Webber felszívta magát

Noha a hőmérséklet 10 fokot emelkedett a délelőtti szabadedzéshez képest, senki sem akarta egy kósza zápor miatt kérdésessé tenni autója beállítását. Ezért a mezőny nagy része rögtön a zöld jelzés után kidöngetett a pályára.

A délelőtti edzést kihagyó Paul di Resta (Force India), valamint Vitantonio Liuzzi (HRT) csak délután kóstolhatta meg kocsiját a legendás pályán. A Toro Rossónál éppen csak helyre tudták pofozni Sébastien Buemi első edzésen megkarcolt autóját, de a svájci folyamatosan problémákkal küszködött, mindössze három kört tudott megtenni a másfél órás tréning alatt.

Sokkal jobban kezdett viszont a csapattársa, Jaime Alguersuari, akinek 1:35.725-ös második köre sokáig a legjobb időnek számított. Nico Rosbergnek meglepetésre nem sikerült túlszárnyalnia a katalán idejét a Mercedesszel, de Sebastian Vettel már nem kért elnézést, amikor 1:34.977-tel magához ragadta a kezdeményezést.

Nem sokkal ezután újabb áldozatot szedett a tréning: a HRT újonca, Daniel Ricciardo alatt füstölni kezdett a kocsi, az ausztrál félrehúzódott és kiszállt.

Az élbolyban a szokásos nevek cserélgették egymás közt az első helyeket: a két Red Bull-pilóta, Mark Webber és Sebastian Vettel, a két Ferrari (Fernando Alonso és Felipe Massa), valamint egy-egy Mercedes és McLaren is beleszólt a legjobb idők alakulásába.

Pontosabban, csak Lewis Hamilton tudott teljes edzésprogramot futni, a McLarennek ugyanis meggyűlt a baja a Jenson Button kocsijára szerelt, új kipufogóval (és a hozzá kapcsolódó alvázvégződéssel). a folyamatos állítások rengeteg időre kivonták Jensont a forgalomból, a 2009-es világbajnok mindössze 17 kört tudott megtenni, és csak a 11. helyen végzett. Hamilton sem muzsikált sokkal jobban: 1:32.724-es ideje csupán kéttizeddel volt jobb, mint a délelőtti legjobbja, és egy egész másodperccel elmaradt a legjobbaktól.

Mark Webber 2007-ben a Nürburgringen állhatott először dobogóra a Red Bull-lal, majd 2009-ben itt szerezte élete első F1-es diadalát. Nem csoda, hogy imádja ezt a pályát, ráadásul gyors is rajta. Az ausztrál 34 perccel a tréning vége előtt átvette az első helyet az addig vezető Fernando Alonsótól, és 1:31.770-es idejét a leintésig senki sem tudta megverni.

Webber és Alonso mögött sokáig Felipe Massa őrizte a harmadik helyet, majd 26 perccel a leintés előtt Vettel ismét begyújtotta a rakétákat, és 1:32.084-es idővel a 3. helyre ugrott.

Michael Schumacher alatt ígéretesen húzott a Mercedes (tele tankkal és kevés benzinnel is), a hétszeres világbajnok annak ellenére ötödikként zárt, hogy a Mercedes telemetriája kimutatta: Schumi a szűk lábtérben sokszor a fékkel együtt a gázpedált is nyomta. Schumacher a ?leghazaibb hazai? pályáján végre megelőzte Nico Rosberget is, aki Hamilton McLarenjét utasította maga mögé.

Délelőtt útkeresésük után erőteljesen feljavult a két Lotus Renault: Nick Heidfeld saját korábbi legjobbjához képest 2,4 másodpercet javítva nyolcadik lett, Vitalij Petrov kilencedikként zárt. Nem lehet ok panaszra a Force Indiánál sem, Adrian Sutil a 10., Di Resta a 12. legjobb időt autózta.

Karun Chandhok idén először vezethette a Lotust mindkét pénteki tréningen (az indiai pilóta Jarno Trulli helyére ugrott be erre a futamra), de meglátszott a rutin hiánya. Csapattársa, Heikki Kovalainen másfél másodpercet adott a derék Karunnak, akit még Timo Glock is elvert a Virginnel.

Német Nagydíj: 2. szabadedzés végeredménye:

Hely Versenyző Csapat Idő Körök
1 Mark Webber Red Bull 1’31.711 34
2 Fernando Alonso Ferrari 1’31.879 38
3 Sebastian Vettel Red Bull 1’32.084 28
4 Felipe Massa Ferrari 1’32.354 36
5 Michael Schumacher Mercedes-Benz 1’32.411 31
6 Nico Rosberg Mercedes-Benz 1’32.557 32
7 Lewis Hamilton McLaren 1’32.724 28
8 Nick Heidfeld Renault 1’33.098 17
9 Vitaly Petrov Renault 1’33.138 22
10 Adrian Sutil Force India 1’33.211 34
11 Jenson Button McLaren 1’33.225 17
12 Paul di Resta Force India 1’33.299 34
13 Sergio Perez Sauber 1’34.113 34
14 Rubens Barrichello Williams 1’34.344 34
15 Jaime Alguersuari Toro Rosso 1’34.487 37
16 Kamui Kobayashi Sauber 1’34.491 35
17 Pastor Maldonado Williams 1’34.996 35
18 Heikki Kovalainen Lotus 1’35.753 42
19 Timo Glock Virgin 1’36.940 32
20 Karun Chandhok Lotus 1’37.248 33
21 Jérôme d’Ambrosio Virgin 1’37.313 33
22 Tonio Liuzzi HRT 1’38.145 31
23 Daniel Ricciardo HRT 1’40.737 5
24 Sébastien Buemi Toro Rosso 3

Forrás: www.vezess.hu

Kapcsolodó cikkek

Vélemény, hozzászólás?

A weboldalon cookie-kat használunk, hogy biztonságos böngészés mellett a legjobb felhasználói élményt nyújthassunk. További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás