Webber gyõzött, Button bajnok lett!

A fordulatos Brazil Nagydíjat a Red Bull-os Mark Webber nyerte, Jenson Buttonnak pedig minden összejött, és egy futammal a vége elõtt elvitte a 2009-es bajnoki címet. A Brawn GP elvitte a konstruktõri trófeát is. Az esõ ugyan elmaradt, de a Brazil Nagydíjon így sem volt hiány izgalmakban. A versenyt Mark Webber nyerte, aki pályafutása második és a Red Bull ötödik futamgyõzelmét aratta, de a fõszereplõ természetesen Jenson Button volt, aki az ötödik helyezésével bebiztosította a bajnoki címet. A dobogóra Webber mellett a BMW-s Robert Kubica és a mclarenes Lewis Hamilton állhatott.

A verseny rajtja és elsõ köre hemzsegett az incidensektõl. Barrichello simán elment, de Kimi Räikkönen nagyot rajtolt, a Senna-S utáni egyenesben megpróbálta megelõzni Webbert, de az ausztrál kiszorította, és a finn elsõ szárnya is leszakadt. Hátrébb Heikki Kovalainen pörgött meg, Giancarlo Fisichella hajszállal kerülte csak el.

Rögtön az elsõ körben búcsúzott még Adrian Sutil, Jarno Trulli és Fernando Alonso is. Az olasz veterán a Force Indiá-s németet próbálta elõzni, de Sutil bezárt, Trulli pedig beleszaladt. A két autó a pálya két szélén rohant ki, Trulli a betonfalon húzta végig a Toyotát, míg Sutil nagy sebességgel keresztbe visszament az aszfaltra, nem sokon múlott, hogy telibe találja Alonsót. Az eset után Trulli látványosan veszekedett a pálya szélén a némettel.

Természetesen azonnal beküldték a biztonsági autót, de az izgalmaknak még nem volt vége. Kovalainen és Räikkönen – aki defektet is kapott – is kiment a bokszba, be a mclarenes korán indult vissza, és ahogy két éve Christijan Albers, tavaly pedig Felipe Massa, õ is leszakította a tankolócsövet. Az üzemanyag beterítette a bokszutcában közvetlenül mögötte haladó Räikkönent és be is lobbant, de szerencsére pár másodperc alatt kialudt a tûz.

Kovalainen a Brawn boksza elõtt állt félre, ahol a rivális csapat szerelõi le is szedték róla a csövet, így rögtön folytathatta a versenyt.

A safety car négy kör után állt ki, az újrarajtolásnál Robert Kubica megelõzte Nico Rosberget, így a harmadik helyre ugrott. Rosberg késõbb mûszaki hiba miatt végleg kiállt. Button is komoly offenzívába kezdett és elõbb a renault-s Romain Grosjeant, majd a williamses Kazuki Nakajimát is megelõzte, elakadt azonban a Toyota újoncán, Kamui Kobayashin, akivel hosszú körökön keresztül hiába vívott.

A japán mellett végül reklamálással ment el, miután rádión beszólt, hogy Kobayashi a kelleténél többet cikázik elõtte, a toyotás pedig nem sokkal késõbb elengedte. Az angol az elõle kiesõ négy pilótával és a három elõzéssel a hatodik helyig kapaszkodott a tizennegyedikrõl.

A pole-ból induló Rubens Barrichellót utolérte a végzete, a hazai versenyén rajta ülõ átok most is dolgozott. A könnyûre tankolt autóval sem tudott elégséges elõnyt kiautózni, így a kiállások után Webber és Kubica is elé került. A verseny végére Lewis Hamilton a harmadik helyet is elvette tõle, majd a következõ körben defektet is kapott, így csak a nyolcadik helyre ért vissza.

Button elképesztõ, 9 helyes elõrelépése mellett ki kell emelni Hamiltont is, aki a 18. rajtkockából kezdett. A mclarenes a biztonsági autós szakasz alatt letudta a kötelezõ lágy gumis etapot, és utána végig a számára kedvezõbb keményeken hajtott, a megváltoztatott stratégiája tökéletesen mûködött, végig a legjobb helyen volt. ? 15 helyet lépett elõre.

Sebastian Vettel, aki közvetlenül Button mögül kezdett, szintén hatalmasat autózott, hiszen a 15. rajthelyrõl kapaszkodott a 4. pozícióba.

Minden dicséretet megérdemel a Toro Rossó-s Sebastien Buemi, aki végig fegyelmezetten versenyzett, és a hetedik helyen hozta be a kiscsapat autóját, de a már említett Kobayashi is kitett magáért, még ha idõnként hevesebb is volt a kelleténél.

Button ötödik helyével eldõlt a 2009-es bajnokság, ugyanis az angol 89 ponttal fejezte be a futamot, míg a két üldözõ, Barrichello és Vettel 10 ponton kívülre került, azaz a két hét múlva következõ szezonzárón már matematikailag sem tudnák behozni õt. A Brazil Nagydíjon a Felipe Massa által lengetett kockás zászló a konstruktõri küzdelem végét is jelentette, a Brawn GP elsõ F1-es évében megnyerte a címet.

Az év utolsó futamát két hét múlva az új helyszínen, Abu Dzabiban rendezik.

Brazil Nagydíj, verseny:
1. Webber Red Bull-Renault (B) 1h32:23.081
2. Kubica BMW Sauber (B) + 7.626
3. Hamilton McLaren-Mercedes (B) + 18.944
4. Vettel Red Bull-Renault (B) + 19.652
5. Button Brawn-Mercedes (B) + 29.005
6. Raikkonen Ferrari (B) + 33.340
7. Buemi Toro Rosso-Ferrari (B) + 35.991
8. Barrichello Brawn-Mercedes (B) + 45.454
9. Kovalainen McLaren-Mercedes (B) + 48.499
10. Kobayashi Toyota (B) + 1:03.324
11. Fisichella Ferrari (B) + 1:10.665
12. Liuzzi Force India-Mercedes (B) + 1:11.388
13. Grosjean Renault (B) + 1 kör
14. Alguersuari Toro Rosso-Ferrari (B) + 1 kör

Leggyorsabb kör: Webber, 1:13.733

Kiesõk:
Nakajima Williams-Toyota (B) 31
Rosberg Williams-Toyota (B) 28
Heidfeld BMW Sauber (B) 22
Sutil Force India-Mercedes (B) 1
Trulli Toyota (B) 1
Alonso Renault (B) 1
Forrás: www.vezess.hu

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás