Webberé a pole pozíció

Mark Webber ez évi harmadik pole pozícióját szerezte meg a Nürburgringen, gondoskodva a Red Bull hibátlan 2011-es statisztikájáról. Az ausztrál az erején felül teljesítő Lewis Hamiltont (McLaren), valamint a kocsijával elégedetlen Vettelt verte az időmérőn. A Ferrarinak nem sikerült a villantás.

Mark Webber ez évi harmadik pole pozícióját szerezte meg a Nürburgringen, gondoskodva a Red Bull Racing hibátlan 2011-es statisztikájáról. Az ausztrál tökéletes körrel utasította maga mögé az erején felül teljesítő Lewis Hamiltont (McLaren), valamint az alulkormányzottsággal küszködő Sebastian Vettelt.

A Ferrarinak ezúttal a 4. (Alonso) és 5. (Massa) rajtrács jutott, míg a gyorsabbik mercedeses, Nico Rosberg a hatodik helyről rajtolhat vasárnap.

Az időmérő edzés első szakaszának első háromnegyedében a szokásos tapogatózást láthattuk. A két Sauber (Sergio Perez és Kobajasi Kamui), valamint a renault-s Vitalij Petrov csak az utolsó hat percben jött ki a pályára, rögtön a lágy gumikkal. Felipe Massa is kénytelen volt elhasználni egy szett lágy gumit, hasonlóan Nico Rosberghez, aki a kiesés elkerülése végett váltott a sárga jelölésű abroncsokra.

Massa 1:31.826-os idővel az élre ugrott, ami a Q1 végéig a legjobb eredmény maradt. A brazil mögött meglepetésre Adrian Sutil (Force India), Nick Heidfeld (Lotus Renault GP), Michael Schumacher (Mercedes), Paul di Resta (Force India) és Nico Rosberg (Mercedes) végzett.

A pole pozíció várományosai közül Fernando Alonso (Ferrari) a 7., Lewis Hamilton (McLaren) a 8., Sebastian Vettel (Red Bull) a 9., Mark Webber (Red Bull) a 11., Jenson Button (McLaren) pedig a 13. helyen zárta az időmérő első etapját.

Tizenhetedik helyen, utolsóként a williamses Rubens Barrichello jutott tovább a Q2-be.

Kobajasi a végén már nem tudott kijönni a bokszból, így nem tudott javítani a 18. idején. A japánon kívül Heikki Kovalainen és Karun Chandhok (Team Lotus), az utolsó nekifutásra a 20. helyre javító Timo Glock és Jerome D’Ambrosio (Virgin), valamint a két HRT-Cosworth (Liuzzi és Ricciardo) esett ki az edzés első körében.

Érdekes, hogy a második F1-es futamára készülődő ausztrál mindössze 25 ezreddel maradt el a ritunos Liuzzitól. Ricciardo mégis a 23. rajthelyről vághat majd neki a versenynek, Liuzzi ugyanis öt rajthelyes büntetést kapott váltócsere miatt.

18. Kobajasi (Sauber-Ferrari) 1:33.786
19. Kovalainen (Lotus-Renault) 1:34.599
20. Glock (Virgin-Cosworth) 1:36.400
21. Chandhok (Lotus-Renault) 1:36.422
22. D’Ambrosio (Virgin-Cosworth) 1:36.641
23. Liuzzi (HRT-Cosworth) 1:37.011
24. Ricciardo (HRT-Cosworth) 1:37.036

A Q2-ben Sergio Perez és Felipe Massa döngetett ki elsőnek a pályára, a brazil ugyanazon a garnitúra gumin, amivel a Q1-et befejezte. Massa 1:31.792-es köre azonban csak pillanatokig vezette a listát, Alonso ugyanis 1:31.150-nel ezen is túltett. Ez is tiszavirág-életűnek bizonyult, Lewis Hamilton ugyanis a 10. percben 1:30.998-at futott. Az angol különösen az első szektorban futott erős részidőt, amivel a szintén lágy gumikon rohamozó Sebastian Vettel sem tudott mit kezdeni (1:31.017), másodiknak jött be.

Fernando Alonso megpróbált azonnal válaszolni a mclarenes eredményére, de a Mercedes Arénánál elfékezte magát és kifutott a pályáról az első kanyarban. Mark Webber közben két kört futott az első garnitúra lágy gumiján, a második körével (1:31.311) negyedik helyen landolt.

Négy perccel a Q2 vége előtt már csak a williames Pastor Maldonadónak nem volt mért ideje, de 1:32.635-tel kapásrból a kilencedik helyre ugrott. Csapattársa, Barrichello csak annyit tudott faragni az eredményén, hogy a Toro Rossó-s Buemi elé kerüljön, a 13. helyre.

A Mercedes eddigi szereplése alapján minimális elvárás volt, hogy mindkét autóval bejussanak a legjobb tízbe. Ez Rosbergnek már a Q2 közepén sikerült, Schumacher viszont csak az utolsó percben jött fel nyolcadiknak. Adrian Sutil azonban robbantott a végén és felugrott hetediknek, így mindkét Mercedesnek a végéig izgulnia kellett.

Nick Heidfeld utolsó körében egy 10. időt autózott, majd a másik Renault-t val nagyot villantó Vitalij Petrov miatt (aki 1:31.985-öt futott) ismét Schumacher sodródott a kiesés szélére.

Hamilton ideje érintetlen maradt, mögötte Vettel (1:31.017), Alonso (1:31.150), Webber (1:31.311) és Nico Rosberg (1:31.343) zárta a Q2-t. A kiesők:

11. Heidfeld (Lotus Renault GP) 1:32.215
12. Di Resta (Force India-Mercedes) 1:32.560
13. Maldonado (Williams-Cosworth) 1:32.635
14. Barrichello (Williams-Cosworth) 1:33.043
15. Perez (Sauber-Ferrari) 1:33.176
16. Buemi (Toro Rosso-Ferrari) 1:33.546
17. Alguersuari (Toro Rosso-Ferrari) 1:33.698

A döntő szakaszra Fernando alonso jött ki elsőként, és erős, 1:30.866-os körrel nyitott. Hamilton 1:30.725-tel rögtön átvette a vezetést, amit Mark Webber játszi könnyedséggel javított 1:30.251-re, visszarepítve a Red Bullt a lista élére.

Az ausztrál nyomában érkező Sebastian Vettelnek nem sikerült túlszárnyalnia Webber idejét, de 1:30.352-es ideje négytizeddel gyorsabb volt Hamilton legjobbjánál, a világbajnok simán bejött másodiknak.

Az alvázrávezetéses kipufogó visszaállítása után a Red Bull visszaszerezte régi fölényét a kvalifikáción. A csapat magabiztosságát mutatta, hogy mindkét autóval visszavonultak a garázsba, ahogy annak idején Isztambulban és Barcelonában is tették.

A Mercedes, valamint Sutil a Force Indiával csak egy gyorskört vállalt be a Q3-ban, hogy egy szett friss gumit megspóroljanak a versenyre.

Webber a végén még odapörkölt egy 1:30.079-et, amire Hamilton egy frenetikus (és teljesen váratlan) 1:30.134-gyel válaszolt a mcLarennel, megizzasztva a Red Bull monitornál figyelő szerelőit. Vettel a végén szintén javított egytizedet az idején (1:30.216), ám ez csak a harmadik rajthelyre volt elegendő a hazai nagydíján.

Alonso lett a negyedik, Massa az ötödik, de a Ferrari (szokás szerint) a jobb versenytempóban reménykedhet. Rosberg visszavágott Schumachernek a pénteki vereségért (Nico a 6. helyről rajtolhat), megelőzve Buttont, Sutilt, Petrovot és Schumachert.

Német Nagydíj: Időmérő végeredménye:

Hely Versenyző Csapat Idő Körök
Q3
1 Mark Webber Red Bull 1’30.079 18
2 Lewis Hamilton McLaren 1’30.134 15
3 Sebastian Vettel Red Bull 1’30.216 16
4 Fernando Alonso Ferrari 1’30.442 16
5 Felipe Massa Ferrari 1’30.910 19
6 Nico Rosberg Mercedes-Benz 1’31.263 22
7 Jenson Button McLaren 1’31.288 14
8 Adrian Sutil Force India 1’32.010 18
9 Vitaly Petrov Renault 1’32.187 16
10 Michael Schumacher Mercedes-Benz 1’32.482 18
Q2
11 Nick Heidfeld Renault 1’32.215 16
12 Paul di Resta Force India 1’32.560 15
13 Pastor Maldonado Williams 1’32.635 13
14 Rubens Barrichello Williams 1’33.043 18
15 Sergio Perez Sauber 1’33.176 14
16 Sébastien Buemi Toro Rosso 1’33.546 11
17 Jaime Alguersuari Toro Rosso 1’33.698 11
Q1
18 Kamui Kobayashi Sauber 1’33.786 5
19 Heikki Kovalainen Lotus 1’35.599 9
20 Timo Glock Virgin 1’36.400 12
21 Karun Chandhok Lotus 1’36-422 11
22 Jérôme d’Ambrosio Virgin 1’36.641 12
23 Tonio Liuzzi HRT 1’37.011 11
24 Daniel Ricciardo HRT 1’37.036 11

Forrás: www.vezess.hu

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás