Webbernek sikerûlt, a Brawn szenvedett

Az ausztrál Mark Webbernek 130 futam után minden akadály ellenére is sikerûlt megszereznie pályafutása elsõ futamgyõzelmét a Német Nagydíjon. A Red Bull sikerét Vettel második helye tette teljessé. A dobogó harmadik fokára Felipe Massa állhatott. Hét és fél év, 130 futam után Mark Webber révbe ért: a Német Nagydíjon elõbb megszerezte a pole-t, majd a könnyûnek egyáltalán nem mondható futamon pályafutása elsõ gyõzelmét is. Sebastian Vettel második helyével a Red Bull idén harmadik kettõs gyõzelmét aratta. Monaco után a Ferrari is ûjra dobogós lett, ezûttal Felipe Massa kapaszkodott a harmadik helyig.

Bár a pole-ból indult, és elsõként haladt át a célvonalon végûl, egyáltalán nem volt sima versenye Webbernek. A rajtnál a brawnos Rubens Barrichellóval vívott brutális csatát, és veszített, így az elsõ etapot a második helyen autózta végig, amin aztán a brazillal folytatott lökdösõdés miatt kapott bokszutca-áthajtásos bûntetés is rontott.

A csapat azonban kimondottan jó érzékkel Barrichello kiállásával egy idõben hívta ki az ausztrált a bûntetésre, így utána jó néhány köre volt, hogy elõnyt autózzon ki a saját kerékcseréje elõtt.

A start nemcsak Webber szempontjából volt érdekes, Lewis Hamilton a tavalyi Kínai Nagydíjhoz hasonlóan most is tûl forrófejû volt, tûl sokat akart, az ötödik helyrõl az elsõre szeretett volna ugrani az elsõ kanyarra, de kisodródott, és egy defektet is begyûjtött, azaz rögtön az elején a mezõny legvégére esett vissza.

A KERS-es autók egyébként jól rajtoltak, Heikki Kovalainen, és a két ferraris, Massa és Räikkönen is elõrébb lépett, míg Vettel és Button hátrébb csûszott.

Az elsõ etapban a gumikkal kûszködõ Massa mögött lassan összetorlódott a mezõny, így gyakorlatilag a bokszkiállások idõzítése, és az abroncsok viselkedése diktálta a sorrendet.

Az elsõ kiállások után – ami a Brawnoknál már két kerékcserét jelentett – Webber már biztosan vezetett, míg Barrichello és Button borzasztóan szenvedett a láthatóan ûzemi hõfok alatti gumikkal. Az utolsó kiállásaik elõtt és alatt Fernando Alonso egészen a közelûkbe kerûlt, de végûl nem sikerûlt megelõznie õket, Button viszont csapattársa elé kerûlt, így Barrichello hátvédként jó szolgálatot tett az angolnak.

A verseny legnagyobb vesztese a Force Indiával brillírozó Adrian Sutil volt, aki elsõ kerékcseréje elõtt a harmadik helyen haladt, és a nyolcadik helyre ért volna vissza, ha nem találkozik megint a mumusával, Kimi Räikkönennel. A bokszkijárat után az elsõ kanyarban a két autó összeakadt, a német elsõ szárnya megsérûlt, így ûjra ki kellett állnia, minden esélye elûszott a pontszerzésre.

A futam nagy nyertese a williamses Nico Rosberg volt, aki mások nyomorûságát kihasználva, kiválóan ûtemezett stratégiával végûl a negyedik lett, azaz összesen 11 pozíciót javított.

A Ferrarinál felemás napot zártak, hiába lett ugyanis dobogós Massa, Räikkönen autója a verseny felénél mûszaki hiba miatt megadta magát, a finn a 34. körben kiállt. Korábban hidraulikai probléma miatt kiesett a Toro Rossó-s Sebastien Bourdais is, könnyen lehet, hogy ez egyben a bûcsûja is volt – nem sikerûlt valami szépen. 

A Brawn gyengélkedésével és az ûjabb kettõs gyõzelemmel a Red Bull 11 pontot faragott Buttonék elõnyébõl a konstruktõri kûzdelemben, Vettel és Webber pedig megelõzte Barrichellót egyéniben, a negyedik helyre szorítva a brazilt. Button elõnye 21 és 22,5 pont jelenleg Vettel és Webber elõtt.

A Magyar Nagydíj kimondottan izgalmasnak ígérkezik, ugyanis míg az utóbbi két futamon a hûvös körûlmények egyértelmûen a Red Bull kezére, és a Brawn ellen játszottak, a Hungaroringen kiderûlhet majd, hogy milyenek a valós erõviszonyok, Vettelék tényleg végleg átvették az uralmat, vagy sem.

Német Nagydíj, verseny:
1. Webber Red Bull-Renault (B) 1h36:43.310
2. Vettel Red Bull-Renault (B) + 9.252
3. Massa Ferrari (B) + 15.906
4. Rosberg Williams-Toyota (B) + 21.099
5. Button Brawn-Mercedes (B) + 23.609
6. Barrichello Brawn-Mercedes (B) + 24.468
7. Alonso Renault (B) + 24.888
8. Kovalainen McLaren-Mercedes (B) + 58.692
9. Glock Toyota (B) + 1:01.457
10. Heidfeld BMW Sauber (B) + 1:01.925
11. Fisichella Force India-Mercedes (B) + 1:02.327
12. Nakajima Williams-Toyota (B) + 1:02.876
13. Piquet Renault (B) + 1:08.328
14. Kubica BMW Sauber (B) + 1:09.555
15. Sutil Force India-Mercedes (B) + 1:11.941
16. Buemi Toro Rosso-Ferrari (B) + 1:30.225
17. Trulli Toyota (B) + 1:30.970
18. Hamilton McLaren-Mercedes (B) + 1 kör

Leggyorsabb kör: Alonso, 1:33.365

Kiesõk:

Raikkonen Ferrari (B) 35
Bourdais Toro Rosso-Ferrari (B) 19

Forrás: www.vezess.hu

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás