Vettelé az év elsõ pole pozíciója Bahreinbe
A Red Bull-Racing német versenyzõje, Sebastian Vettel nyerte az idõmérõ edzést az évadnyitó Bahrain Nagydíjon.
Vettel mögött a második Massa, Alonso harmadik, Hamilton negyedik, míg az ötödik helyen Nico Rosberg végzett. Schumacher 7, Button 8.
Végre eljött a pillanat, amikor fény derülhetett az erõsorrendre, hiszen a téli teszteken és a szabadedzéseken látott eredmények nem voltak mérvadóak, mivel nem lehetett tudni, hogy melyik pilóta milyen programot teljesített éppen, és hogy mennyi üzemanyaggal érte el legjobb idõeredményét.
A Bahreini Nagydíj kvalifikációján viszont már mindenki számára az volt a cél, hogy a lehetõ leggyorsabb legyen, értelemszerûen a legkevesebb üzemanyaggal. Az elõzetes esélylatolgatások alapján a FERRARI, a Red Bull Racing, a McLaren-Mercedes és a Mercedes GP pilótái voltak várhatóak a legelõkelõbb helyekre, és ezt a szabadedzések is igazolták. Nézzük, az idõmérõn mi történt!
Elsõ etap
Az elsõ húsz percben végül mind a 24 pilóta pályára hajtott, vagyis ismét kiderült, a szabályok továbbra sem teljesen egyértelmûek. Karun Chandhok az elsõ három szabadedzésen egyetlen métert sem tett meg az újonc Hispania Racing autójával, így eleinte az összes mérvadó külföldi szakportál is arról számolt be, hogy az indiai már nem is vezethet a hétvégén. Mint késõbb kiderült, mégis beülhet az autóba, mivel az idõmérõ is edzésnek számít, márpedig a versenyen legalább egy edzésen részt kell vennie annak, aki vasárnap el akar rajtolni a versenyen.
Az elsõ etap hét kiesõjébõl (a Q1-ben és a Q2-ben is hét-hét pilóta búcsúzik) hatot elõre meg lehetett volna jósolni, hiszen a három újonc istálló teljesítménye egyelõre messze elmarad a riválisokétól. Ilyen értelemben a Lotus, a Virgin és a már említett Hispania nem is okozott meglepetést, pilótáik a rajtrács utolsó hat pozíciójába kerültek.
Köztük persze külön presztízscsata zajlik, melybe a Hispania egyelõre nem tud beleszólni, az edzéseken a Lotus és a Virgin pedig nagyjából fej-fej mellett haladt. Az idõmérõn Timo Glock volt a leggyorsabb ebbõl a hatosból, mellõle Jarno Trulli indulhat majd a Lotusszal. Köztük bõ egy tizedmásodperc volt a különbség. Heikki Kovalainen a 21. helyrõl kezdheti elsõ lotusos versenyét, Lucas di Grassi indul majd mellõle.
A Hispania két pilótája, Bruno Senna és Chandhok az utolsó sorba kvalifikálta magát, de mint már fentebb utaltunk rá, ez önmagában is siker számukra. Az indiai most debütált, összesen hét kört tett meg kezdésként.
Hozzájuk Jaime Alguersuari csatlakozott, a Toro Rosso pilótája lemaradt a Q2-rõl, jó fél másodperccel volt lassabb, mint a még éppen továbbjutó Kobajasi Kamui.
Az elsõ etapban toronymagasan Fernando Alonso volt a leggyorsabb, aki a Ferrarival a harmadik szabadedzést is megnyerte. A spanyol 4 tizedmásodpercet vert a második Sebastian Vettelre és hatot a harmadik Adrian Sutilra (Force India).
Bahreini Nagydíj idõmérõ 1. etap | |||||
Poz | Pilóta | Csapat | Idõ | Kör | |
1. | Fernando Alonso | Ferrari | 1:54.612 | 8 | |
2. | Sebastian Vettel | Red Bull Racing | 1:55.029 | +0.417 | 5 |
3. | Adrian Sutil | Force India | 1:55.213 | +0.601 | 7 |
4. | Mark Webber | Red Bull Racing | 1:55.298 | +0.686 | 4 |
5. | Felipe Massa | Ferrari | 1:55.313 | +0.701 | 4 |
6. | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 1:55.341 | +0.729 | 7 |
7. | Nico Rosberg | Mercedes GP | 1:55.463 | +0.851 | 4 |
8. | Robert Kubica | Renault | 1:55.511 | +0.899 | 8 |
9. | Michael Schumacher | Mercedes GP | 1:55.593 | +0.981 | 6 |
10. | Vitantonio Liuzzi | Force India | 1:55.628 | +1.016 | 7 |
11. | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 1:55.715 | +1.103 | 6 |
12. | Rubens Barrichello | Williams | 1:55.969 | +1.357 | 6 |
13. | Vitalij Petrov | Renault | 1:56.167 | +1.555 | 8 |
14. | Sébastien Buemi | Toro Rosso | 1:56.189 | +1.577 | 7 |
15. | Nico Hülkenberg | Williams | 1:56.375 | +1.763 | 8 |
16. | Pedro de la Rosa | BMW Sauber | 1:56.428 | +1.816 | 7 |
17. | Kobajasi Kamui | BMW Sauber | 1:56.541 | +1.929 | 7 |
18. | Jaime Alguersuari | Toro Rosso | 1:57.071 | +2.459 | 6 |
19. | Timo Glock | Virgin | 1:59.728 | +5.116 | 7 |
20. | Jarno Trulli | Lotus | 1:59.852 | +5.240 | 6 |
21. | Heikki Kovalainen | Lotus | 2:00.313 | +5.701 | 7 |
22. | Lucas di Grassi | Virgin | 2:00.587 | +5.975 | 7 |
23. | Bruno Senna | Hispania Racing | 2:03.240 | +8.628 | 6 |
24. | Karun Chandhok | Hispania Racing | 2:04.904 | +10.29 | 7 |
Második etap
A második, 15 perces etapot Vettel a hétvége addigi legjobbjával, 1:54.035-tel kezdte, amit Alonso és a Red Bull másik pilótája, Mark Webber is igencsak megközelített. Vettel utolsó körén azonban bement 1:54 alá, és végül 1:53.883-mal nyerte meg a Q2-t.
Az õ továbbjutásuk tehát nem is forgott veszélyben. Ahogyan a hat biztos kiesõt meg lehetett tippelni a Q1-ben, úgy a papírforma alapján a top10-es mezõny nyolc pilótáját (Ferrari, Red Bull Racing, McLaren-Mercedes és Mercedes GP versenyzõi) is elõre fel lehetett vésni. Így már elvileg csak két hely volt kiadó a Q3-ban, amiért nagy harc alakult ki.
Némi meglepetésre azonban Jenson Button és Michael Schumacher is izgulhatott a hajrában, a McLaren és a Mercedes pilótái csak a 10. és 9. helyeken jutottak tovább. A Renault-val Robert Kubica és a Force Indiával Adrian Sutil volt gyorsabb náluk, az õ kiváló szereplésük egyáltalán nem nevezhetõ meglepetésnek, hiszen a szabadedzéseken is remekeltek.
A kiesõk közül Rubens Barrichello volt a leggyorsabb a Williams autójával, a rutinos brazil a hétvége során elõször elõzte meg újonc csapattársát, Nico Hülkenberget, aki a 13. helyre kvalifikálta magát, amivel az öt kezdõ pilóta közül õ lett a legjobb. Kettejük között Vitantonio Liuzzi foglalhat helyet a rajtrácson a Force Indiával. A BMW Sauber a vártnál talán kicsit gyengébben szerepelt (14. és 16. hely), míg a második etap leglassabb pilótája a zöldfülû Vitalij Petrov lett a Renault-val.
Bahreini Nagydíj idõmérõ 2. etap | |||||
Poz | Pilóta | Csapat | Idõ | Kör | |
1. | Sebastian Vettel | Red Bull Racing | 1:53.883 | 11 | |
2. | Fernando Alonso | Ferrari | 1:54.172 | +0.288 | 14 |
3. | Mark Webber | Red Bull Racing | 1:54.318 | +0.434 | 10 |
4. | Felipe Massa | Ferrari | 1:54.331 | +0.447 | 10 |
5. | Nico Rosberg | Mercedes GP | 1:54.682 | +0.798 | 10 |
6. | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 1:54.707 | +0.823 | 13 |
7. | Robert Kubica | Renault | 1:54.963 | +1.080 | 14 |
8. | Adrian Sutil | Force India | 1:54.996 | +1.113 | 13 |
9. | Michael Schumacher | Mercedes GP | 1:55.105 | +1.222 | 12 |
10. | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 1:55.168 | +1.285 | 12 |
11. | Rubens Barrichello | Williams | 1:55.330 | +1.447 | 12 |
12. | Vitantonio Liuzzi | Force India | 1:55.653 | +1.770 | 13 |
13. | Nico Hülkenberg | Williams | 1:55.857 | +1.974 | 14 |
14. | Pedro de la Rosa | BMW Sauber | 1:56.237 | +2.354 | 13 |
15. | Sébastien Buemi | Toro Rosso | 1:56.265 | +2.382 | 14 |
16. | Kobajasi Kamui | BMW Sauber | 1:56.270 | +2.387 | 13 |
17. | Vitalij Petrov | Renault | 1:56.619 | +2.736 | 13 |
Harmadik etap
Az utolsó tíz perces etapban a mezõny tíz leggyorsabb pilótája a tavalyi évvel ellentétben szintén arra törekedhet, hogy minél jobb köridõt fusson, hiszen a verseny elõtt kell majd csak megtankolniuk autóikat. Egyedül a gumikra kell figyelnie az ez elsõ tízesnek, mivel azzal a szettel kell kezdeniük a versenyt, amellyel legjobb idejüket elérték a Q3-ban.
Bahreini Nagydíj idõmérõ 3. etap | |||||
Poz | Pilóta | Csapat | Idõ | Kör | |
1. | Sebastian Vettel | Red Bull Racing | 1:54.101 | 14 | |
2. | Felipe Massa | Ferrari | 1:54.242 | +0.140 | 16 |
3. | Fernando Alonso | Ferrari | 1:54.608 | +0.507 | 20 |
4. | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 1:55.217 | +1.116 | 19 |
5. | Nico Rosberg | Mercedes GP | 1:55.241 | +1.140 | 13 |
6. | Mark Webber | Red Bull Racing | 1:55.284 | +1.183 | 13 |
7. | Michael Schumacher | Mercedes GP | 1:55.524 | +1.423 | 15 |
8. | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 1:55.672 | +1.571 | 17 |
9. | Robert Kubica | Renault | 1:55.885 | +1.784 | 17 |
10. | Adrian Sutil | Force India | 1:56.309 | +2.208 | 16 |
Bahreini Nagydíj 2010. március 14. vasárnap |
|||
Rajtfelállás | |||
![]() [Red Bull Racing] 1:54.101 |
|||
![]() [Ferrari] 1:54.242 |
|||
![]() [Ferrari] 1:54.608 |
|||
![]() [McLaren-Mercedes] 1:55.217 |
|||
![]() [Mercedes GP] 1:55.241 |
|||
![]() [Red Bull Racing] 1:55.284 |
|||
![]() [Mercedes GP] 1:55.524 |
|||
![]() [McLaren-Mercedes] 1:55.672 |
|||
![]() [Renault] 1:55.885 |
|||
![]() [Force India] 1:56.309 |
|||
![]() [Williams] 1:55.330 |
|||
![]() [Force India] 1:55.653 |
|||
![]() [Williams] 1:55.857 |
|||
![]() [BMW Sauber] 1:56.237 |
|||
![]() [Toro Rosso] 1:56.265 |
|||
![]() [BMW Sauber] 1:56.270 |
|||
![]() [Renault] 1:56.619 |
|||
![]() [Toro Rosso] 1:57.071 |
|||
![]() [Virgin] 1:59.728 |
|||
![]() [Lotus] 1:59.852 |
|||
![]() [Lotus] 2:00.313 |
|||
![]() [Virgin] 2:00.587 |
|||
![]() [Hispania Racing] 2:03.240 |
|||
![]() [Hispania Racing] 2:04.904 |