Webber felszívta magát
Noha a hőmérséklet 10 fokot emelkedett a délelőtti szabadedzéshez képest, senki sem akarta egy kósza zápor miatt kérdésessé tenni autója beállítását. Ezért a mezőny nagy része rögtön a zöld jelzés után kidöngetett a pályára.
A délelőtti edzést kihagyó Paul di Resta (Force India), valamint Vitantonio Liuzzi (HRT) csak délután kóstolhatta meg kocsiját a legendás pályán. A Toro Rossónál éppen csak helyre tudták pofozni Sébastien Buemi első edzésen megkarcolt autóját, de a svájci folyamatosan problémákkal küszködött, mindössze három kört tudott megtenni a másfél órás tréning alatt.
Sokkal jobban kezdett viszont a csapattársa, Jaime Alguersuari, akinek 1:35.725-ös második köre sokáig a legjobb időnek számított. Nico Rosbergnek meglepetésre nem sikerült túlszárnyalnia a katalán idejét a Mercedesszel, de Sebastian Vettel már nem kért elnézést, amikor 1:34.977-tel magához ragadta a kezdeményezést.
Nem sokkal ezután újabb áldozatot szedett a tréning: a HRT újonca, Daniel Ricciardo alatt füstölni kezdett a kocsi, az ausztrál félrehúzódott és kiszállt.
Az élbolyban a szokásos nevek cserélgették egymás közt az első helyeket: a két Red Bull-pilóta, Mark Webber és Sebastian Vettel, a két Ferrari (Fernando Alonso és Felipe Massa), valamint egy-egy Mercedes és McLaren is beleszólt a legjobb idők alakulásába.
Pontosabban, csak Lewis Hamilton tudott teljes edzésprogramot futni, a McLarennek ugyanis meggyűlt a baja a Jenson Button kocsijára szerelt, új kipufogóval (és a hozzá kapcsolódó alvázvégződéssel). a folyamatos állítások rengeteg időre kivonták Jensont a forgalomból, a 2009-es világbajnok mindössze 17 kört tudott megtenni, és csak a 11. helyen végzett. Hamilton sem muzsikált sokkal jobban: 1:32.724-es ideje csupán kéttizeddel volt jobb, mint a délelőtti legjobbja, és egy egész másodperccel elmaradt a legjobbaktól.
Mark Webber 2007-ben a Nürburgringen állhatott először dobogóra a Red Bull-lal, majd 2009-ben itt szerezte élete első F1-es diadalát. Nem csoda, hogy imádja ezt a pályát, ráadásul gyors is rajta. Az ausztrál 34 perccel a tréning vége előtt átvette az első helyet az addig vezető Fernando Alonsótól, és 1:31.770-es idejét a leintésig senki sem tudta megverni.
Webber és Alonso mögött sokáig Felipe Massa őrizte a harmadik helyet, majd 26 perccel a leintés előtt Vettel ismét begyújtotta a rakétákat, és 1:32.084-es idővel a 3. helyre ugrott.
Michael Schumacher alatt ígéretesen húzott a Mercedes (tele tankkal és kevés benzinnel is), a hétszeres világbajnok annak ellenére ötödikként zárt, hogy a Mercedes telemetriája kimutatta: Schumi a szűk lábtérben sokszor a fékkel együtt a gázpedált is nyomta. Schumacher a ?leghazaibb hazai? pályáján végre megelőzte Nico Rosberget is, aki Hamilton McLarenjét utasította maga mögé.
Délelőtt útkeresésük után erőteljesen feljavult a két Lotus Renault: Nick Heidfeld saját korábbi legjobbjához képest 2,4 másodpercet javítva nyolcadik lett, Vitalij Petrov kilencedikként zárt. Nem lehet ok panaszra a Force Indiánál sem, Adrian Sutil a 10., Di Resta a 12. legjobb időt autózta.
Karun Chandhok idén először vezethette a Lotust mindkét pénteki tréningen (az indiai pilóta Jarno Trulli helyére ugrott be erre a futamra), de meglátszott a rutin hiánya. Csapattársa, Heikki Kovalainen másfél másodpercet adott a derék Karunnak, akit még Timo Glock is elvert a Virginnel.
Német Nagydíj: 2. szabadedzés végeredménye:
Hely | Versenyző | Csapat | Idő | Körök |
1 | Mark Webber | Red Bull | 1’31.711 | 34 |
2 | Fernando Alonso | Ferrari | 1’31.879 | 38 |
3 | Sebastian Vettel | Red Bull | 1’32.084 | 28 |
4 | Felipe Massa | Ferrari | 1’32.354 | 36 |
5 | Michael Schumacher | Mercedes-Benz | 1’32.411 | 31 |
6 | Nico Rosberg | Mercedes-Benz | 1’32.557 | 32 |
7 | Lewis Hamilton | McLaren | 1’32.724 | 28 |
8 | Nick Heidfeld | Renault | 1’33.098 | 17 |
9 | Vitaly Petrov | Renault | 1’33.138 | 22 |
10 | Adrian Sutil | Force India | 1’33.211 | 34 |
11 | Jenson Button | McLaren | 1’33.225 | 17 |
12 | Paul di Resta | Force India | 1’33.299 | 34 |
13 | Sergio Perez | Sauber | 1’34.113 | 34 |
14 | Rubens Barrichello | Williams | 1’34.344 | 34 |
15 | Jaime Alguersuari | Toro Rosso | 1’34.487 | 37 |
16 | Kamui Kobayashi | Sauber | 1’34.491 | 35 |
17 | Pastor Maldonado | Williams | 1’34.996 | 35 |
18 | Heikki Kovalainen | Lotus | 1’35.753 | 42 |
19 | Timo Glock | Virgin | 1’36.940 | 32 |
20 | Karun Chandhok | Lotus | 1’37.248 | 33 |
21 | Jérôme d’Ambrosio | Virgin | 1’37.313 | 33 |
22 | Tonio Liuzzi | HRT | 1’38.145 | 31 |
23 | Daniel Ricciardo | HRT | 1’40.737 | 5 |
24 | Sébastien Buemi | Toro Rosso | – | 3 |
Forrás: www.vezess.hu