Vettel: Az egy perces hátrányunk hű képet fest a helyzetünkről

Keserű mellékíze volt a Ferrari újabb dobogójának: Sebastian Vettel bő egyperces hátránnyal ért célba a harmadik helyen. A német ünneplés helyett önvizsgálatra és fejlesztésre sarkallja csapatát.

Összességében nem mutat rosszul egy harmadik hely a Ferrari eredménysorában egy olyan pályán, ami a legkevésbé kedvez az idei kis leszorítóerejű autójuknak. Sebastian Vettel kihasználta Valtteri Bottas korai baleseteit, és dobogóra állhatott a Hungaroringen. A kirakatba viszont ezt az eredményt mégsem teheti ki a vörös csapat, hiszen a vasárnap délutáni versenynek egyetlen olyan pillanata sem volt, amelyen autóik tényezőt jelentettek volna Lewis Hamilton és Max Verstappen élen vívott küzdelmében. A célban Sebastian Vettel és Charles Leclerc esetében is bő 1 perces lemaradást mértek a győztessel szemben, ami nagyjából mindent el is mond a csapat hétvégi versenyképességéről.

Tovább sajdítják az olaszok szívét Leclerc és Vettel kijelentései. „Mi is a maximumon mentünk ezen a versenyen, és próbáltuk a legjobb formánkat hozni” – mondta a monacói. Vettel hozzátette: „Ők is tövig nyomták a gázt, és mi is, szóval nem gondolnám, hogy további másodperceket kaptunk volna tőlük csak amiatt, mert elvoltunk magunknak.”

Mindez azt jelenti, hogy az a 60 másodperc bizony nem gumispórolásnak és kiengedésnek köszönhető, az a könyörtelen valóság.

Vettel futam utáni öröme már csak ezért sem volt felhőtlen. „Mindent megtettem, amit lehetett. De nem lehetek elégedett, mert nem voltunk gyorsak ma. Az a hatvan másodperc, amit hetven kör alatt kaptunk, szerintem reális, ennyi hiányzik nekünk. Lehet, hogy nem a létező leggyorsabb stratégiát választottuk, de összességében nem voltunk elég gyorsak ma” – utalt arra a német, hogy ő hosszúra nyújtotta az első etapját, majd a hajrában lágy gumit használt.

Hozzátette, felkészültek a hungaroringi nehézségekre, ez a differencia azért még így is sok volt nekik. „Arra nem számítottunk, hogy ennyire le leszünk maradva, de sajnos ez a realitás” – állapította meg. „Sok házi feladatunk van. Nem nevezném ezt ébresztőnek, mert tudtuk ezt jól már eddig is. Most csakis rajtunk áll, hogy megoldjuk-e a következő hónapokban, hogy év végére más legyen.”

A pályák már csak kanyarodnak…

A Ferrari idei problémái jól ismertek: első szárnykoncepciójuk miatt nincs elég leszorítóerejük, emiatt lassúak a kanyarokban, és sokat is csúszkálnak, amivel a többieknél jobban elhasználják a gumikat. A magyar pályán ez most élesen kirajzolódott. „Azért mindig vannak pozitívumok. Papíron Monzában jobbak lehetünk” – tekintett előre Vettel. „De ezt még bizonyítanunk is kell. Tudjuk, hogy a kanyarokban szenvedünk. Márpedig a versenypályák sajátossága, hogy vannak kanyarjaik… Szeretnénk egy olyan autót építeni, ami gyorsabb a kanyarokban. Mindent megteszünk, amit tudunk, de pillanatnyilag ez nem elegendő. Ezt mindenki látja, tudja és érti is. De nem olyan egyszerű varázsmegoldásokkal előállni. Mindig keresed ezeket, de én már több mint tíz éve itt vagyok, és nem láttam még olyan embert, aki tudott volna ilyesmit. De azért keresünk tovább. Most itt tartunk.”

Mattia Binotto csapatfőnök is reálisan szemléli helyzetüket. „Tudtuk, hogy ez a pálya nem fog feküdni nekünk. Maximális leszorítóerőre van szükség rajta, és nekünk nincs elég leszorítóerőnk. Egy hete még a miénk volt a leggyorsabb autó, most nem így volt. Ez is mutatja, mennyire könnyen megfordulhat a helyzet egy-egy csapatnál. De tudtuk, hogy ez a gyengénk, és dolgoznunk kell a megoldásán, mert muszáj minden pályán versenyképesnek lennünk.”

A megoldást ő sem tartja egyszerűnek. „Nem hinném, hogy lenne itt varázslat. Nem arról szól ez, hogy pár nap alatt mit teszel, ez hosszú távú projekt. De ez még nem jelenti azt, hogy minden egyes pálya olyan lesz, mint a magyar. Jönnek még versenyek, ahol gyorsabbak lehetünk. A következő kettőn, Belgiumban és Olaszországban is vannak hosszú egyenesek, így jobban számít rajtuk a motorerő. Persze még ez sem jelenti azt, hogy ott mi leszünk a legversenyképesebbek.”

A Ferrari nem lépett előre, de Vettel javított

Vettelt arról is kérdezték, az évkezdésükhöz mérten hogyan értékeli a Ferrari jelenlegi helyzetét, hiszen miközben önmagukhoz viszonyítva talán fejlődtek, összességében mégis második csapatból léptek vissza harmadiknak a Red Bull fejlődésével, győzelmük pedig továbbra sincs. „Nos, Ausztráliában komoly hátrányunk volt, és még mindig le vagyunk maradva. Voltak lehetőségeink. Bizonyos körülményeknek köszönhetően nem nyertünk versenyt, de ez nem is igazán fontos, mert mindent egybevetve nem vagyunk elég versenyképesek, és a versenyeket sosem tudtuk igazán irányítani, hogy kikényszerítsük a győzelmet” – hangzott a négyszeres világbajnok válasza.

„Tudjuk, hogy hátrányban vagyunk, tudjuk, hogy az ilyen pályákon nem megy. Egyes pályák talán jobban fekszenek nekünk, de összességében muszáj fejlődnünk. De a csapat tisztában van ezzel, és dolgozunk a megoldáson. Ha viszont olyan egyszerű lenne, akkor bárki meg tudná csinálni.”

Az SF90-es amellett, hogy nem elég versenyképes, Vettelnek sem lett a kedvenc autója. Vezetési stílusa nem éppen illik a kis leoszorítóerős koncepcióhoz, és hogy mennyire meggyűlik vele a baja, azt az idei időmérős gyengélkedése is jelzi.

Ebből a szempontból viszont Vettel mégis érzékel némi fejlődést a korábbiakhoz képest. „Személy szerint úgy érzem, hatalmasat javultam, mert a futamok többségén egyáltalán nem éreztem otthonosan magam az autóban. De azt is érzem, hogy a második félévben lehetek jobb is. Sok mindenre figyelni kell. Az utóbbi pár hét, főleg Németország és Magyarország jobban alakult számomra, ami az autó vezethetőségét illeti. Erre lehet építkezni. Monza egy teljesen más pálya lesz, más csomaggal is megyünk. Ismerjük a gyenge pontjainkat, és azon leszünk, hogy megoldjuk őket” – összegzett a két héten belül második dobogós helyezését elérő német.

Forrás: M4Sport

 

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás