A Ferrarinál még mindig Vettelé az elsőbbség
Hiába Charles Leclerc egyre meggyőzőbb teljesítménye, a Ferrari kitart év eleji stratégiája mellett, így továbbra is Sebastian Vettel a kedvezményezett házon belül.
Év elején felkapott téma volt a csapatsorrend dilemmája a Ferrari kapcsán. Mattia Binotto már az idénykezdés előtt tisztázta, hogy kérdéses helyzetekben Sebastian Vettelé lesz az elsőbbség, és több csapatutasításukkal bizonyították, tartják is magukat e szemléletmódhoz. Charles Leclerc már korán kijelentette, összességében érthetőnek tartja csapata álláspontját, mégis azon lesz, hogy megfordítsa a házon belüli helyzetet.
A monacói az utóbbi versenyeken stabil formát mutatott, ráadásul Franciaország óta rendre jobbnak bizonyult Vettelnél. A gárda három eddigi pole-jából kettőt ő szerzett, és a Red Bull Ringen a futamgyőzelemért sem a négyszeres világbajnok küzdött, hanem ő (jóllehet ez azért Vettel szombati műszaki hibáján is múlt), és most Silverstone-ban is leiskolázta rutinos márkatársát az időmérő edzésen.
Silverstone-ban Binottónak szegezték a kérdést, változott-e már a Ferrari stratégiája, vagy továbbra is Vettel a kedvezményezettjük. „Az elsődleges, hogy a csapat a lehető legjobb eredményt érje el. Az ötven-ötven százalékos helyzetekben mindig az adott körülmények alapján mérlegelünk, és eszerint döntünk. Tény, hogy a bajnokságban Sebastian áll jobban a versenyzőink közül. Tehát ha szoros lesz, akkor továbbra is Vettelé az elsőbbség” – tette egyértelművé a szakember. Két versenyzőjüket 18 pont választja el egymástól.
Azt ugyanakkor Binotto is elismerte, hogy Leclerc jó úton halad, egyre jobb és érettebb versenyzővé kezd válni, megnehezítve kollégája dolgát. „Charles már bizonyította, hogy mennyire gyors. Bahreinben és Ausztriában is megszerezte a pole pozíciót, és mindkét versenyt meg is nyerhette volna. Meggyőződésem, hogy hamarosan érkezni fog az első győzelme, és nem is fogjuk gátolni ebben” – biztatta a monacóit.
„Egyre jobban beilleszkedik a csapatnál, egyre jobban ismeri a mérnökeit, egyre jobban dolgozik velük és a szerelőivel, szóval egyre jobban összecsiszolódnak. Év elején még minden új volt számára, ez a második F1-es szezonja, de a Ferrarinál kezelni kell a nagy nyomást is, és erős versenyzők vannak körülötte azonosan jó autóban. Szóval sok mindenhez alkalmazkodnia kellett, és úgy, hogy ezek ne tereljék el a figyelmét. Pár verseny után egyre komfortosabban érezte magát a csapatnál, a tempója és a teljesítménye egyre javult, és egyre jobban figyel arra, hogyan fejlődjön a hétvége folyamán, futamról futamra. Az időmérőit is jobban készíti elő, figyel a pálya változására, kezdi megszokni ezt, és egyre jobb eredményeket is ér el.”
Vettel boldog a csapatnál
Emellett Vettelről is beszélt, aki esetében egyre több pletykát hallani arról, hogy kiábrándultságában már az esetleges visszavonulását tervezi. Főnöke szerint jele sincs ilyesminek. „Szerintem Seb pillanatnyilag nagyon is boldog. Természetesen boldogabb lenne, ha futamokat nyerhetne és jobb autója lenne, de úgy érzem, még mindig versenyezni és győzni akar. A célja és álma, hogy a Ferrarival együtt nyerjen” – szögezte le.
A győzelem már a Ferrarira is nagyon ráférne – tavaly Austinban pezsgőzhettek legutóbb a dobogó tetején, Vettel pedig már lassan egy éve, a múlt nyári Belga Nagydíj óta várja a következő sikert. „A legutóbbi három versenyből kettőt megnyerhettünk volna, Kanadát és Ausztriát” – mondta ennek kapcsán Binotto. „Egyes pályák jobban fekszenek nekünk, mások kevésbé. A célunk, hogy minden pályatípuson győzelemre esélyessé váljunk.”
Ehhez mindenekelőtt leszorítóerőt kéne találniuk, hogy tudják tartani a lépést a kanyarokban a Mercedesszel és a Red Bull-lal, valamint jól bánjanak a gumikkal. A csapat Franciaország óta folytatja a fejlesztőmunkát aerodinamikai fronton, és továbbra is keresi a helyes megoldásokat. „Franciaországban bevetettünk egy új padlólemezt, ami nem vált be. Más elemek, például az első és hátsó szárnyak viszont az autón maradtak. Ausztriában próbáltuk megtalálni az okát, miért nem működött a padlólemez, és az újabb teszt válaszokat hozott. Most ugyanezt a padlólemezt használjuk. De ez csak egy része a fejlesztési csomagunknak, és a fejlesztés folyamatos” – vázolta helyzetüket Binotto, kiemelve, a javulás igenis érzékelhető, még ha formájukat még mindig a pályák karaktere határozza is meg.
Forrás: M4Sport