Nagyon dühös volt Pérezre, de már elengedte Leclerc
Többet várt egy 8. helynél az Osztrák Nagydíjtól Charles Leclerc, még úgy is, hogy ezúttal a top 10-en kívülről rajtolt. A Ferrari versenytempója ezúttal is működött, ám az előzések most nem jöttek olyan könnyen, mint egy héttel korábban, amikor a mezőny végéről eltolt stratégiával hámozta át magát a mezőnyön.
A monacói a rajtnál egyből a 9. pozícióba lépett előre, majd a 11.-re esett vissza a biztonsági autós újraindítás után. Előtte nem sokkal később a vasárnapi „kedvenc” ellenfele, Sergio Pérez tűnt föl a Red Bull-lal, aki éppen a Lando Norrisszal vívott csatája után tért vissza a kavicságyból. Leclerc-t nem zavarta, hogy a Red Bull hivatalosan gyorsabb autó, a 14. körben megelőzte.
A kerékcserék után aztán elbukta a pozícióját, így ismét támadnia kellett Pérezt. A 41. körben a 3-as kanyar külső ívén már orrhosszal előrébb is volt, ám elfogyott előtte a tér, így a kavicságyba kényszerült. Ekkor még nem szakadt le igazán, így hat körrel később ismét támadhatott. Akkor a 4-es kanyarban indított, majd ismét a külső ívre került, ám ekkor is a kavicságyban kötött ki.
A két megmozdulása miatt kétszer is 5 másodpercre büntetett Pérez a futam után bocsánatot kért Leclerc-től, és sajnálta, hogy elrontotta a versenyét. A ferraris elmondta, nem akar haragtartó lenni. „Nem nevezném jó délutánnak. Inkább izgalmasnak. Eléggé nagy volt a feszültség a sisak alatt, de a sisakot már levettük, megbeszéltük, megyünk tovább. Nem vagyok az a fajta fickó, aki hosszú időre leragad ugyanott. Az autóban ülve persze nagyon frusztráló volt, mert úgy éreztem, sokkal jobb a tempóm, és nem használhattam ki” – mondta Leclerc.
Lando Norris hasonló kiszorításért kapott 5 másodperces büntetést a Sergio Pérezzel vívott csatája után, mint amit a Red Bull-os először mutatott be Leclerc ellen. A brit az ő esetüknél Pérezre hárította a felelősséget, mondván, aki külső íven próbál támadni, ne lepődjön meg, ha a pálya mellett köt ki. Ugyanez Leclerc-re is állt, és a kétszeres futamgyőztes el is ismerte, hogy kockázatos megmozdulásokra adta a fejét.
„Tudom, hogy az előzési kísérletek eléggé optimisták voltak, de muszáj volt, hogy működjön. A kanyar kijáratánál nem volt hely.”
„Valahányszor láttam egy lehetőséget, megpróbáltam kihasználni. Kevés lehetőség volt csak, mert egy DRS-vonatban voltunk. És kétszer nem volt elég helyem a kanyar kijáratánál. De ez van, ilyen az élet” – mondta Leclerc.
A második pályaelhagyása után Ricciardo is megelőzte, és hiába volt 5 körrel régebbi gumikon, visszaelőzni nem tudta az ausztrált. A Ferrari ezt látva helycserét kért az időközben megérkező Carlos Sainzcal, hátha a spanyolnak összejön a pozíciónyerés a még frissebb gumiján. Az utolsó körben meg is lett az 6. hely, Pérez büntetéseivel pedig az 5. is, míg Leclerc-nek be kellett érnie a 8. hellyel.
A csapatutasításról csak annyit mondott:
„Úgy éreztem, volt esélyem az előzésre, mert minden körben közel voltam. De arra kértek, hogy cseréljünk helyet Carlosszal, mert ő van gumielőnyben. Én pedig megtettem.”
Leclerc előretörése ezúttal nem úgy sikerült, mint tervezte. Szerinte részben a taktikája miatt. „A múlt héthez képest mintha most egy kicsivel kevésbé lettünk volna versenyképesek. De még ez is nagyon erős volt. Ha a tükörbe nézek, egyetlen dolgot bánok, hogy ugyanazon a taktikán voltunk, mint az előttünk haladók. Nem volt gumielőnyünk a fordított taktikával. Carlosnak viszont ez kifizetődött, szóval jó volt megosztani a taktikát a két autó között” – utalt arra, hogy míg ő a közepes gumin rajtolt, Sainz a keményen kezdett, és ezért volt gyorsabb a hajrában.
Forrás: M4Sport