Nem ellenőrizte a Ferrari a Leclerc futamát meghiúsító alkatrészt

Tagadja a Ferrari csapatfőnöke, hogy a pole pozícióért és a győzelmi esélyért kockázatot vállaltak Charles Leclerc-nél. Egy elmaradt ellenőrzés, és a mentség reménye a Scuderiánál.

Már akkor drámai véget ért Charles Leclerc Monacói Nagydíja, amikor még csak készült rá. A szombati pole-szerző reggel még megkönnyebbülten örülhetett a hírnek, hogy az időmérő edzés Q3-as hajrájában történt balesete ellenére nem kell váltót cserélni a Ferrarijában, így az élről vághat neki hazai futamának. Aztán a rajtrácsra menet az autója az alagúthoz érve rakoncátlankodni kezdett. Javítani már nem volt idő, még a rajtrácsig sem juthatott el.

Leclerc már a verseny alatt tett első nyilatkozataiban jelezte, noha azt jelentette a csapatrádión, hogy a váltója hibásodott meg, valójában nem erről volt szó. Főnöke, Mattia Binotto aztán a futamot követően megerősítette, valóban nem, hanem a kardántengellyel volt problémájuk, mégpedig az autó ütést nem kapó oldalán.

„Még ki kell elemeznünk, mi történt pontosan. A hiba a kardántengelyben történt, a bal kerékagy bevezetésénél. Szóval ez nem váltóhiba volt. A váltót tegnap este megvizsgáltuk és újra összeraktuk. A váltó rendben volt a versenyre”

– jelentette ki a szakember a Sky Sportsnak.

Azt is hangsúlyozta, hogy miközben Leclerc-nek a jobb hátsó kereke sérült szombaton, mivel az ütközött a fallal, ez a hiba a bal oldalon lépett föl. „Ez az ellenkező oldal. Szóval lehet, hogy teljesen független a balesettől. Ezt még alaposan meg kell vizsgálnunk és ki kell elemeznünk. Magyarázatom még nincs. Most kielemzünk minden alkatrészt és adatot, hogy pontos magyarázatot találjunk” – mondta, megerősítve, eddig hasonló probléma nem merült föl az autójukkal.

Binotto az időmérő edzés után azt mondta, még a pole megtartásáért és a győzelem esélyéért sem fognak kockáztatni, biztosra mennek a megbízhatóság szempontjából, és ha szükséges, akár a büntetést is vállalják, csak hogy pontot szerezhessenek Leclerc-rel. A csapatfőnök hangsúlyozta, valóban nem kockáztattak.

„Mint mondtam, ez nem váltóhiba volt. Szóval nem volt semmi hazardírozás a váltóval. Teljesen meg voltunk győződve róla, hogy a váltó rendben lesz a versenyen. Mindenesetre a történtekre magyarázatot kell találnunk, ami még nincs meg. Alapos elemzés következik.”

Mivel a meghibásodás az ütközéssel ellentétes oldalon történt, fölmerül a kérdés, az autó átvizsgálásánál mennyire volt alapos a Ferrari. Binotto szavaiból kiderült, annyira nem, hogy a nem gyanús elemeket is átnézzék. „Nem, ezt a területet nem ellenőriztük, mert nem sérült meg” – erősítette meg

Forrás: M4Sport

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás