Beazonosította Leclerc barcelonai kiesésének okát a Ferrari
Nem volt makulátlan a Ferrari eddigi megbízhatósága, ám a csapat Spa előtt feltárta a Charles Leclerc két héttel ezelőtti kieséséhez vezető műszaki hiba okát.
Csak az egyik Ferrari ért célba a Spanyol Nagydíjon, miután Charles Leclerc a futam derekán kiállni kényszerült a versenyből. A monacói motorja az utolsó sikánba érve kapcsolt ki, megforgatva a vörös autót. Ugyan újra tudta indítani, két körrel később a boxba hajtva mégis feladni kényszerült a küzdelmet.
Az első hírek arról szóltak, hogy Leclerc-t azért nem küldték már vissza a pályára, mert a megpördülése után kicsatolta a biztonsági övét, és ezek után olyan sok időt veszített, hogy már nem is látták értelmét a folytatásnak. A Ferrari később viszont nem is tett említést az övvel kapcsolatos problémáról, hivatalos oldalán pedig egy elektronikai hibát nevezett meg a kiesésük okaként.
Enrico Gualtieri, a motorrészleg vezetője a csapat spái futamelőzetesében azt mondta, a műszaki hibát már feltárták. „Barcelonában nagy árat fizettünk a megbízhatóság hiányáért, de mostanra sikerült beazonosítanunk a vezérlő elektronikai hibáját, ami Charles kieséséhez vezetett” – jelentette.
Hogy Leclerc-nél szükség lesz-e a központi elektronika cseréjére, az egyelőre nem derült ki. Amennyiben igen, a tavalyi spái győztesnek büntetéstől még nem kell tartania, hiszen egy példányt használt ebből az egységből, és az éves limit kettő.
A Ferrari idén nem Spanyolországban szembesült először a hajtóegységgel kapcsolatos műszaki problémával. Sebastian Vettelnek az első silverstone-i hétvégén egy teljes szabadedzésről le kellett mondania motorhiba miatt. A német azóta elárulta, az akkor Maranellóba küldött erőforrását már nem is fogja tudni használni, így nem tartja kizártnak, hogy a szezonhajrában akár motorcsere miatti büntetés várhat rá.
„Angliában sajnos volt egy motorhibánk. Hogy ennek lesz-e hatása vagy sem, az annak függvénye lesz, hogy hány versenyünk lesz még idén. Azt a motort már nem használhatjuk többet, még pénteken sem. Ez elég egyértelmű, ilyen szempontból még remény sincs” – erősítette meg a négyszeres világbajnok a német Skynak adott interjúban, még azt megelőzően, hogy eldőlt volna, 17 futamos lesz a 2020-as bajnokság.
A silverstone-ihoz hasonló hétvége vár rájuk?
Hogy a ferrarisok kihúzzák-e büntetés nélkül év végéig, azt tehát még ők maguk sem tudják, az előttük álló spái hétvégéről azt viszont sejtik, hogy nem csak a megbízhatóság miatt lesz nehéz. A belgiumi egy igazi erőpálya, ami nem a legideálisabb terepe a gyenge idei Ferrari-motornak. „Az erőforrás-használat szempontjából ez a pálya nagy igénybevételt jelent, mivel több mint egy percig mennek az autók padlógázzal. Emiatt fontos, hogy legyen elegendő motorerőd, miközben a jó vezethetőségre is szükség van, különösen az első és az utolsó kanyarokban. Emellett az MGU-H energia-visszanyerése is meghatározó, szóval az erőforrás egészének hatékonysága számít leginkább” – magyarázta Gualtieri.
Leírni azonban talán még korai lenne a Scuderiát, hiszen Spa egy Silverstone-hoz hasonlóan kis leszorítóerős helyszín lehet, és ott meglepően jól ment nekik – legalábbis Leclerc-rel… „Az aerodinamikai leszorítóerő megválasztása nehéz. Kevés leszorítóerővel jó lesz a végsebességed a Kemmel-egyenes végén, ami nagyon jó, ám a második szektorban így szenvedhetsz. Ha viszont közepes vagy nagy leszorítóerővel mész, akkor lehet, hogy az időmérőn jó leszel, de a versenyen könnyű lesz megelőzni, főleg DRS-sel” – mutatott rá a mérnök, milyen dilemma elé állítja őket Spa.
A silverstone-i tapasztalatok alapján a Ferrari várhatóan ismét kisebb szárnyakat választ majd. Azokkal Leclerc a szigetországban remekül boldogult, Vettel viszont csak szenvedett. A két Ferrari-versenyző teljesítményét ilyen szempontból is érdekes lesz majd figyelni a hétvégén. Nem kizárt, hogy Vettelre újabb nehéz napok várnak…