Beismerte a Ferrari, az FIA szigorítása miatt gyengült a motorja
A Ferrari csapatfőnöke elismerte, a motorszabályok FIA általi szigorítása vetette vissza látványosan az idei teljesítményüket. Dolgoznak a megoldáson, de idén már nem vihetik pályára.
Hónapokig tagadta a Ferrari csapatfőnöke, hogy az FIA által tavaly Austintól kiadott új technikai iránymutatásainak bármilyen köze van ahhoz, hogy autójuk veszített a korábbi egyenesekben mutatott teljesítményéből. Az új aerodinamikai fejlesztési iránnyal magyarázta a visszaesésüket, a nagyobb légellenállással, ami a nagyobb leszorítóerőért folytatott küzdelmük következménye volt. Idén viszont annyira látványossá vált a Ferrarik motorteljesítményének visszaesése, hogy azt már nemigen lehet magyarázni.
Mattia Binotto nem is próbálkozik tovább. A Magyar Nagydíj pénteki sajtótájékoztatóján elismerte, az FIA által 2020-ra bevezetett szigorítások miatt gyengült látványosan az idei motorjuk és csökkent az egyenesekben mért végsebességük. „A szabályzat nagyon bonyolult és összetett. Vannak területek benne, amik talán még további egyértelműsítésre várnak. Ez egy állandó folyamat, a múltban is létezett, és létezni fog a jövőben is. Tavaly óta sok technikai direktíva jött ki, bizonyos szabályok pontosításai. Ezekhez alkalmazkodnunk kellett” – ismerte el, arra már nem kitérve, hogy konkrétan az üzemanyagátfolyás-mérő szenzor manipulálásának ellehetetlenítése vette-e el a korábbi fegyverüket.
Igyekezett hangsúlyozni, nem csak a Ferrarit érintette rosszul a sok szabálypontosítás. „Nem hinném, hogy csak a Ferrarinak kellett alkalmazkodnia, szerintem a teljesítményleadást nézve a legtöbb gyártónak át kellett állnia. A Ferrarinak mindenképpen, és ennek eredményeként mi veszítettünk a korábbi teljesítményünkből. Most már tiszta a kép bizonyos szabálypontok terén, és reméljük, hogy a jövőben is tisztulni fog, ha szükség lesz rá.”
Miután a Ferrarik az időmérős motorbeállításokkal a hírek szerint akár 45-50 lóerővel is elmaradnak a Mercedestől, máris fölmerült a kérdés, meddig tarthat kimászni e gödörből. A motorok fejlesztésére 2020-ban már nem lesz mód, legkorábban a 2021-es szezon kezdetéig állhatnak elő új specifikációval, aztán 2022 után évekre teljesen befagyasztják a motorokat.
A munka már csak ezért sem állt le Maranellóban. „Az erőforrás fejlesztése egy állandó folyamat, sosem álltunk le vele 2012 óta – akkor kezdtük a mostani erőforrások fejlesztését. Sok idő eltelt azóta, és végig fejlesztettünk. Idén is zajlik a fejlesztés, de a szezon alatt nem vethetjük be az újításokat, köszönhetően a hosszú, szezonkezdést megelőző gyárleállásnak. Ez egyébként nem minden gyártót érintett így. Próbálunk fejleszteni, amennyire tudunk – a következő év elejére.”
„Ez viszont csak az egyik oldal. A másik oldal, hogy még mindig vannak részei a szabályzatnak, amiket tisztázni kell. Remélhetőleg meg is teszik, hogy tisztán lássuk a jövőt, és hogy biztosan mindenki értse a szabályzatot” – állapította meg a háttérben zajló munka kapcsán Binotto.
Forrás: M4Sport