Webber nyert!Alonso 2. Massa 4.
A három teszt és a szombati idõmérõ edzés után egyértelmû volt a helyzet, Sebastian Vettelt kell legyõzni a Hungaroringen, õ számított a 25. Formula-1-es Magyar Nagydíj elsõ számú esélyesének. A német klasszis új pályacsúccsal nyerte a rajtsorrendrõl döntõ kvalifikációt, de a futamon hibázott, áthajtásos büntetést kapott a safety car-idõszak végén. Így csapattársa, Mark Webber diadalmaskodott a Hungaroringen Fernando Alonso és Vettel elõtt. Így összetettben Webber került az élre, mivel az eddigi éllovas Lewis Hamilton kiesett, míg a címvédõ Jenson Button csak a nyolcadik lett. Két komoly baleset is történt: Nico Rosberg autójáról a boxkiállás után leesett a jobb hátsó kerék, míg Adrian Sutil a boxban ütközött a Renault figyelmetlensége miatt elé hajtó Robert Kubicának. A három teszt és a szombati idõmérõ edzés után egyértelmû volt a helyzet, Sebastian Vettelt kell legyõzni a Hungaroringen, õ számított a 25. Formula-1-es Magyar Nagydíj elsõ számú esélyesének. A német klasszis új pályacsúccsal nyerte a rajtsorrendrõl döntõ kvalifikációt, de a futamon hibázott, áthajtásos büntetést kapott a safety car-idõszak végén. Így csapattársa, Mark Webber diadalmaskodott a Hungaroringen Fernando Alonso és Vettel elõtt. Így összetettben Webber került az élre, mivel az eddigi éllovas Lewis Hamilton kiesett, míg a címvédõ Jenson Button csak a nyolcadik lett. Két komoly baleset is történt: Nico Rosberg autójáról a boxkiállás után leesett a jobb hátsó kerék, míg Adrian Sutil a boxban ütközött a Renault figyelmetlensége miatt elé hajtó Robert Kubicának.
Grand Prix Hungaroring
Pilóta | Csapat | Idõ | Hátrány | # | |||||
1. |
![]() |
Mark Webber | Red Bull Racing | 1ó41:05.571 | 1:22.651 | 70 | |||
2. |
![]() |
Fernando Alonso | Ferrari | + 17.821 | 0:00.000 | 70 | |||
3. |
![]() |
Sebastian Vettel | Red Bull Racing | + 19.252 | 1:22.362 | 70 | |||
4. |
![]() |
Felipe Massa | Ferrari | + 27.474 | 0:00.000 | 70 | |||
5. |
![]() |
Vitaly Petrov | Renault | + 1:13.100 | 0:00.000 | 70 | |||
6. |
![]() |
Nico Hulkenberg | Williams | + 1:16.700 | 0:00.000 | 70 | |||
7. |
![]() |
Pedro de la Rosa | Sauber | + 1 kör | 0:00.000 | 69 | |||
8. |
![]() |
Jenson Button | McLaren | + 1 kör | 0:00.000 | 69 | |||
9. |
![]() |
Kamui Kobayashi | Sauber | + 1 kör | 0:00.000 | 69 | |||
10. |
![]() |
Rubens Barrichello | Williams | + 1 kör | 0:00.000 | 69 | |||
11. |
![]() |
Michael Schumacher | Mercedes GP | + 1 kör | 0:00.000 | 69 | |||
12. |
![]() |
Sébastien Buemi | Toro Rosso | + 1 kör | 0:00.000 | 69 | |||
13. |
![]() |
Vitantonio Liuzzi | Force India | + 1 kör | 0:00.000 | 69 | |||
14. |
![]() |
Heikki Kovalainen | Lotus F1 | + 3 kör | 0:00.000 | 67 | |||
15. |
![]() |
Jarno Trulli | Lotus F1 | + 3 kör | 0:00.000 | 67 | |||
16. |
![]() |
Timo Glock | Virgin Racing | + 3 kör | 0:00.000 | 67 | |||
17. |
![]() |
Bruno Senna | HRT F1 Team | + 3 kör | 0:00.000 | 67 | |||
18. |
![]() |
Lucas Di Grassi | Virgin Racing | + 4 kör | 0:00.000 | 66 | |||
19. |
![]() |
Sakon Yamamoto | HRT F1 Team | + 4 kör | 0:00.000 | 66 | |||
Kiesett | |||||||||
20. |
![]() |
Lewis Hamilton | McLaren | —- | 0:00.000 | 23 | |||
21. |
![]() |
Robert Kubica | Renault | —- | 0:00.000 | 23 | |||
22. |
![]() |
Nico Rosberg | Mercedes GP | —- | 0:00.000 | 15 | |||
23. |
![]() |
Adrian Sutil | Force India | —- | 0:00.000 | 15 | |||
24. |
![]() |
Jaime Alguersuari | Toro Rosso | —- | 0:00.000 | 1 |
Fernando Alonso
Mondhatjuk, hogy szerencsés volt ez a második hely. Valahol ajándék, de nem mondanám azt, hogy érdemtelenül végeztünk ott, ahol. A csapat nagyon jól dolgozott, és a hátrány ellenére egy pillanatra sem adtuk fel. Küzdöttünk, mert tudtuk, hogy ez egy nagyon hosszú verseny lesz. Az is volt, és sok minden történt.
A rajtot sikerült jól elkapnom, és Mark-ot (Webber) meg is elõztem. Az elsõ helyet már nem sikerült megszereznem. Ezt követõen csak arra koncentráltam, hogy közel tudjak kerülni Sebastian-hoz (Vettel). Nem sikerült, de csak nyomtam, és nyomtam. Nagyon stresszes volt ez az idõszak a versenyen, koncentrálnom kellett.
Gyorsan kellett kereket cserélnünk. Gyakorlatilag az utolsó kanyarban döntöttünk a bokszkiállásról. Megpróbáltunk nem hibázni. A szuper-lágy gumik talán nem voltak túl lágyak, mert Mark nagyon gyors volt. A sebességünk nem volt megfelelõ, és 40 kört kellett így versenyeznünk.
Folytatjuk a munkát, de tudjuk, ha még 5, vagy 6 ilyen ajándék második helyet kapunk, az sem lesz elég.
World Drivers’ Championship
Driver | Points | ||||||||||||||||||||
BRN![]() |
AUS![]() |
MAS![]() |
CHN![]() |
ESP![]() |
MON![]() |
TUR![]() |
CAN![]() |
EUR![]() |
GBR![]() |
GER![]() |
HUN![]() |
BEL![]() |
ITA![]() |
SIN![]() |
JPN![]() |
KOR![]() |
BRA![]() |
ABU![]() |
|||
1. |
Mark Webber
![]() |
4 | 2 | 18 | 4 | 25 | 25 | 15 | 10 | — | 25 | 8 | 25 | 161 | |||||||
2. |
Lewis Hamilton
![]() |
15 | 8 | 8 | 18 | — | 10 | 25 | 25 | 18 | 18 | 12 | — | 157 | |||||||
3. |
Sebastian Vettel
![]() |
12 | — | 25 | 8 | 15 | 18 | — | 12 | 25 | 6 | 15 | 15 | 151 | |||||||
4. |
Jenson Button
![]() |
6 | 25 | 4 | 25 | 10 | — | 18 | 18 | 15 | 12 | 10 | 4 | 147 | |||||||
5. |
Fernando Alonso
![]() |
25 | 12 | — | 12 | 18 | 8 | 4 | 15 | 4 | — | 25 | 18 | 141 | |||||||
6. |
Felipe Massa
![]() |
18 | 15 | 6 | 2 | 8 | 12 | 6 | — | — | — | 18 | 12 | 97 | |||||||
7. |
Nico Rosberg
![]() |
10 | 10 | 15 | 15 | — | 6 | 10 | 8 | 1 | 15 | 4 | — | 94 | |||||||
8. |
Robert Kubica
![]() |
— | 18 | 12 | 10 | 4 | 15 | 8 | 6 | 10 | — | 6 | — | 89 | |||||||
9. |
Michael Schumacher
![]() |
8 | 1 | — | 1 | 12 | — | 12 | — | — | 2 | 2 | — | 38 | |||||||
10. |
Adrian Sutil
![]() |
— | — | 10 | — | 6 | 4 | 2 | 1 | 8 | 4 | — | — | 35 | |||||||
11. |
Rubens Barrichello
![]() |
1 | 4 | — | — | 2 | — | — | — | 12 | 10 |
A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát. |