége, a Magyar Nagydíj. A silverstone-i kísérletezgetés után most újra a jól megszokott formátum szerint zajlanak az események: pénteken kettő, szombaton pedig egy gyakorlást láthatunk, majd jön a klasszikus időmérő és vasárnap a nagydíj.
Mogyoródon, ahogyan azt a mezőny már megszokhatta, ismét ragyogó napsütés várta a versenyzőket, akik, mivel tökéletesek voltak a körülmények, hamar el is lepték a magyar pályát.
A mért köröket az élcsapatok is gyorsan szórni kezdték, igaz, az időeredmények még bőven elmaradtak az igazán ütős eredményektől: az első percekben a versenyzők inkább hosszabb etapokat futottak a kemény keverékekkel.
Értelemszerűen egy sorrend így is kialakult, a listát pedig az első próbálkozások után Max Verstappen vezette, majd a két Mercedes-pilóta jött Valtteri Bottas, Lewis Hamilton sorrendben. Őket Pierre Gasly követte az Alpha Taurival, majd a ferraris Charles Leclerc és negyvenedik születésnapját tegnap ünneplő Fernando Alonso.
Az első negyedórában két kicsúszást is láthattunk: az egyiket pont Alonso, a mezőny egyik legtapasztaltabb versenyzője „produkálta” a négyes kanyarnál, a másikat pedig a mezőny egyik újonca, Cunoda Juki a kilencesnél.
Mivel a versenyzők folyamatosan rótták a köröket, a sorrend is folyamatosan változott, igaz, Verstappen elsőségét az első huszonöt perc alatt senki sem veszélyeztette – egészen addig, amíg a Mercedes föl nem tette a lágy gumikat Bottas autójára, aki ezekkel majd’ másfél másodperccel szárnyalta túl a holland idejét.
Bottas után a csapattárs, Hamilton is futott egy erős kört, amivel fel is ugrott a második helyre; a lemaradása ekkor három tized volt a finnhez képest. Később aztán a brit a használt lágyakon tudott faragni ebből a hátrányból, nem kevesebb mint két tizedmásodpercet. A lágy gumikon Gasly a harmadik, Alonso a negyedik, Lerlec az ötödik, Lando Norris pedig a hatodik helyre ugrott.
Tizennyolc perccel a leintés előtt Cunoda ismét hibázott egyet, ezúttal a négyes kanyarnál, rontásának pedig komolyabb következménye is volt: autója – szerencsére nem nagy tempóval – a gumifalba csapódott, a fiatal japán edzése tehát a tervezettnél hamarabb ért véget.
Ami az edzést illeti, amíg Cunoda sérült autóját elszállították a gumifal mellől, a versenyirányítás piros zászlóval megszakította a körözgetést. Ez tizenhárom perccel az edzés vége előtt indult újra.
Miután a mezőny újra megkapta a zöld jelzést, Verstappen is pályára gurult a lágy keverékekkel, gyorskörével pedig vissza is vette a vezetést. Előnye Bottasszal 61, Hamiltonnal szemben pedig 167 ezredmásodperc volt.
Ezt az eredményt az utolsó percekben senki sem tudta már túlszárnyalni, Verstappen nyerte tehát az első szabadedzést a Hungaroringen. Bottas maradt a második, Hamilton pedig a harmadik, míg a negyedik helyen Carlos Sainz végzett a Ferrarival. Gasly végül ötödik, Alonso pedig hatodik lett, a legjobb tízbe pedig Leclerc, Sergio Pérez, Lando Norris és Lance Stroll került még be.
No. | Versenyző | Csapat | Köridő | Hátrány | Körök |
1
|
Max Verstappen | Red Bull | 1’17.555 | 21 | |
2 | Valtteri Bottas | Mercedes | 1’17.616 | 0.061 | 26 |
3 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1’17.722 | 0.167 | 25 |
4 | Carlos Sainz Jr. | Ferrari | 1’18.115 | 0.560 | 24 |
5 | Pierre Gasly | AlphaTauri | 1’18.181 | 0.626 | 27 |
6 | Fernando Alonso | Alpine | 1’18.385 | 0.830 | 26 |
7 | Charles Leclerc | Ferrari | 1’18.391 | 0.836 | 23 |
8 | Sergio Perez | Red Bull | 1’18.466 | 0.911 | 20 |
9 | Lando Norris | McLaren | 1’18.649 | 1.094 | 26 |
10 | Lance Stroll | Aston Martin | 1’18.755 | 1.200 | 25 |
11 | Esteban Ocon | Alpine | 1’18.765 | 1.210 | 26 |
12 | Yuki Tsunoda | AlphaTauri | 1’18.770 | 1.215 | 18 |
13 | Sebastian Vettel | Aston Martin | 1’18.989 | 1.434 | 22 |
14 | Daniel Ricciardo | McLaren | 1’19.265 | 1.710 | 27 |
15 | George Russell | Williams | 1’19.724 | 2.169 | 24 |
16 | Nicholas Latifi | Williams | 1’19.824 | 2.269 | 24 |
17 | Mick Schumacher | Haas | 1’20.383 | 2.828 | 26 |
18 | Robert Kubica | Alfa Romeo | 1’20.639 | 3.084 | 23 |
19 | Nikita Mazepin | Haas | 1’20.992 | 3.437 | 23 |
20 | Antonio Giovinazzi | Alfa Romeo | 1’21.889 | 4.334 | 5 |
Forrás: M4Sport.hu