Alaposan megújulhat a Ferrari autója Ausztriáig
Teljes ráncfelvarráson esik át a Ferrari 2020-as versenyautója olasz források szerint. A motor jelentősen erősebbé válik a tesztekhez képest, és szemmel látható különbségre is bukkanhatunk majd Ausztriában.
Miközben ezen a héten már több brit istálló is újra megnyitotta gyárát, a Ferrarinak már korábban lejárt a kötelező gyárleállása. Noha a munkavégzés erősen korlátozott ebben az időszakban, az élet nem állt le teljesen Maranellóban. A Gazzetta dello Sport értesülései szerint olyannyira nem, hogy mind motorfronton, mind aerodinamikai téren jelentős fejlesztésekkel rukkolhat elő a vörös csapat a július 5-i rajtoló Osztrák Nagydíjig.
Az olasz lap úgy tudja, mindenekelőtt a téli teszteken problémát jelentő, az FIA téli vizsgálódásai után kényszerből újratervezett erőforrást újítják meg. A Barcelonában még teljesítményhiányos, a tavalyinál gyengébbnek nevezett motorjuk többek között új hengerfejeket kap, strapabíróbbá válik, ami összességében a lap szerint akár 20-30 lóerős előrelépést is jelenthet majd. A mérnökök ezzel nagyjából vissza is nyerték azt a teljesítményt, amit a motortrükközésük betiltása miatt elveszítettek 2019 óta. Az új motorhoz emellett új szoftverekkel hatékonyabbá tett ERS társul majd.
A Ferrarinak a beszámoló szerint Barcelonában a motor mellett a váltójával is akadtak problémák. Úgy tudni, az erőátviteli eszközük elhajlott a nagy terheléstől, ami a váltót, de más elemeket is károsított. Ez a probléma állítólag egy radikális kialakítású, kicsi, könnyű és az autó hátuljának aerodinamikáját hatékonyabbá tevő váltó miatt lépett föl. A Motorsport szerint az elhajlás a hátsó felfüggesztést is tönkretette, alulkormányozottá tette az autót, de időközben sikerült orvosolni a gondokat, így azok visszatérésétől már nem kell tartani, miközben a módosítás nem járt a tömeg jelentős növekedésével és aerodinamikai kompromisszumokkal.
A harmadik terület, amely új lehet az SF1000-esen a téli tesztekhez és Ausztráliához viszonyítva, az orrkúp lehet. A Ferrari évek óta egy szélesebb, nyúlványos kialakítást használ a modelljein, ám ez a koncepció 2020-ban kissé idejét múltnak kezdett tűnni, hiszen számos csapat, köztük a McLaren és a Renault is a Mercedes irányára váltott, és egy rendkívül karcsú kialakítás mellett tette le a voksát az új szezon előtt. Giorgio Piola technikai szakíró szerint a Ferraritól ennyire drasztikus váltásra nem számíthatunk, de az orr kialakítása észrevehetően változni fog Spielbergig. Az a szakember szerint leginkább a Red Bull karcsúbb, de a Mercedeséhez képest nem annyira extrém megoldására fog hajazni. A lekarcsúsítása és kompaktabbá tétele az autó aerodinamikájára és a teszteken túl nagy légellenállására is hatással lesz.
Hogy mindez mennyit javít a Ferrari helyzetén a márciusi pillanatképhez viszonyítva, az persze nemcsak azon múlik, az olaszok mérnökei mennyire gondolkodtak jól: a Ferrari mellett vélhetően az ellenfelek is törekedtek a fejlesztésre.
Forrás: M4Sport