Vettel: Az nem normális, hogy a Q1-ben vagyok a leggyorsabb

Nincs magyarázata Sebastian Vettelnek az idei talán leghaloványabb időmérős teljesítményére. De biztosra veszi, hogy a vasárnapi Brit Nagydíjon már rendben lesz.

„Nem is tudom. Egyszerűen nem akart jönni. Szenvedtem a hátuljával. Valójában jobban, mint az elejével” – mondta Sebastian Vettel csapatának a rádión a Brit Nagydíj időmérő edzésének leintése után. E mondatok mindent elmondtak az azt megelőző egy órájáról. Már önmagában az is furcsa volt, hogy az általában az orrát toló autójának ezúttal nem a kevésbé tapadó elejével, hanem a hátuljával gyűlt meg a baja, de nem ez volt az egyetlen furcsa jelenség a kvalifikációján.

Az előjelek már a Q2-ben baljósak voltak, melyre a három élcsapat hat versenyzője közül egyedüliként a lágy keveréken futott ki, és még azon is lassabb volt a közepes gumit használóknál. Végül aztán csapattársa, Charles Leclerc is kereket cserélt, ám azonos típuson is közel fél másodperc választotta el őket egymástól.

A Q3 sem alakult sokkal jobban. Vettel ugyan tudott javítani 3 tizedet, ám csapattársától ekkor már bő 6 tizeddel maradt el, s még azt is le kellett nyelnie, hogy mindkét Red Bull elé furakodott. A négyszeres világbajnok ezzel zsinórban harmadik alkalommal szenvedett vereséget házon belül, harmadszor szorult ki az első ötből. És közben meg azon is agyalhatott, hogyhogy nem volt szinte különbség a legjobb közepes gumis (Q1) és a legjobb lágy gumis (Q3) köre között…

„Nos, volt már ennél rosszabb edzésem is…” – jegyezte meg szarkasztikusan, amikor a leintés után fölvetették, bizonyára szeretné mielőbb elfelejteni ezt az időmérőt. „Nem is tudom. Nyilván nem volt meg a tempóm. Általában teljesen megszokott, hogy a Q1-től a Q3-ig folyamatosan gyorsulsz, de ez most nem történt meg. Azt hiszem, a Q1-ben gyorsabb voltam, mint a Q3-ban.”

Ez szó szerint nem igaz, hiszen az első edzésrészben 0,111 másodperccel lassabb volt, mint az utolsó körén. Ugyanakkor figyelembe véve a pálya javulását, valamint hogy a motort általában a Q3-ban járatják csúcsra, és a Q1-ben a papíron lassabb gumit használta, érthető, mire célzott a német. „Egy kissé furcsa volt. Nem éreztem az autót. És egyszerűen nem jött a kör” – tette hozzá.

Vettelnek bizonyára az sem esett jól, hogy Leclerc sorozatban harmadik időmérőjükön volt lépéselőnyben – ezúttal ráadásul nem kevéssel. Megerősítette, az adatokból látja a különbségeket, ám ez most számára kevés volt a megoldáshoz. „Jó munkát végzett. Nekem viszont nincs igazán válaszom. A lemaradásom egészen eloszlott a pályán, mindenütt nyert velem szemben. Egyszerűen ezen a délutánon nem volt meg az érzés. Márpedig ezen a pályán különösen fontos az érzés ahhoz, hogy a pálya egyik oldaláról a másikra dobáld az autódat. Kell az önbizalom.”

Tekintve, hogy a versenyig már csak minimális változtatások megengedettek, ez sok jót nem vetít előre a versenyre. Vettel ennek ellenére teljesen biztos abban, hogy a futamon sokkal jobb helyzetben lesz. „Nem aggódom, mert a verseny sosem jelentett problémát. Nyilván szeretnék előrébbről indulni, de a versenyeim mindig rendben voltak. A Mercedesek eléggé gyorsak lesznek, de a versenytempóm rendben volt nagyjából egész évben. Meglátjuk, hogy alakul. Szerintem szoros csata várható köztünk és a két Red Bull között.”

Az osztrák csapat versenyzőivel szemben némi előny Vettelék számára, hogy eggyel puhább gumin, a lágyon rajtolnak. A 4. rajthelyet megszerző Max Verstappennel viszont sosem könnyű a csata, és Vettelnek vannak erről kevésbé szép emlékei is… „Nos, most ketten vannak ott, de egy unalmas is lenne! Ami Maxot illeti, meglátjuk. Egy kicsit már lehiggadt. Nem vagyok boldog ma, de már várom a holnapi versenyt” – összegzett.

Vettel gyengélkedésére egyelőre a csapat sem tud magyarázatot. „Sebastian kevésbé érezte jól magát az autóban, mint Charles. Ki kell elemeznünk az adatokat, hogy rájöjjünk, mitől volt ez. Egyértelmű, hogy nem ment neki olyan jól, mint Charles-nak. Biztos vagyok benne, hogy képes lett volna ennél többre is ma, de most meg kell vizsgálnunk az adatokat” – fogalmazott Mattia Binotto csapatfőnök.

Forrás: M4Sport

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás